Gå til innhold

Anlegg i Sierra, litt hjelp?

Ranger emnet

triggerhappy

Anbefalte innlegg

I Sierran har jeg spiller(Sony CDX-M9900), Focal diskanter, høytalere i dørsidene foran, SPL Dynamics 12" Sub og Audison forsterker.

Spørsmålet er om jeg skal sette inn to høytalere i hattehyllen bak òg, eller er det lite vits? Og i såfall, hvilke anbefaler dere i prisklassen 1000-1500, fra bilradiospesialisten, Kenwood, Pioneer eller Sony? Bør alt drives fra forsterker, eller noe ifra spillern?

Er bare ute etter grei lyd, ikke noe dunk-dunk.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pers. så ville jeg hatt noe lyd bak. Da sliper man riste lyder. Det er ALLTID noe som rister og irriterer.

I min bil har jeg i hvert fall INGEN problemer med lyd i baksetet fra frontsettet mit ;)

Kan ikke skjønne hvorfor folk mener det er nødvendig med høyttalere bak!

Har forresten et sett 6,5" i bakdørene mine, men det er bare fordi jeg har et ekstra sett... Disse er stort sett alltid helt fadet bort ettersom de ødelegger lydbildet. Bare på når jeg føler jeg trenger å prøve å blåse hull i hodet :D

Tror jeg skal selge det. Noen som er interessert i Focal 165V2?

Dessuten kan man alltids bli kvitt risting/vibrasjoner og andre ulyder om man gidder.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de prisene håper jeg er gode for de er i utgangspunktet veldig dyre.

Når det gjelder høyttalere bak er dette en vurderingssak hver enkelt får ta, vil man ha lyd bak, ja så får man jo få lov til å ha det.

Jeg personlig har høyttalere foran og bak, lyden kommer forfra, men for de som sitter bak fyller de litt mer ut istedet for at det skal bli for mye bass fra subbene.

I tillegg har jeg høyttalere bak pga dolby digital 5.1, blir vanskelig å få til surround med bare høyttalere foran.

Og slik jeg ser det til ditt behov så ville jeg tatt noe greit foran og bak. Istedet for noe vanvittige greier foran som bør ha forsterker i tillegg for å drives greit.

Men valget er ditt :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider