titaniuM2k4 Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Hei. har kjøpt meg ny bil nå! en 1999 astra g 1.6 Har lyst til å bytte filter får en grommere lyd. Er det noe forskjell fra åpent k&n filter til å bare bytte ut innsatsfilteret! er det noe stor forskjell på lyd der? Hvis jeg skal ha ett åpent så må jeg vel fjerne boksen..Går 2 slanger inn til boksen en fra motoeren og en fra front på bilen. Hva gjør jeg?? takker på forhånd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 lyden blir mye bedere med åpen løsning ......... stor kontrast faktisk slangen fra motoren er der du skal montere k&n Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Okay.. Men hva skjer med den andre slangen som går inn i boksen? bare henge der? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Forklar litt. hehe. den store tykke skal jeg koble filteret på.men så går det inn en annen slange på ned siden der.Hvor skal den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 den kan barre henge er 99 % sikkert luft tilførsle fra fronten av bilen eller den kan tas vekke .............. på min opel vectra b er der oxo 2 slanger monterte k&n på slangen fra motoren den andre demoterte eg virker meget bra og masse rå lyd om du vil kan eg ta bilder i morra med nermere forklaringer ............ av min løsnig på k&n Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 hadde hvert kjempefint om du kunne postet noen bilder ;) snakkes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Innsatsfilter eller vanlig filter er så å si ingen forskjell lydmessig. Skal du ha mer innsugslyd så kjør åpent ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 her ser du slanger 2 stk slange nr 1 fester man k&n slange nr 2 har eg valgt og la henge fritt den blåser da frisk luft rett på filteret Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 før Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Tusen takk. der ble jeg klokere.. det henger noen ledninger og greier på front(mot vindu) på boksen.skal jeg bare ta det av og få satt en sted. ikke noe mere jeg bør tenke på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 der ja. har nok samme boks som deg! men henger noe dill dall på den. bare å fjerne. Og hvordan får jeg fjernet hele den boksen? hvor sitter skruene til den boksen.ehehe. er lytt ny i dette faget ;) så takke for full nybegynner hjelp! hehe. MVH Stian Magnussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 barre pass på att k&n får kald luft varm luft er ikke bra ... lykke til Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titaniuM2k4 Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 har tenkt på aluminium rør men vet ikke ossen det er å montere. hmms.. Får kjøpe meg ett kit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 aluminium rør er meget bra bytter den barre ut med den orginale slangen fra motoren -------- Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Et lite tips hvis du vil ha best mulig lyd fra filteret, hvis du ikke skal ha kitt, eller til og med noen ganger med kit også hvis karosseriet er den samme. Skaf et større luftfilter til bilen din en du trenger, Har du liten motor på bilen din så får du ofte et lite pislefilter, som selvsagt holder for formålet, men motoren har ikke vondt av å få ende mere luft, og det vil gi enda grommere lyd hvis du velger et større filter. Mener at åpent filter er mye bedre enn et innsatsfilter, på en 1.6l, vil du ikke merke noe spesiel forbedring på hk og nm, men så lenge du velger et stort nok åpent filter så vil få en grommere lyd! Aluminium rør er bedre, men vil vel ikke hjelpe deg noe mer på denne bilen enn at det ser sweet ut. Hele saken er å få filteret litt unna de varme delene på motoren, hvis det er vanskelig så finnes det også varmeskjold, hvor mer kjølig lufta som kommer inn i motoren er, hvor mer luft er det plass til i motoren, og hvor mer luft den klarer å dytte inn i motoren gjennom luftmengdemåleren hvor bedre går motoren! Du har ganske mange muligheter med filtere, K&N, Pipercross osv har mange fine kit hvis du er interesert i det, og det finnes mange gromme universal luftfilter også f.eks bomz racing som er min favoritt. Logo på toppen av filteret, ganske kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg