Gå til innhold

Rustet hull... :-(

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Holdt på å dulle med barnet mitt i dag. Oppdaget at det var rustbobler helt nede bak bakhjulet. Tok skrutrekkeren for å skrape vekk lakken så jeg kunne pusse ned og legge på primer og lakk. Der stakk jeg den rett i gjennom "kjeksen". Hvordan i svarte fikser jeg det der da? Er det lett å fikse det... Ser ut som det henger sammen med resten av karroseriet også. :-(

Ikke min bil, men dere kan hvertfall se hvor jeg mener... Rett bak hjulet. Rød pil viser stedet som jeg har merket med en tynn hvit strek.

f26125a2.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok frem med sveiseapparatet da gitt

Det må jeg vel sikkert, men for en som ikke kan slike ting så hadde det vært greit å vite hva noe slikt koster. Må få noen til å gjøre det.

Hva med slikt alugitter som en får kjøpt. Ikke slik frontgitter, men slik til å reparere ting. Bruke plateskruer og masse tectyl, funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg vel sikkert, men for en som ikke kan slike ting så hadde det vært greit å vite hva noe slikt koster. Må få noen til å gjøre det.

Hva med slikt alugitter som en får kjøpt. Ikke slik frontgitter, men slik til å reparere ting. Bruke plateskruer og masse tectyl, funker det?

Det funker om du vil gjøre det på den elendige måten.

Du bør nok finne en som kan sveise for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker om du vil gjøre det på den elendige måten.

Du bør nok finne en som kan sveise for deg.

Hva mener du? At det fungerer med "jalla", men det anbefales å gjøre det skikkelig med sveising?

La oss si at jeg går for "jalla" metoden. Pusser vekk til stålet og fjerner alt det løse. Så bruker jeg slikt alunetting og skrur og limer den fast til metallet. Hva skal jeg gjøre så? Kan jeg bare kline på med understellsmasse? Gjør ikke noe at det ikke er lakk der under, da det ikke blir synlig. Skal bare vere helt enkelt og fungere mest mulig. Har litt begrenset med cash også... Hva slags understellsmasse skal jeg eventuelt bruker der. Må vel være en som er tykk og dekker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp vekk det som er rusta. Finn fram slik gipsstrien, tror jeg det heter som du legger over hullet på baksida. Så bruker du glassfibersparkel og legger på. Pusser over den når den har tørka. Så kan du evt legge på ett tynt lag med vanlig sparkel beregna for bil. Til slutt behandler du rundt kantene slik at det ikke ruster der.

Gjort det ett par ganger på diverse biler. Funker fint sålenge hullet ikke er for stort. Er det store hull, og bærende konstruksjoner det er snakk om, så er nok sveising å anvefale. Men min metode går helt fint den også.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp vekk det som er rusta. Finn fram slik gipsstrien, tror jeg det heter som du legger over hullet på baksida. Så bruker du glassfibersparkel og legger på. Pusser over den når den har tørka. Så kan du evt legge på ett tynt lag med vanlig sparkel beregna for bil. Til slutt behandler du rundt kantene slik at det ikke ruster der.

Gjort det ett par ganger på diverse biler. Funker fint sålenge hullet ikke er for stort. Er det store hull, og bærende konstruksjoner det er snakk om, så er nok sveising å anvefale. Men min metode går helt fint den også.

Hullet er ikke stort, men det er liksom flere små... Så det er ikke så vanskelig å tette de igjen. Problemet mitt er å stoppe at det ruster fra baksiden. Kommer ikke så lett til på innsiden av skjermen. Det er jo en del overflate rust der inne. Kan jeg tømme eller sprøyte på noe nøytraliserende der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider