Superthomas Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Som topic sier: Lurer på om alle 929 har bakhjulstrekk?? Isåfall, finnes den med diffbrems, og hvordan ser jeg om den har det? Har minus peiling på gamle mazda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Som topic sier: Lurer på om alle 929 har bakhjulstrekk?? Isåfall, finnes den med diffbrems, og hvordan ser jeg om den har det? Har minus peiling på gamle mazda... Kan du ikke bare jekken opp bak og snurre hjulet? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Kan du ikke bare jekken opp bak og snurre hjulet? Ikke lettere å bare titte under og se om det er en bakaksling der? Husker den firkanta typen 929 fra 80'tallet hadde bakhjulstrekk, men husker ikke om du i det hele tatt fikk noen nyere 929? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 mener det ble fortsatt laget 929, men ble ikke solgt i norge... :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 mener det ble fortsatt laget 929, men ble ikke solgt i norge... :) Salg av 929 sluttet i Norge, i likhet med resten av Europa, i 1989. Det kom nye modeller i USA, riktignok ja. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Ikke lettere å bare titte under og se om det er en bakaksling der? Husker den firkanta typen 929 fra 80'tallet hadde bakhjulstrekk, men husker ikke om du i det hele tatt fikk noen nyere 929? Mente om det var diff brems da :rolleyes: Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Mente om det var diff brems da :rolleyes: Sorry, tidlig på morran doh Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Kan du ikke bare jekken opp bak og snurre hjulet? Jo om jeg hadde hatt en å gjøre det på så! doh Planlegger sladdebil bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Jo om jeg hadde hatt en å gjøre det på så! doh Planlegger sladdebil bare... Da må du finne den med v6, er en tung bil :) Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Da må du finne den med v6, er en tung bil :) Tung?, veier jo under 1500 kilo jo! Jeg har selv en 929 2.2i og den veier bare 1350 kilo. Det er lite for en så stor bil! Det stemmer at 929 ble solgt frem til 89-90 i Norge, men den finnes blant annet i Tyskland frem til 91. Etter det ble det et modellskifte og bilen ble bare solgt i USA. Ser ut som en 626 sedan, bare mye større. Har sett en til salgs i Sverige en gang. Har da desverre framhjulstrekk. Noen av 929`ene fra 87-91 har kommet med diffsperre, blant annet 3.0i, men noen av 2.2i`ene har også dette. Desverre har veldig mange av disse automat.. Det finnes jo som sagt en enkel måte å finne ut om du har diff på, jekk opp bilen slik at BEGGE bakhjulene kommer opp i lufta. Snurr så på det ene hjulet. Dersom det andre hjulet snurrer, har du diff! Skal du virkelig ha deg en rå 929, så kjøper du en japansk utgave (Luce). Der kom 929 med 13B turbomotor (wankel) med 200 gamp, sperre og annet snacks. Det skulle vel gå ann å få tak i en slik for rundt 30 tusen (uten skilt). Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Beklager at jeg går off-topic i tråden her, men er det noen som har bilder av en nyere 929? De som bare ble solgt i usa. Er nyskjerrig på hvordan se ser ut. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Selvfølgelig skal vi klare å skaffe noen bilder! Her i Europa hadde vi ikke noen store Mazdaer før i 1994 når Xedos 9 kom! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WildThing Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Alle 929 frem til 94 har bakhjulstrekk, og diffbrems har vært tilgjengelig siden 83. Siste 929 ble solgt i 91 her i norge, dette er også siste året for HC-generasjonen. Det ble nevnt vekt og V6, V6'ern er en tung bil egentlig. Veier 1590 kilo, det er vel straks 200 mer enn en Volvo 940 feks. V6 kom i 1987, er på 3 liter og er etter min mening noe av det beste 6'er motorer som kom på 80-tallet. Temmelig vanskelig å få fatt i disse bilene nå idag. Ble solgt 15 stykker i 1987 (bilene var dyrere enn Merc E-klasse, folk turte rett og slett ikke bla frem pengene for et merke med dårlig rust-rykte) og idag er det 9 stykker igjen. Jeg har en av dem, og den lider nok samme rustskjebne som mange andre Mazdaer fra samme tid. Holder derfor på å flytte drivverk og annet godis over på en tidligere 2.2 - som strengt tatt ellers er dønn samme bilen. Siter Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac. 1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres) 1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil) 1978 Dodge Ramcharger 318 1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WildThing Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Tung?, veier jo under 1500 kilo jo! Noen av 929`ene fra 87-91 har kommet med diffsperre, blant annet 3.0i, men noen av 2.2i`ene har også dette. Desverre har veldig mange av disse automat.. Det finnes jo som sagt en enkel måte å finne ut om du har diff på, jekk opp bilen slik at BEGGE bakhjulene kommer opp i lufta. Snurr så på det ene hjulet. Dersom det andre hjulet snurrer, har du diff! Skal du virkelig ha deg en rå 929, så kjøper du en japansk utgave (Luce). Der kom 929 med 13B turbomotor (wankel) med 200 gamp, sperre og annet snacks. Det skulle vel gå ann å få tak i en slik for rundt 30 tusen (uten skilt). Det ble kun solgt 3 929 V6 med automat her i landet, da regner jeg ikke med modellene fra 88 til 91 (disse droppet fra 197 til 145 hester pga katalysator og annet dill, og det går ikke ann å fjerne uten å bygge om styresentralen). Strengt tatt ville jeg gjerne hatt en av disse med automat, siden clutchen til min V6'er koster et stykke over 5000 nkr uten montering :P Wankel-929 kan være et problem å få godkjent i norge. Er ingen i europa, og V6'ern er strengt tatt uansett mer smidig. Og tro meg - den er sinnsykt rask! Siter Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac. 1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres) 1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil) 1978 Dodge Ramcharger 318 1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 noen som vet om en slik v6 dere snakker om passer i min 929l ht fra 81? :D har en superslapp 2liter forgasser nå :D Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.