A3TQ Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Når Audi'en subber nedi og skraper vekk uderstellsbehandling, (den forbannede telehiven, faenskapet traff midt på treversen ) hva skal en smøre på skaden for at det ikke skal ruste? Skal jo som kjent ikke bruke tektyl! Noen som vet de har greie på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 HVorfor ikke tectyl?:confused: :confused: Jeg hadde slipt vekk evt rust, malt på et lag med Sinc, tynn tectyl, i 2 lag, så tykk tentyl. Men hvis audi ikke tåler det, så får du vel finne på noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 av en eller annen merkelig grunn synes jeg biler med "tectyl" merket i vinduet ofte har stooooore problemer med rust... stort sett de værste rust eksemplarene jeg har vært borti har vært den heldige eiere av ett tectyl klistremerke... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Kanskje jeg skal skrape av tectylen min og kjøre uten da.. :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Robert HVorfor ikke tectyl?:confused: :confused: Jeg hadde slipt vekk evt rust, malt på et lag med Sinc, tynn tectyl, i 2 lag, så tykk tentyl. Men hvis audi ikke tåler det, så får du vel finne på noe annet. Jeg vet (tror jeg vet) at Audi har fullforsinket karosseri, og dette skal vistnok ikke gå så godt sammen med tectyl, og dessuten faller rustgarantien bort hvis man bruker tectyl. Men er det skrapt helt inn på stålet må man jo ha på noe. Men hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Er noe som heter Siderol (sånn det skrives??), og det skal visst trekke til seg all fuktighet og oksygen, og danne en slags glass hinne. Ligner litt på rødsprit fargemessig, og er tynnt flytende, men er ganske dyrt. Er bare å lakke over etterpå... Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Spill-olje med stearinlys i!!! Varm opp olja og stearinlyset i en panne e.l. til stearinlyset smelter, smør så på der du vil ha det, og vent til det tørker. Funker fint, og holder lenge. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Mars 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2003 Sjekk denne sida. http://www.antirust.no/ De bruker en ny type olje, eller noe som skal være bedre enn tectyl. Siter 03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs) 95 BMW E36 320i Cab (Solgt) 98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2003 tectyl er jo sjefs da!;D det med at gamle biler med tectyl merke på bilenr uster er av de enkle grunn de ikke er blitt etterbehandlet,sikkert bare behandla når bilen var ny og aldri etter. er vell bare å guffe på litt tectyl der da,serikke no problem i det,er vell ikke akkurat i traversen den vil begynne å ruste først .gjerne i dører skjermer og kanaler,men så er nyere audi noe av det beste rustbeskytta. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.