Gå til innhold

Trimming av b230k

Ranger emnet

scb

Anbefalte innlegg

K-kam og 36/36 Weber skal vel gi rundt 140 HK, som merkes i sammenlikning med de 116 du har. Effektanlegg (og evt. greinrør) er ofte mer uforutsigbart, det som sitter originalt er ikke så verst når det ikke er snakk om mer trimming enn dette. Plane 631-toppen er ikke så god ide - den har ikke forbrenningskamre, og motoren din har allerede en komp på 10,5:1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-kam og 36/36 Weber skal vel gi rundt 140 HK, som merkes i sammenlikning med de 116 du har. Effektanlegg (og evt. greinrør) er ofte mer uforutsigbart, det som sitter originalt er ikke så verst når det ikke er snakk om mer trimming enn dette. Plane 631-toppen er ikke så god ide - den har ikke forbrenningskamre, og motoren din har allerede en komp på 10,5:1.

Å plane toppen er ikke no problem, bare mye jobb.

Dette fordi ventilene må flyttes opp i toppen og det er ikke en jobb som egner seg for andre enn de som har gjort dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140hk er jo en god start for å si det sånn.... Da skal jeg serøst mekke det etterhvert... skrape litt penger først;-) Men fant ut at de som hadde bilen før meg har satt på et 2,5" anlegg, bakre halvdel... tror det er no billig stasj.. du kan merke en ørliten grommere lyd enn vanlige anlegg. heh. Gleder meg....

Takker

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

skjønner ikke at noen som har volvo med mye bunndrag og seigliva motorer (stort svinghjul) orker å gjøre noe så noen av de nemnte egenskapene blir svekket/borte..

er så gla i 2.3'n min.. gi gass og ut med clutch'en ex.. pappas laguna.. gi MYE gass og slure forsiktig på clutch'en, viss ikke kveler du hele dritten... sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...