Gå til innhold

registerreim skifte

Ranger emnet


eGtTurbo

Anbefalte innlegg

har byttet registerkjede men aldri registerreim.. det jeg egentlig mer lurte på var om det var slik at det var peise trangt og at man måtte heise eller bekke litt på motoren evt demontere halve motorrommet.. eller om det bare er plankekjøring...

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt enklere å si hvis du fortalte hvilken motor.

 

Bare å skru ut luftfilterboksen, ta av dekslene over rema, stille inn på merkene oppe og nede. Deretter skru av remhjulet nede, 6-8 skruer alt etter motor, torx eller umbrako. Vipp deretter av reima og sett på ny.

 

På 16v/Let må du i tillegg løsne strammeren. Vil nok isåfall anbefale å bytte både den og løpehjulet (er ikke dette på 8v).

 

Kanskje en times jobb, ikke spesiellt vanskelig...

 

Når du har montert det sammen vil jeg anbefalle og dra motoren rundt for håndmakt først for å sjekke at det går lett rundt og at merkene enda stemmer etter en runde eller to.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår