Gå til innhold

Bilder av mitt "fagre" motor bytte :D

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Det er mulig at bensinforbruket går opp en desiliter eller no, men det avhenger jo av tilstanden på begge gasserne da. Vakuumslangene på cisac'n er ikke noe problem ved bytte. Du fjerner bare vakuumforsterkeren og alle vakuumslangene som følger med den. EGR-dritten fjerner du og plugger hullet i eksosen (får kjøpt passende plugg der de selger rørutstyr o.l.). Vakuumslangene til den røde ventilen som sitter under innsuget (på toppen) fjerner du da bare. Den eneste vakuumslangene du trenger, mener jeg å huske, er en fra innsuget til puls-air ventilen. Har en fornemmelse av at det skal være en vakuumslange til, men husker ikke helt. Jeg kan ta bilde av 245'n min, hvis du vil se va som skal hvor. Bygde om den fra cisac-gasser (230K) til pierburg-gasser (230A/23A) i vinter.

 

 

Når du bygde om, merket du noe effekt forskjell da ? :/

vet ikke om jeg gidder å begynde å skifte utenom at den går helt til helvete den som er der nå :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bygde om, merket du noe effekt forskjell da ? :/

vet ikke om jeg gidder å begynde å skifte utenom at den går helt til helvete den som er der nå :D

 

Egentlig ikke noen spesiell effektforskjell. Gassern jeg brukte overhalte jeg, men nåla i den burde vært byttet så blandinga ble ikke stilt etterpå. Det gjør den litt dau i aks'en, men ellers er det ganske likt. Cisac'n gir nok kanskje litt mer effekt, men heller et par hester mindre enn masse kødd. Men for all del, du kan jo være heldig med den gassern som sitter der da...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke noen spesiell effektforskjell. Gassern jeg brukte overhalte jeg, men nåla i den burde vært byttet så blandinga ble ikke stilt etterpå. Det gjør den litt dau i aks'en, men ellers er det ganske likt. Cisac'n gir nok kanskje litt mer effekt, men heller et par hester mindre enn masse kødd. Men for all del, du kan jo være heldig med den gassern som sitter der da...

 

Heldig ja, får håpe jeg er det helt til jeg skal ha ny motor :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår