scb Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Lurer på å trimme min b230k, bla. effektanlegg, bytte kam(er det ikke overliggendes kam på min?) har en weber ligganes som lurer på å sette på, og muligens plane toppen. Er det mye jobb? Hvilken kam bør jeg sette inn? Mye øker jeg hk med? Noen som vet? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 K-kam og 36/36 Weber skal vel gi rundt 140 HK, som merkes i sammenlikning med de 116 du har. Effektanlegg (og evt. greinrør) er ofte mer uforutsigbart, det som sitter originalt er ikke så verst når det ikke er snakk om mer trimming enn dette. Plane 631-toppen er ikke så god ide - den har ikke forbrenningskamre, og motoren din har allerede en komp på 10,5:1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 K-kam og 36/36 Weber skal vel gi rundt 140 HK, som merkes i sammenlikning med de 116 du har. Effektanlegg (og evt. greinrør) er ofte mer uforutsigbart, det som sitter originalt er ikke så verst når det ikke er snakk om mer trimming enn dette. Plane 631-toppen er ikke så god ide - den har ikke forbrenningskamre, og motoren din har allerede en komp på 10,5:1. Å plane toppen er ikke no problem, bare mye jobb. Dette fordi ventilene må flyttes opp i toppen og det er ikke en jobb som egner seg for andre enn de som har gjort dette før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 140hk er jo en god start for å si det sånn.... Da skal jeg serøst mekke det etterhvert... skrape litt penger først;-) Men fant ut at de som hadde bilen før meg har satt på et 2,5" anlegg, bakre halvdel... tror det er no billig stasj.. du kan merke en ørliten grommere lyd enn vanlige anlegg. heh. Gleder meg.... Takker Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 kjøp helt annlegg med extraktorgrenrør osv.. da blir det litt mer bunndrag også.. noe du mister med K-kammen-- =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2005 skjønner ikke at noen som har volvo med mye bunndrag og seigliva motorer (stort svinghjul) orker å gjøre noe så noen av de nemnte egenskapene blir svekket/borte.. er så gla i 2.3'n min.. gi gass og ut med clutch'en ex.. pappas laguna.. gi MYE gass og slure forsiktig på clutch'en, viss ikke kveler du hele dritten... sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Jeg har en B230K (og forsåvidt hele 240-en) uten en eneste form for trimming. (Litt taski formulering, men det tåler dere!) Er det noen som har noen enkle og billige tips til litt trimming da? Hvor stor effektøkning kan jeg regne med da? Alle forslag mottas med takk!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg