A3TQ Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Når Audi'en subber nedi og skraper vekk uderstellsbehandling, (den forbannede telehiven, midt på treversen traff faenskapet ) hva skal en smøre på skaden for at det ikke skal ruste? Skal jo som kjent ikke bruke tektyl! Noen som vet de har greie på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Hvorfor skal ikke tectyl brukes ? Det er vel det som er der originalt ? Bortsett fra det så får du litt forskjellige slike produkter hos nærmeste bilvarehus. Torshov, Biltema, Bilextra etc... Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Gjør det billig, klin på masse olje og kjør på en grusvei og få skikkelig mye støv og drit under der! Det var et tips jeg fikk en gang. Jeg ville heller valgt å gå for alternative metoder. :rolleyes: Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by Loppa Hvorfor skal ikke tectyl brukes ? Det er vel det som er der originalt ? Bortsett fra det så får du litt forskjellige slike produkter hos nærmeste bilvarehus. Torshov, Biltema, Bilextra etc... Det er ikke tectyl under en Audi av nyere dato. Har ikke dere lest i bilens (les Audi) litteraturmappe? (servicehefte mm.) Der står det at man IKKE skal bruke tectyl, hvis du gjør det da bortfaller rustgarantien, hvorfor vet jeg ikke, men det er vel en grunn til det også...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Hmm høres merkelig ut. De mener vel at dette reagerer med galvaniseringen eller no slikt da ? Høres snodig ut... Fant forvøvrig litt stoff til deg: http://www.antirust.no/vestfold/faq.html http://www.rustcheck.no/prislister.htm http://www.hoffgaardbil.no/antirust.html :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by Loppa Hmm høres merkelig ut. De mener vel at dette reagerer med galvaniseringen eller no slikt da ? Høres snodig ut... Fant forvøvrig litt stoff til deg: http://www.antirust.no/vestfold/faq.html http://www.rustcheck.no/prislister.htm http://www.hoffgaardbil.no/antirust.html :) Huff og huff!! Bare synet av de adressene du gav meg, får meg til å tenke på min gamle Datsun 180 B, 76' mod! Der var det mye rust, rust, rust, og sveis, sveis, sveis:D Hmm. Det var igrunn en grei bil. Savner den litt iblant, når sant skal sies.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss922 Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Huff og huff!! Bare synet av de adressene du gav meg, får meg til å tenke på min gamle Datsun 180 B, 76' mod! Der var det mye rust, rust, rust, og sveis, sveis, sveis:D Hmm. Det var igrunn en grei bil. Savner den litt iblant, når sant skal sies.:) grunnen til at de fraråder det er at det er ett gjennomsiktig voks underbilen der de kan se rusten, og dermed har de "kontroll" på rusten. min mor og de har en rav4 2005 og de fikk det svaret, er egentlig helt sløkket, for det ruster jo under voksbehandlingen, så dermed må de fjerne voksen for og så tektylere det. så du sparer ingen ting på og vente til rustgarantien går ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.