Gå til innhold

Trøbbel

Ranger emnet

Mean Machine

Anbefalte innlegg

I vinter senket jeg 245'en med kyb gass dempere og lesjöfors fjærer. Det gikk jo helt fint det, helt til i stad da jeg satte på eiker felgene. Dekket skraper borti ytterskjermen på høyresiden! Trodde ikke det skulle bli noe problem... Kan jo umulig bare være meg som har det problemet!? Hva har dere andere gjort? Justerbart panhard stag hadde vel vært det greieste, for da kunne jeg jo ha finjustert det på firehjulskontrollen. Hvor får jeg tak i det? og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter senket jeg 245'en med kyb gass dempere og lesjöfors fjærer. Det gikk jo helt fint det, helt til i stad da jeg satte på eiker felgene. Dekket skraper borti ytterskjermen på høyresiden! Trodde ikke det skulle bli noe problem... Kan jo umulig bare være meg som har det problemet!? Hva har dere andere gjort? Justerbart panhard stag hadde vel vært det greieste, for da kunne jeg jo ha finjustert det på firehjulskontrollen. Hvor får jeg tak i det? og hva koster det?

Så rart.. Men har du ikke no bilde av langvolvo'n a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har av og til problemer med dekkskrubb, men ikke i skjermene!

Spacers må til, for at jeg skal få klarering mot selve karrosseriet.

ellers:

høyre, er det høyre når du sitter i bilen?

Går ikke panhard-staget fra høyre til venstre?

Det vil jo forskyve akslingen den veien som staget går!

høyre->venstre = forskyve mot venstre hjulbue

ps. har du sjekket foringer på stagene som går til bakakslingen? Det kan også gi utslag for slike ting!

ser ut som ejg har plass til 255 bakdekk! med 225 dekk, har jeg plass som bare det! 235 tar jeg neste gang, da jeg fant ut at jeg kan kjøre 235 falken dekk, de er billige også! 3600 elns ferdig montert og avbalansert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panhard staget mitt er festet til akslingen på høyre side (man tenker alltid høyre/venstre utifra at man sitter i bilen) , altså vil akslingen dyttes til høyre.

Har ikke sjekket foringene enda. Skal ha den på bukk og ta en titt snart, men det sulle jo være i orden...

Og det er ikke mye klaring på andere siden heller, så alternativene er vel enten og ta dremelen på falsen og kjøre på skrå, eller og få tak i er justerbart panhardstag.

Ingen som vet hvor man kan få kjøpt justerbart panhard stag? Finnes det i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da helt vanlig å kappe/banke opp den falsen på ytterskjermen der da, det er nok den som supper, jeg kjører med eiker felga og 20mm spacers på, da måtte jeg fjærne nesten hele bredden av falsen for å få plass, for det holder det sikkert bare å kappe vekk litt av bredden helt nederst ved skvettlappen.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Justerbart panhardstag får du for en høvding på Lysaker Bil' date=' med foringer ferdig montert.[/quote']

Kjøp hos BCB, desidert billigest!!!

På min ser jeg at de har tatt borti innerskjermene bak. Men hører ingenring..Kan hende at det har subba seg ferdig slik at den ikke tar borti lenger. Min tok ikke borti kanten bak før jeg kutta den vekk p.g.a rust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider