M.P Skrevet Mars 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2002 Vad är detta om inte motsvarigheten på den heliga staden? Det är ju såhär det ska se ut; Flöde 1 + 2 på Tuveverken i Göteborg tagen från Slussen, kvalitetskontroll. Bild av undertecknad, f.ö en unik, om än något mörk, sådan då produktionen av "gamla" FH uppfört. Tänkte det kunde vara trevligt med en liten inblick även för er outsiders... :) Siter //MP Bli antifeminist.nu Moderator på zon.se/bil/forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet Mars 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2002 Har 16 liters motorn helt gått ur produktion nu??? Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.P Skrevet Mars 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2002 Kanske ska klargöra att bilden är tagen då jag praktiserade där, så anställd där är jag ej. Angående frågan så har jag hört både det ena och det andra men då 12:an uppgraderats och gamla FH'n gått i graven och jag har då inte sett några papper på att den ska finnas tillgänglig till den nya så det är nog inte helt omöjligt att den utgått. Dock kan man nog anta att den kommer återuppstå i omarbetad eller kanske helt ny form. Siter //MP Bli antifeminist.nu Moderator på zon.se/bil/forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet Mars 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2002 Originally posted by M.P Kanske ska klargöra att bilden är tagen då jag praktiserade där, så anställd där är jag ej. Angående frågan så har jag hört både det ena och det andra men då 12:an uppgraderats och gamla FH'n gått i graven och jag har då inte sett några papper på att den ska finnas tillgänglig till den nya så det är nog inte helt omöjligt att den utgått. Dock kan man nog anta att den kommer återuppstå i omarbetad eller kanske helt ny form. Jag är iaf ganska imponerad över hur mycket effekt d går att plocka ur en 12l rak sexa.... E d nån som kört Volvos nya 9l maskin??? D har jag inte gjort ännu... e lite nyfiken på den knotan... Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frantzen Skrevet Mars 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2002 Originally posted by knobben Har 16 liters motorn helt gått ur produktion nu??? oj oj oj, knobben lilla, den motorn klara ju inte av Euro3 kraven, alltså har den inte gått å registrera i EU efter sista oktober tror ja det var, däremot finns den kvar som industrimotor, till tex elverk, lastmaskiner, marindiesel osv, tänk att man ska va tvungen å lära upp dig dock har volvo tydligen en ny 16l maskin på G som är likadant uppbygd som D12 å D9(?) alltså, ett topplock, överliggande kam osv, talas om ett effektuttag på 620-650hk! i ett första skede Siter Proud addict of a MB 300D that makes greenpeace cry like babies Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet Mars 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2002 Originally posted by Frantzen oj oj oj, knobben lilla, den motorn klara ju inte av Euro3 kraven, alltså har den inte gått å registrera i EU efter sista oktober tror ja det var, däremot finns den kvar som industrimotor, till tex elverk, lastmaskiner, marindiesel osv, tänk att man ska va tvungen å lära upp dig dock har volvo tydligen en ny 16l maskin på G som är likadant uppbygd som D12 å D9(?) alltså, ett topplock, överliggande kam osv, talas om ett effektuttag på 620-650hk! i ett första skede Intressant.... Effektjakten fortsätter... Förövrigt kan jag ge ett litet tips för dom som enkelt vill ha Scanias 580 Hk 16l att producera 630 hk... Stryp returen å vips så har du mer hk.... Men om d e bra för motorn kan jag inte svara på=) Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frantzen Skrevet Mars 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2002 hehe, ska lägga in ett tips till bossen att vi ska ha en sån ;) vet du hur mycket det gör på en 480 då? Siter Proud addict of a MB 300D that makes greenpeace cry like babies Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet Mars 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2002 Originally posted by Frantzen hehe, ska lägga in ett tips till bossen att vi ska ha en sån ;) vet du hur mycket det gör på en 480 då? Nä d vet jag inte..... Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2WD Skrevet April 3, 2002 Rapporter Share Skrevet April 3, 2002 Hey... Vet dere hvordan man blir av med/kvitt hastighet sperren på volvo og scania? Siter Some people play hard to get, i play hard to want. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2WD Skrevet April 3, 2002 Rapporter Share Skrevet April 3, 2002 Originally posted by knobben Intressant.... Effektjakten fortsätter... Förövrigt kan jag ge ett litet tips för dom som enkelt vill ha Scanias 580 Hk 16l att producera 630 hk... Stryp returen å vips så har du mer hk.... Men om d e bra för motorn kan jag inte svara på=) Tror vel ikke det skader motoren noe særlig.. Hadde vært verre hvis det hadde vært omvent. mer fuel=bra Siter Some people play hard to get, i play hard to want. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knobben Skrevet April 3, 2002 Rapporter Share Skrevet April 3, 2002 Jag vet inget bra sätt att koppla bort spärren men en fuling är helt enkelt att rycka säkringen för färdskrivaren... På min P94 gick d att strypa nån vakumslang så försvann spärren oxå.... Siter Trucker!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insolved Skrevet April 25, 2002 Rapporter Share Skrevet April 25, 2002 Originally posted by 2WD Hey... Vet dere hvordan man blir av med/kvitt hastighet sperren på volvo og scania? Fjern sikringen til sperra. Vis ikke jeg husker helt feil, er det sikring nummer 6 i FH og FM. Noen som vet? En sikring, i allefall :cool: Siter 1997 Volvo S70 2.0LT x - 1997 Volvo S70 2.0S --- 1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg