Gå til innhold

FWD er oxo kjekt en gang i blandt ;)

Ranger emnet

HiiP

Anbefalte innlegg

stemmer sikkert det ja Ola, har hørt om det når du nevnte det nå.

Har vært morsomt å sporet opp eieren og sendt han mail med link til innlegget :D

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

Har vært morsomt å sporet opp eieren og sendt han mail med link til innlegget :D

Tror han har det ille nok med å sparkle sammen ripene som la seg på fangern...

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Quattro med torsen diff trekker ikke foran, hvis bakakslingen ikke har litt motstand, såvidt jeg vet..

Ha, ha da klarte han sannelig å finne det "utenkelige" tilfellet hvor Quattro viser sin lille svakhet. Jeg hadde ikke sovet godt etter å ha gjort noe sånt, solgt bilen hadde jeg oxo, ikke sant wang911?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde solgt bilen tvært.

Men fyren kan jo ikke være smart. Han har daq vel håndbrekk som alle andre eller? Det er bare å dra til håndbrekket og gi gass. Da har han den motstanden han trenger.

På MB så virker rygge sensoren på alle hindringer over 18 cm. Dette har litt med typisk slike tilfeller, pluss at det er ikke noe vits med ryggesensor om du kan kjøre over ting som er høyere en bilen er lav.

Om denne A6 en har esp, så kan det være med på å få fyren løs om han vill. Da trenger han ikke brekket en gang, bare full gass. :) Og da mener jeg full gass.

Det som kan ha skjedd er at mannen setter seg inn og vill forsiktig ned fra denne flaue situasjonen han har havnet opp i, gir forsiktig gass og bakhjulene begynner o gå rundt. Siden så bremses de av esp systemet, med det resultat at bilen nesten stopper. Om han da gir full gass så vill det overføres noe kraft til de hjulene som ikke spinner.

Jeg har mange ganger provosert esp systemene under simmulerte/nødvendige forhold.

Har ikke mannen esp må han bare trekke i brekket.

Han har alikevell gjort så store skader på bilen at det er ikke riktige tidspunktet og begynne å være pysete på.

Jeg skal på kurs oppe på fjelet nå, men hviss folk ikke tror meg kan jeg godt skrive en laaang avhandling om hvordan "Torque Sensing Differensial" funker og da spesielt sammen med esp som jobber uavhenning av denne.

Ha en flott uke og kjør forsiktig.

Ps om du som eier bilen leser dette SELG BILEN

det hadde jeg gjort ;) Orb.Net?!? :)

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider