Gå til innhold

ulyd bak fra bremser

Ranger emnet

maxmix

Anbefalte innlegg

har en ulyd fra bremsa på høyre bakhjul bremser.jpg

lyden er en slags lav skrapelyd når jeg står i ro, og gir forsiktig gass og ruller frammover, som glir over til en pipelyd alla volvobremselyd som pulserer litt.

hav skal jeg finne på med dette da? har 3mnd garanti fra forhandler, så skal ringe han imorgen uansett, men er det noe jeg kan prøve selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utnytt de 3mnd så mye du greier! Vis det er dårlig service får du klage, noe som ikke er uvanlig med bilforandlere..

Men du, sjekka om det er håndbrekket som ligger på litt?

det skal jeg gjøre og :)

kan godt hende at det er håndbrekket som henger, dette er på en automat, og lyden var der ikke når jeg hentet den, så det kan hende at det skjedde når jeg parkerte og satte på brekket av gammel manuell girkasse vane :)

teoriene mine er at det enten er noe dritt som er på bremsene som skraper,at glidepinnene henger, eller som foreslått her at brekke henger litt..

skal ringe de imorra og høre hva de har for forslag til utbedring, lite lysten på og skru av dekket og demontere bremsene for og sjekke.. har aldri skrudd på bmw før, bare bytta bremseklosserpå en golf2 og en mazda mx5.

et spørsmål: hvis man skal bytte klosser, kan man jekke opp et dekk av gangen og ta av og bytte sko, eller må man ta begge samtidigt? satte mazdaen på bukker når jeg gjorde det, men den veide bare 960kg, og er litt mere redd for og gjøre feil når jeg setter en bmw til 280000 på bukker enn en mazda til 100000 :D

ps, den rusten skal jeg ta asap iallefall, og kanskje gi de et strøk med lakk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den bilforandleren har bukk og har ansvaret vis noe skjer:) Men vis du er så ivrig på og skru kan jo du spørre om å gjøre jobben selv på dems verksted, eller være med å hjelpe til.. hvertfall se på, bilforandlere slurver litt har ihvertfall jeg sett i min tid av bilverdenen, sikkert flere også. Men bremser er jo livsviktig selvfølgelig, og det burde bilforhandleren vite også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider