Gå til innhold

Diverse tanker om anlegget mitt

Ranger emnet

KriegHeim

Anbefalte innlegg

Vel, nå er det snart tid for bygging, det første jeg skal gjøre er å legge opp ny strømkabel ( 10mm2 er vel ikke akkurat stort :rolleyes: )

Tenkte å legge opp 36mm2, noen som har noe å anbefale der? gidder ikke betale skjorta heller, må ha rundt 6 meter :)

Jeg hadde tenkt å kjøre den inn på en Soundstream powerplant ( den tar 36mm2, eller blir det for "lite"? )

Er det forresten noen som har denne inne på lager, og vil selge en? :D

Så må jeg legge opp ny sikring, det blir da en helix som har 80 amp sikring, og boss på 25 amp som blir baki fra starten av, blir vel oppgradering snart, boss`en skal UT! :D

Holder det med 100 amp sikring, eller skal jeg gå for 150 amp? har lyst på automat sikring, letteste det :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde kanskje lagt dette i bilstereo forumet å ikke mc forumet...

men...

tror 36mm2 burde holde. og med sikring prøv med 100amp, sprenges den = sett i større ;)

Mc forumet? har du drukket white spirit? :D :D :D

den ligger i bilstereo forumet.. og tja.. det var vel ikke akkurat det svaret jeg ville ha :P

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 36mm2 kabel fra batteriet til en 140A automatsikring (for å kutte strøm), så til en SS powerplant, powerplanten koblet til 1F kondis, en Audison lrx 1.400 (60A sikring innebygget) og en Audison lrx 2.500 (50A sikring).

Det fungerer ihvertfall helt knall hos meg, ingen kabler som blir varme el.

Spør soundstream arosa om han har powerplant på lager, evt se hans hjemmeside http://www.engenaudio.com

EDIT: står ikke MC forum her, er nok i blstereo ja!

EDIT2: Jeg HADDE en 100A automatsikring som jeg faktisk klarte å sprenge, det skal jo liksom ikke være mulig, men jeg klarte det. Er jo ingen prisforskjell på 100A og 140A automatsikringer, 198kr uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerplanten har vel 1 inngang og 4 utganger? var ikke det noe med splitter for remote også? og direkte kobling av kondis? :)
Det stemmer, du har altså +, - og remote inn i powerplanten. 4 splitter for remote, tilkobling til kondis og selvfølgelig 4 +/- ut. I tillegg så er det jo fire flotte blå LEDs, Voltmeter OG Amperémeter innebygget som selvfølgelig også er i samme blåfarge :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det ikke mye hjelp å få nei :rolleyes:

Hvorfor ikke bare kjøre på med 0 gauge (53mm2) med det samme?

Eller skal du ha den lille Powerplant'en? Den tar i så fall bare 4 gauge (21mm2).

Bruk den andre du, så kan du kjøre 0 gauge inn og 4 gauge ut ;)

Her er i hvert fall specs til Powerplant'ene:

Powerplant:

Power/Ground Inputs: 1

Power/Ground Input Wire Size: 1/0 Awg

Power/Ground Outputs: 4

Power/Ground Output Wire Size: 4 Awg

Max Current Input/Output: 400 amps

Max Fuse Size (x 4): 100 amps

Max Turn-on Relay Current: 20 amps

Powerplant 2:

Power/Ground Inputs: 1

Power/Ground Input Wire Size: 4 Awg

Power/Ground Outputs: 2

Power/Ground Output Wire Size: 8 Awg

Max Current Input/Output: 200 amps

Max Fuse Size (x 4): 100 amps

Når det gjelder kabel å anbefale, så kan jeg ikke si annet enn at jeg er svært fornøyd med Stinger.

Disse kablene koster dog litt mye, spes i 0 gauge...

Mener det var 249,- pr.m. for den jeg har brukt.

Om dette blir for dyrt kan du nok klare deg fint med 2 gauge (33mm2).

Jeg betalte vel 96,- pr. m. for DLS sin 2 gauge kabel hos Bilradiospesialisten, så det blir en del billigere.

Helt grei kabel det også, men en del stivere enn Stinger Pro 0 gauge.

Når det gjelder sikring er det bare å sette på så stor som er forsvarlig i forhold til kabeltykkelse (og tildels lengde). Det er jo kabelen (og bilen og deg selv) som skal beskyttes, ikke forsterkerne.

For 0 gauge er det passende med 200-300A.

For 2 gauge er det passende med 150-200A.

For 4 gauge er det passende med 80-125A.

Var det noe mer du lurte på da?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt ditt oppsett holder det med 25mm2 kabel .

Frank

Da bør du lese litt nøyere ;)

Den lille Boss'en skal ut står det...

Så da regner jeg med det kommer noe med mer enn 25A sikring.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, bossen skal ut, makan til dårlig forsterker har jeg aldri vært borti.. :rolleyes: visste forresten ikke at det var to typer powerplant.. tenker på den som arosa her sikter til.. tenkte å kjøre 36mm inn på den, og 20 f.eks ut til forsterkerene...

Jeg vil egentlig bare ha tips om kabel som ikke koster skjorta, og er lett å bøye.. kabel til 150-200 kr meteren er nok ganske uaktuelt.. :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider