Gå til innhold

Tro det eller ei, men jeg skal kanskje kjøpe 240

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei Lars! :)

 

Har lest igjennom her nå, og jeg mener at visst du er ute etter en vinterbil du ikke trenger å være redd for. Så er vell 240 eller gammel Opel tingen. E30 BMW er noe mer spesiell, og denne duger mye bedre som sommerbil :) jeg vil tro 240 er perfekt vinterbil,starter alltid...bygd av panser, så den tåler mye kuk kjøring.

Men ikke bruk E30 BMW til det, den har sjarm.

Om det hadde blitt en E30 hadde det ikke blitt like mye herjing. Den skulle selvsagt bli tatt vare på og blitt en prosjektbil seinere. :)

 

 

Hvis du skal ha en bil i 6mnd, hvorfor kjøpe en 242?

242 er en bil som egner seg utmerket til prosjekt, og som mange her på forumet setter pris på at fortsatt eksisterer. Så det blir litt sosialt selvmord å si det du gjør.

Det at du sier såppass direkte at du skal vrake en 242 skaper ikke annet enn intriger (som du kanskje har merket?)

Og siden du synes 240 er så harry, vel kjøp noe annet :)

Men hvis du på liv og død skal ha en 240, så kjøp en med b230a eller no. Er litt mer fres i den enn i b19.

 

du har heller ikke lappen enda, og det er for den saks skyld ikke sikkert at du får den i august heller ;)

Ta en ting om gangen.

Hvorfor kjøpe 242? Tja, fordi den faktisk ser mye bedre ut enn en 244, for ikke å snakke om 245. Så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

Men har sett at de ligger altfor høyt i pris.

 

Og nei, jeg har ikke lappen. Nettopp derfor skal jeg kjøpe bil i slutten av sommerferien eller noe. Fordi jeg skal ha bilen når jeg får lappen. Selvom det blir en 240 må NOE gjøres... den må iallfall senkes.

 

lars, les mellom linjene på det som er skrevet her! til og med BMW eierne begynne å innrømma at e30 søkker hvis du skal ha en bil du kansje går på en smell med.. jeg har ingenting imot e30 for å si det sånn, er jo tross alt siste modellen til bmw da MOTORSPORT enda sto sentralt, med tanke på design og utseende. så var du besatt av bmw for å bruke den som fast bil, ville jo en e30 vært noe å satse på, men som "herjebil" kan alldrig e30 å 240 sammenlignes! få tak i en 240 fra etter 85, og ti nærmere du komme 90 til mindre rust vil du finne, grunnet karosseri-behandling.. men for å nevne det med 242 også; kjøp en 242 som prosjektbil, og ha golfen som vinterbil! du vil få mye mer cred for en 242 enn en kjip feilhjulsdrevet golf!?!?!?

Jeg skal ikke ha noe "kjip feilhjulsdrevet golf" om vinteren, det er en sommerbil og blir bygd som en showbil.

Jeg får iallfall ingen cred for noen 240 av de jeg kjenner. Og noe 240-prosjekt blir det heller ikke da jeg ikke kunne tenke meg å påkoste noen 240 :) Med mindre det hadde vært en sykt banebil-prosjekt, men da hadde jeg nok brukt pengene på en Escort mk2 eller lignende.

 

Vi får se, vi får se... sett litt rundt på Boble også, har tross alt bakhjulstrekk og hvertfall 30 hester.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det hadde blitt en E30 hadde det ikke blitt like mye herjing. Den skulle selvsagt bli tatt vare på og blitt en prosjektbil seinere. :)

 

 

 

Hvorfor kjøpe 242? Tja, fordi den faktisk ser mye bedre ut enn en 244, for ikke å snakke om 245. Så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

Men har sett at de ligger altfor høyt i pris.

 

Og nei, jeg har ikke lappen. Nettopp derfor skal jeg kjøpe bil i slutten av sommerferien eller noe. Fordi jeg skal ha bilen når jeg får lappen. Selvom det blir en 240 må NOE gjøres... den må iallfall senkes.

 

 

Jeg skal ikke ha noe "kjip feilhjulsdrevet golf" om vinteren, det er en sommerbil og blir bygd som en showbil.

Jeg får iallfall ingen cred for noen 240 av de jeg kjenner. Og noe 240-prosjekt blir det heller ikke da jeg ikke kunne tenke meg å påkoste noen 240 :) Med mindre det hadde vært en sykt banebil-prosjekt, men da hadde jeg nok brukt pengene på en Escort mk2 eller lignende.

 

Vi får se, vi får se... sett litt rundt på Boble også, har tross alt bakhjulstrekk og hvertfall 30 hester.

må innrømme at eg blir litt skuffet hvis du kjøper en boble for å herje ihjel .. du e verre enn hotel cæsar, bare intriger med deg :D

 

syns forresten at folk kan slutte å henge ut grabben etter bilvalg.. og han har jo 242% rett når han sier at golf e mer egnet som sommerbil enn vinterbil..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobla skal selvsagt heller ikke herjes ihjel... blir også prosjekt etter Golfen.

Men om jeg kjøper 240 så er jeg ikke interessert i å påkoste den no særlig, derfor kan det herjes litt ekstra da den ikke blir prosjektbil.

Men det er jo lenge til Golfen er ferdig :(

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

 

 

Såklart skal den ikke styles puke

Hvis det i det hele tatt blir 240... er litt i tvil. Heller mer mot BMW E30 eller Boble nå.

Og jo, jeg kjøper Golf framfor 240, men jeg trenger en herjebil...

 

Noen som nevnte at å style en Volvo er som å sminke en gris...

 

Det blir nesten overflødig å kommentere Volvo fra min side... Hofff...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som nevnte at å style en Volvo er som å sminke en gris...

 

Det blir nesten overflødig å kommentere Volvo fra min side... Hofff...

da sier no jeg at smaken er som baken.. den er delt;)

 

kommer jo selfølgeli ann på øyet som ser også sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja. etter planene til Laaars her så må han ha god plass og en bråte med penger. For hver bil som blir sagt kalles prosjekt. Konsentrer deg heller om en bil du kan ha glede av hele året. Slipper du dobbel veiavgift, dobbel forsikring og kan heller stappe de pengene i bilen istedet for å betale medaljen til bondevik.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig å diskutere hva som er best av Volvo og andre biler (Volkswagen..)

Alle har jo seff sin egen smak, og bra er nå det.. Personlig er jeg ikke særlig fan av Volkswagen lengre (hadde en passat 89 mod. i et halvt år).. Kjørte inn i en fortauskant i 40 km/t.. Alle motorfestene knakk tvert og bilen blei rammeskeiv :rolleyes:

 

Nei si hva du vil om Volvo, men den har da en tendens til å virke når den skal den da... Etter ett halvt år med VW var jeg så lei av skrangling, ting som ikke virket og motor som fusket så når den blei kondemnert var jeg nesten lettet for da kunne jeg bare kjøpe tilbake den trofaste Volvoen min :) Har også hatt litt erfaring med andre biler som f.eks. Ford Escort / Sierrra, Golf, Audi 80, Opel Vectra... Men man lærer av feilene sine så jeg kommer antageligvis aldri til å kjøpe noe annet enn Volvo igjen, det måtte da isåfall evt. bli en Saab... sombrero

 

Men til trådstarteren: Kjøp deg hva bil du vil, om du absolut har lyst til å herje sundt en Volvo så bare gjør det, men ikke ta en 242.. Det er jo bare idioti :rolleyes:

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja. etter planene til Laaars her så må han ha god plass og en bråte med penger. For hver bil som blir sagt kalles prosjekt. Konsentrer deg heller om en bil du kan ha glede av hele året. Slipper du dobbel veiavgift, dobbel forsikring og kan heller stappe de pengene i bilen istedet for å betale medaljen til bondevik.

Hver bil som nevnes? Nå skal jeg vel bare ha èn bil da... men de jeg tenker på blir et fremtidig prosjekt, untatt 240.

Og om jeg vil ha en sommerbil og en vinterbil så er vel det min sak. Golfen skal aldri brukes om vinteren iallfall.

 

 

Hehe, artig å diskutere hva som er best av Volvo og andre biler (Volkswagen..)

Alle har jo seff sin egen smak, og bra er nå det.. Personlig er jeg ikke særlig fan av Volkswagen lengre (hadde en passat 89 mod. i et halvt år).. Kjørte inn i en fortauskant i 40 km/t.. Alle motorfestene knakk tvert og bilen blei rammeskeiv :rolleyes:

 

Nei si hva du vil om Volvo, men den har da en tendens til å virke når den skal den da... Etter ett halvt år med VW var jeg så lei av skrangling, ting som ikke virket og motor som fusket så når den blei kondemnert var jeg nesten lettet for da kunne jeg bare kjøpe tilbake den trofaste Volvoen min :) Har også hatt litt erfaring med andre biler som f.eks. Ford Escort / Sierrra, Golf, Audi 80, Opel Vectra... Men man lærer av feilene sine så jeg kommer antageligvis aldri til å kjøpe noe annet enn Volvo igjen, det måtte da isåfall evt. bli en Saab... sombrero

 

Men til trådstarteren: Kjøp deg hva bil du vil, om du absolut har lyst til å herje sundt en Volvo så bare gjør det, men ikke ta en 242.. Det er jo bare idioti :rolleyes:

Er klar over at det rister og skrangler litt i Golf.

Men det er nettopp en av grunnene til at den nå står helt naken og venter på sandblåsing, støydemping etc. Kommer til å gå over hele bilen og sørge for at den ikke skrangler.

Motoren blir nyoverhalt så hvis den fusker og stopper så har jeg gjort en utrolig dårlig jobb.

Kanskje kvaliteten ikke er så god, men jeg har tro på at hvis man putter litt jobb i bilen så kan det bli riktig så bra... og jeg liker den.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig å diskutere hva som er best av Volvo og andre biler (Volkswagen..)

Alle har jo seff sin egen smak, og bra er nå det.. Personlig er jeg ikke særlig fan av Volkswagen lengre (hadde en passat 89 mod. i et halvt år).. Kjørte inn i en fortauskant i 40 km/t.. Alle motorfestene knakk tvert og bilen blei rammeskeiv :rolleyes:

 

Nei si hva du vil om Volvo, men den har da en tendens til å virke når den skal den da... Etter ett halvt år med VW var jeg så lei av skrangling, ting som ikke virket og motor som fusket så når den blei kondemnert var jeg nesten lettet for da kunne jeg bare kjøpe tilbake den trofaste Volvoen min :) Har også hatt litt erfaring med andre biler som f.eks. Ford Escort / Sierrra, Golf, Audi 80, Opel Vectra... Men man lærer av feilene sine så jeg kommer antageligvis aldri til å kjøpe noe annet enn Volvo igjen, det måtte da isåfall evt. bli en Saab... sombrero

 

Men til trådstarteren: Kjøp deg hva bil du vil, om du absolut har lyst til å herje sundt en Volvo så bare gjør det, men ikke ta en 242.. Det er jo bare idioti :rolleyes:

 

gammal passat er lagd for å skrangle da

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal rompekjøre en 240 så er det en bil du skal få lov til å gjøre det med, her har du den:

 

Volvo 244l 1979 mod med hønbrunt intreør og 650 000 på telleren. Bremseslanger med skrukker som ei gammal ei og konemig i passasjerstolen. Strømpebukse sota baklykter, med tusjlakka front blinkers. Kanskje noen deilige egenkappa luftinntak i panseret og en wannabe S1 frontspoiler med biltema basser. og pappmembran. En sånn bil skulle du hatt.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, la oss si jeg kjøper meg en 240... 242.

Hvilken motor er det beste utgangspunktet for å bygge videre på?

Sikter ikke mot 5 - 600 hk da, men 180 - 200 kanskje. Bare så det blir en morsom lekebil...

 

Ble noe inspirert av den røde 242'en på motorfestivalen og må innrømme at den er dritfet.

Men hvordan er disse bilene på bane? De er jo tunge, men det spiller kanskje ingen rolle?

 

Hva er best for å oppnå en moderat effektøkning? Spinndyrt?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår