Gå til innhold

hjelp til Adobe Photoshop 7.0 modding

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på at folk her har modda biler lenge nå, så jeg tenkte jeg skulle prøve jeg også. Så jeg kjøpte meg dette programmet. Men jeg får ikke til noe!!

Ting jeg lurer på:

- Hvordan senker man?

- Hvordan flytter man f.eks. felger fra et bilde til et annet?

- Hvordan man forlenger panser osv.

Det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med dette.

PS: Skriv forklaringa sånn at jeg skjønner det!!!

SKYLINEPOWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når du skal senke er det best å bruke lassoen og markere alt på denne måten:

attachment.php?postid=55316

Så drar du bare ned det med pila.

For å få på andre felger så markerer du felgene på et annet bilde. Kopierer dem. Og limer inn på det nye bilde.

For å endre størrelse på felgene går du på "edit" og "transform".

Good luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skylinepower

Noen som kan forklare det med å flytte ting litt bedre??

Det aller beste i ditt tilfelle er å søke litt etter litt tips og sånt på internett. Er du litt gira på dette, kjøper du deg en nybegynner bok, som forklarer det mest grunnleggende photoshop har å tilby.

Men når det gjelder å flytte ting i photoshop, så gjør du følgende:

Marker området du vil flytte på med lassoen. Prøver du å flytte på dette, og det bare flytter markeringen, så klikker du på knappen som er markert som en svart musepeker til høyre for lassaro-toolen. Du oppdager til din store overaskelse at ting beveger seg.

Skal du derimot sette nye felger på bilen, kan du gjøre dette ved å finne et bilde av en felg du liker. Du markerer så felgen, trykker ctrl + c (Kopier). Du går dermed over til det bildet hvor du vil endre felgen. Her klikker du ctrl + v (Lim inn). Blir felgen for stor for dekka, kan du justere dette ved å trykke ctrl + t. (Transform). Da kan du både endre størrelsen i lenge høyde, perspektiv og mye mer.

:)

Ved panserforlening bruker jeg bare å markere et område litt ovenfor panseret, med Clone Tool. Du finner den i menyen til venstre der et sted. Den funker på følgende måte:

Du markerer det området du vil klone, ved å holde inne alt-knappen på tastaturet, og klikker på venstre museknapp. Du beveger så musepekern litt lengre ned på panseret, og holder inne venstre museknapp uten å være borti alt knappen. Du kloner!

Håper det hjalp. Er ikke verdensmester i å forklare ting heller..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg enkelt kan lakke om bilen jeg skal modde???

Den enkleste måten vil vel være å markere karoseriet.. en del jobb da, for så å gå til Edit - Ajustments - Hue

Husker ikke helt om det var der du fant det, for jeg har ikke photoshop inne for tiden.

På hue kan du da justere fargen. En annen måte er å markere karoseriet, for så å lage en ny layer. (Ctrl shit og N). På dette layeret fyller du så markeringen med den fargen du vil ha bilen i. (Edit - Fill). Akkurat der og da ser det nok litt corny ut, men til høyre hvor du ser en meny med layers, vil du finne et sted hvor det står ... uhm. Har det på tunga... hmm... Blindning layers eller.noe slikt. Den står nok på normal, så du finner den nok raskt fram. Her kan du velge multiply, color, hue, overlay, darken, lighten, soft light aso. Finn den som passer best!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kopierte og limte inn og forminsket så ble fortsatt det bilde jeg limte inn værende i bak den jeg forminska. Hva skal jeg gjøre??

Hm.. normalt skal det vel ikke bli det. Det kan være noe med hvordan "blindning light" eller hva det var det het er satt til, eller så kan det hende at du har justert på opacity. Den finnes du på samme sted som "blindning layers" eller hva det het igjen er. Står et prosent-tall der. Den skal stå på 100%.

"Blindning layers" eller det der :), skal stå på normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider