C-C Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 er det noen som vet hvor man kan få tak i spacere til en bil med 4x100 boltsirkel som gjør det til 5x120 f.eks eller om det er noen som kjenner noen som kan lage dette og pris? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikay Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 er det noen som vet hvor man kan få tak i spacere til en bil med 4x100 boltsirkel som gjør det til 5x120 f.eks eller om det er noen som kjenner noen som kan lage dette og pris? mvh Tviler på at det er lovlig... Aldri hørt om dette før. Sjekk med forhandlere. feks: http://www.toresauto.no/ Siter Eier av:-78ChevroletV8 5,7l -73 MB280SE -04 Vectra 2.0 DTI stvogn -92SuzukiGSX600 Har eid:*88KadettGSI CAB *86KadettGSI *92BMW3 *86Toyota F *96Omega 2.0 stvogn*94 CorollaXLI*84 Granada 2,3 *93Corolla XLI sedan*81 Volvo244 *89Camry 2.0 GLI*88 CivicGL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Tviler på at det er lovlig...Aldri hørt om dette før. Sjekk med forhandlere. feks: http://www.toresauto.no/ Aldri hør om adapter for slikt??? i all verden.. jaja.. sånn kan det gå. uansett.. du har rett angående lovlighet forsåvidt.. men man får tak i slikt.. men akkurat 4x100 til 5x120 er vanskelig.. leter etter detta sjøl Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^ Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 [OFF-TOPIC] Lånte litt plass her jeg, syntes ikke det er no vits i og lage ny post for det vesle spørsmålet mitt.... :rolleyes: Men er det noe regler for Spacere ? altså TUV ? regner med at det er lov så lenge hjulet ikke stikker utenfor hjulbuene ? Noen som har no info til meg.. ? [OFF-TOPIC] Siter Kjører: Ford Focus Titanium 08' Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84' X: Ford Sierra 2.0 89' X: Audi A4 2.0 01' X: Ford Sierra CLX 2.0 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 [OFF-TOPIC] Lånte litt plass her jeg, syntes ikke det er no vits i og lage ny post for det vesle spørsmålet mitt.... :rolleyes: Men er det noe regler for Spacere ? altså TUV ? regner med at det er lov så lenge hjulet ikke stikker utenfor hjulbuene ? Noen som har no info til meg.. ? [OFF-TOPIC] Generelt så finnes det jo overgangsspacere fra f.eks 5x112 til 5x100, om det finnes fra 5 til 4 bolt vet jeg ikke... TUV kan finnes også på slike spacere, men et "problem" kan være at spacerne er minst 20mm tykke og da senker du ET med 20mm slik at felgen kommer rimelig langt ut. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^ Skrevet April 10, 2005 Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 Generelt så finnes det jo overgangsspacere fra f.eks 5x112 til 5x100, om det finnes fra 5 til 4 bolt vet jeg ikke... TUV kan finnes også på slike spacere, men et "problem" kan være at spacerne er minst 20mm tykke og da senker du ET med 20mm slik at felgen kommer rimelig langt ut. Men så lenge den holder seg innenfor hjulbuen er det lovlig ? har ikke no peiling på dette men vurdere og kanksje gjøre det på bilen som jeg snart overtar.. Siter Kjører: Ford Focus Titanium 08' Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84' X: Ford Sierra 2.0 89' X: Audi A4 2.0 01' X: Ford Sierra CLX 2.0 92' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-C Skrevet April 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2005 for å rette opp litt her kan jeg bekrefte at det finnes slike spacere.har hatt det to ganger tidligere.ett var fra 4x100 til 5x130. kjøpte de i tyskland for å få på rs2 cup felger den gang.innpress og sporvidde og lovlig eller ikke er uintr...det skal på en showbil og man får ikke bbs lemans i 4 bolt og da må jeg ha slike spacere.vet det er en saab-tuner i sverige som selger det til saab men ikke til bmw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Trodde 5mm spacer var maks tillatt, noen som kan bekrefte/avkrefte det? Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigurd.e Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Litt offtopic.. Kunne tenkt meg spacere for å få hjula litt lenge ut (hvertfall bak) jeg og, men hvordan er dette å kjøre med, og hvordan tåler spacerne belastning (eks ved hard kjøring)? Siter 205 GTI 1,9 yodude http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=453 yodude http://www.Peugeotklubb.no yodude og prosjektet http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=68982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Trodde 5mm spacer var maks tillatt, noen som kan bekrefte/avkrefte det? Avkrefte! En kompis har 5cm godkjent på en porsche! Dette fordi den er av gammel type (1973), med smalt hjuloppheng, og godkjent breddet (1990 utseende). Den har spacere for å få cuphjula langt nok ut, slik at sporvidden blir riktig. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-C Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 noen som vet om noen på østlandet som er kompetente til å dreie noe slikt da? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-C Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Har du laga deg en omformer allerede? Siter [0]Bmw 320i -89 [X]Toyota Corolla -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-C Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 nei har hørt på priser i norge for å få laget de men havner på over 3000.- uten bolter.fant et sett i sverige til saab og et i frankrike og tyskland men de ville ikke sende til norge.trenger de kjapt da jeg skal bredde bilen (e30) etter de nye 19" felgene og alt må passe med porsche kalipteren oxo. prosjektet har tatt litt mer av en planlagt da det allerede er brukt et statsudsjett bare på motor/felger og carbon-detaljer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Har du sett i FK Automotive katalogen? Lurer på om de kansje har noe sånt... Spacere har de hvertfall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg