Gå til innhold

Dekk og felg på 240?

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg dekk og felger, kjipt å kjøre rundt med 195/70/14" på en så fin bil.

Det jeg lurer på da, er hva som passer på min bil. Jeg har en 244 '83 med originale fjærer og alt, ikke noe senking - den er tilogmed heist med 2-3 cm bak (faren min hadde den før meg, syntes den var lav XD).

Jeg har tenkt meg Eiker E1 felgene, ja, for jeg er så uoriginal. På de felgene, har jeg lyst på å få på 215/45/17... Vil det passe bra på felgen? hvordan blir det med hjulbuer og med sving på framhjula?

Må jeg gjøre noe for å få det til å passe bedre?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. jeg har samme dekkdimensjon på JP felger.. Bilen er senka 40 og ikkeno subbing

Har du servo på din? hehe, jeg kommer til å slite hvis jeg må lukeparkere :P Go, gammel muskelservo :rolleyes:

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. 205/55-16 og null servo.. samt et 12,3" luisi ratt.. plager ikke meg nevneverdig ;)

edit.. har komplett servo liggende i garasjen.. men tiltak å begynne på slikt som ikke passer helt 100%.. (240, med 240servo og 940 motor.. må blandt annet ha noen nye servoslanger..) så må jeg ha 4hjulskontroll etterpå, tenkte å ta det smamen med støtdemperskifte og senkefjørene..men ellers kurrant jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du løftebukk og tilgang på hjulstillings-aparat så er alt gjort på 5 timer maks ;)

satte på senkefjørene mine her som dagen, måtte selvfølgelig pusse, gnikke og tektylere alt mulig jeg kom over under bilen.. men etter 3 timer var bilen good to go.. uten iregna matpause og rensing av kutt etter at vinkelsliperen skar er 30-40 cm langt kutt nedover armen min =) arbeidsskader må man regne med når dumme bolter sitter fast og har bare skita dekk på jobben hele dag, å begyner å bli litt småsint =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider