Gå til innhold

Hjelp har jeg kjøpt for store saker ?

Ranger emnet

ErikJ

Anbefalte innlegg

Heisann

Har følgende komponenter i min BMW 528i 1983 med ny orginal dynamo

Rockford fosgate punch 1050, som skal yte 1000+

Boston Accoustics Pro series 2x10" i lukket kasse anbefalt forsterker 50-1050watt

Så har jeg en firekanaler som sikkert yter en 4x50 er en slik "1000" watt

Den driver Dls kompo sett og noen sony 6x9

Spilleren er en Pioneer Deh 5500mp

Kablingen er 16mm2 til firekanaleren ,vet ikke hvilken sikring som står i denne

samt 4awg (32mm2?) til rockford tokanaleren med en 70A sikring ca (vet ikke helt) jordingen er lik som strømkablene.

Når jeg spiller så skjer det at voltmåler,bensinmåler,lys og sikkert mye mere blinker, Hjelper det bare kjøpe en kondensator til forsterkeren som driver subbene ?

batteriet er ikke noe spesielt sikkert 55A eller noe (ikke at jeg har peiling)

Noen som har noe å si ? har ikke skrudd opp til mere en ca 30 på spilleren (vet ikke hvor langt den går engang) og ingen sikringer har røket da vertfall

Når det gjelder Gain kontrolleren,visst det ikke er en volumkontroll,hvordan kan jeg da stille opp frontsettet og ned 6x9 uten og bruke den eller trekke to kabler bak (jeg bruker yledd på firekanaleren) Noe som kan gå gale når jeg bruker den til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer strøm hadde vel ikke skadet, en kondis vil hjelpe litt men antagligvis ikke nok, så jeg hadde heller kjøpt ett batteri til enn en kondis. Burde ha større dynamo også om det skal bli optimalt.

Bruk ca. 2/3 - 3/4 av volum på spiller som maks.

HVis du skal kunne justere alt uavhengig av hverandre må du ha 3 forsterker utganger på spiller: front, rear og sub, samt 3 par signalkabler fra spiller til forsterkere. Da kan du fade så mye du vil.

Håper dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bli kvitt blinkingen i lysene ville nok ny dynamo vært det beste... Et bedre egnet batteri vil nok hjelpe noe.. og en kondensator tviler jeg på at vil hjelpe deg hvis det blinke ganske bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...