Gå til innhold

Luftfilter?

Ranger emnet

titaniuM2k4

Anbefalte innlegg

Hei.

har kjøpt meg ny bil nå! en 1999 astra g 1.6

Har lyst til å bytte filter får en grommere lyd. Er det noe forskjell fra åpent k&n filter til å bare bytte ut innsatsfilteret! er det noe stor forskjell på lyd der? Hvis jeg skal ha ett åpent så må jeg vel fjerne boksen..Går 2 slanger inn til boksen en fra motoeren og en fra front på bilen. Hva gjør jeg?? takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan barre henge er 99 % sikkert luft tilførsle fra fronten av bilen

eller den kan tas vekke .............. på min opel vectra b er der oxo 2 slanger monterte k&n på slangen fra motoren den andre demoterte eg virker meget bra og masse rå lyd om du vil kan eg ta bilder i morra med nermere forklaringer ............ av min løsnig på k&n

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips hvis du vil ha best mulig lyd fra filteret, hvis du ikke skal ha kitt, eller til og med noen ganger med kit også hvis karosseriet er den samme. Skaf et større luftfilter til bilen din en du trenger, Har du liten motor på bilen din så får du ofte et lite pislefilter, som selvsagt holder for formålet, men motoren har ikke vondt av å få ende mere luft, og det vil gi enda grommere lyd hvis du velger et større filter.

Mener at åpent filter er mye bedre enn et innsatsfilter, på en 1.6l, vil du ikke merke noe spesiel forbedring på hk og nm, men så lenge du velger et stort nok åpent filter så vil få en grommere lyd!

Aluminium rør er bedre, men vil vel ikke hjelpe deg noe mer på denne bilen enn at det ser sweet ut.

Hele saken er å få filteret litt unna de varme delene på motoren, hvis det er vanskelig så finnes det også varmeskjold, hvor mer kjølig lufta som kommer inn i motoren er, hvor mer luft er det plass til i motoren, og hvor mer luft den klarer å dytte inn i motoren gjennom luftmengdemåleren hvor bedre går motoren!

Du har ganske mange muligheter med filtere, K&N, Pipercross osv har mange fine kit hvis du er interesert i det, og det finnes mange gromme universal luftfilter også f.eks bomz racing som er min favoritt. Logo på toppen av filteret, ganske kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider