Gå til innhold

Like(?) felger, forskjellig merke.

Ranger emnet


Arosa 1.0L

Anbefalte innlegg

La merke til en liten ting. Eiker har noen kule (synes jeg) og billige 15" felger av merke "RH MX" (698kr):

GetImg.asp?FileID=1059&xsize=250

 

Men da disse mest sannsynlig er utsolgt i min størrelse så tittet jeg litt rundt etter noen andre og fant da "Artec MX" (1198kr):

1031916679.31340.948_small.jpg

 

Noen som vet om dette faktisk er samma felgen, men solgt under Artec navnet for å få en høyere pris?

 

Ikke det at det faktisk er veldig viktig for meg, men jeg ble ganske nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RH og Artec har flere like modeller. Både Artec/RH AA og Artec/RH cup er like. Jeg er usikker på hvem av dem som er best kvalitet og om det i det hele tatt er noe kvalitetsforskjell. Men ingen må vel betale 1198+ mva for en 15" artec mx, det er veil pris det. De fleste dekkbutikkene gir vel en del prosenter rabatt på det.

http://www.bilprodukter.no

- Nissan Skyline

- Nissan 200sx *solgt*

- Bmw E36 318is Coupè *solgt*

- Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RH og Artec har flere like modeller. Både Artec/RH AA og Artec/RH cup er like. Jeg er usikker på hvem av dem som er best kvalitet og om det i det hele tatt er noe kvalitetsforskjell. Men ingen må vel betale 1198+ mva for en 15" artec mx, det er veil pris det. De fleste dekkbutikkene gir vel en del prosenter rabatt på det.

OK, noen tips til butikker i Oslo området som ofte gir slike prosenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om den billige bare er en look-alike egentlig.

Ser ut som den har tynnere eiker osv.

 

Enig. Se f.eks. der felgen går over til "ringen" ytterst. På de dyrere fortsetter eiken i hele sin bredde et stykke inn, mens på den øverste er den tynnere på vei innover. Trenger ikke bety noe, men den øverste ser litt spinklere ut. De er i hvertfall ikke 100% like. Sikkert bare en look-a-like, men det kan jo i grunn begge være.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Se f.eks. der felgen går over til "ringen" ytterst. På de dyrere fortsetter eiken i hele sin bredde et stykke inn, mens på den øverste er den tynnere på vei innover. Trenger ikke bety noe, men den øverste ser litt spinklere ut. De er i hvertfall ikke 100% like. Sikkert bare en look-a-like, men det kan jo i grunn begge være.

 

Unnskyld da, tilnærmet like da. assman :D

 

Hvis du setter AA felgene eller cup felgene ved siden av hver andre finner du sikkert ørsmå forskjeller der og, men de er så godt som like.

http://www.bilprodukter.no

- Nissan Skyline

- Nissan 200sx *solgt*

- Bmw E36 318is Coupè *solgt*

- Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld da, tilnærmet like da. assman :D

 

Hvis du setter AA felgene eller cup felgene ved siden av hver andre finner du sikkert ørsmå forskjeller der og, men de er så godt som like.

 

 

Mente bare å poengtere at de ikke var 100% like (selv om det jaggu ikke er mye om å gjøre), siden trådstarter lurte på om det var samma greia.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår