Gå til innhold

Innmat til dørene i rodprosjektet

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Som noen av trådens lesere har fått med seg driver jeg å bygger hotrod. Har nå kommet til dørene. De mangler helt innmat.

Det jeg trenger er innmat fra HVILKEN SOM HELST BIL som har følgende:

Helt flate sideruter (altså ikke krummet.)

El vindusheiser. lukkemekanisme til døren kan gjerne følge med, ,men er ikke nødvendig. Ruten kan gjenre være intakt, men jeg klarer meg også uten, siden det høyst sannsynlig må skjæres ny likevel.

NB! Må også ha skinnene inni døra som rutene løper opp og ned i.

Ser derfor for meg etpar komplette dører, gjerne rustne, bulkete og stygge, men med intakt innmat som beskrevet over.

Biler med flate sideruter er f.eks:

Eldre Pajero, Patrol, LC, Caravelle, MB 123, Saab 900 osv.

Har du noe liggende å slenge, ta kontakt via hjemmesiden min:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

Eller her på tråden.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høggerne tar seg også godt betalt. De ligger på halv pris av full pris. For to dører m/innmat blir det ganske mange lapper.

Dersom de får inn dører som er så dårlige at de ikke regnes som salgbare går de kjapt i pressa. Har snakke med høggern om dette, så dersom de får inn ei bulka/ødelagt dør, men med intakt innmat, tar han kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de er dyre og de er beregnet på at man har "noe" inni dørene fra før. Dørene på bilen min er helt rensket innvendig. Alt må bygges opp, til og med skinnene som vinduene beveger seg opp og ned i er ødelagte.

Derfor tenke jeg at om jeg hadde fått tak i etpar dører m/innhold som "nesten" passer, kutter jeg opp dørskinnet på donor-døra. Ser hvordan ting er festet, måler diverse vinkler og avstander. Deretter fjerner jeg dørskinnet på rodden (det skal jeg uansett, da døra må rettes og sveises, samt renslipes på innsiden) og monterer den nye mekanismen inn FØR døra settes sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider