Asim Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Dette er en terminologi som blir brukt hele tiden av div mennesker rundt om i landet. Man spør hvor mye hk man får når man trimmer med et oppsett, og da er svaret "du får 350 ærlige hk". Hva er ærlige hk? Hvis det da finnes noe som heter ærlige hk må det jo også finnes Uærlige hk. Hva er da uærlige hk. Håper på ærlige svar heheheh :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 ærlige hestekrefter er det du har betalt avgift for til staten .. resten juger du om, altså er de IKKE ærlige hester..... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 Enkelt... Om jeg sier jeg har 250 hester i bilen, mens det egentlig er 210 eller noe, så er det 210 som er ærlig og 250 er uærlig, eller skrytehester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 ærlige hester har du når bilen går sånn som folk forventer at den skal gå ut i fra de hestene du oppgir at du har... jo mindre hester man "har" jo mer ærlige er de... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 faen å mye forskjellige meninger det var om dette da..... jeg trodde ærlige hester var de hestene du kunne bevise med dyno skjemaer jeg.... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Jeg ser på 'ærlige hestekrefter' som en undervurdering av det antall HK du har benket/målt for å være sikker på at man ikke juger på seg noe. Men hfracing har et poeng da :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Det har vel mye med det at når du har en bil med f.eks 150hk orginalt. Så kaster du på luftilfter, eksosanlegg, og chip f.eks... Så utifra papirer og beregninger står det at du vil få ca 184 hk av chip. Så sier mange folk at dem har 190hk for dem regner med 6hk av eksos og luftfilter. Eller så har du dem som sier 180 for å være på den sikre siden å ikke skryte på seg så mye. Ærlige hester er vel heste krefter du vet du kan gå god for, sånn at du ikke skryter på bilen din mere enn den egentlig har. Uærlige er jo det at du skryter på bilen din flere heste krefter enn det den har. Jeg personlig synes det er råere å f.eks si at du har en bil med 150hk, også blir folk heller overrassket over hvor godt den går i forhold til en annen bil med 150hk, enn at den går like dårlig som en med 90hk. Ellers, når du har bremsepapirer osv, så har du det jo svart på hvitt hvor mye motoren din yter, da er det jo ikke noe problem. Det er jo bevisst at du har en så sprek bil. Men, den finnes jo uærlige greier innen dette også, som f.eks diverse lottoruller.. :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 ærlige hester er når jeg trekker godt ifra det en burde ha med gitte mods, for å være på den sikre siden at jeg ikke skryter på meg. Dette så lenge jeg ikke har kjørt bilen på rulle :) Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Ærlige hk er et småborgeruttrykk enkelte bruker for å overbevise andre om at sine hk er bedre enn andres hk når de føler seg tråkket på ved at andre har mer/juger på seg mer hk enn dem. Uttrykket er en uting spør du meg, men den korrekte betegnelsen er vel hvor mye hk bilen produserer på en "dårlig dag", dvs etter at det er slått av litt for kjente og eventuelle optimistiske anslag er lagt til side ;) Kan man ikke bare bruke "ca" og ikke henge seg så fullstendig opp i hk-antallet ? Det er minst 250 andre faktorer i tillegg som får en bil til å gå bra..... ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Enig med HF-R.... men jeg skjønner ikke hvorfor folk skal "skryte" på seg mer hester enn de har.... blir jo enda flauere når du blir frakjørt det da.... Skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig opptatt av HK antallet... som Loppa sier er det mange andre faktorer som spiller inn... som f.eks dreiemoment (som jeg mener er mer vesentlig enn hk) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by nitewlkr Skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig opptatt av HK antallet... som Loppa sier er det mange andre faktorer som spiller inn... som f.eks dreiemoment (som jeg mener er mer vesentlig enn hk) Det har jo alltid vært sånn da. "Hvor mye hester har du da?" Uansett om det er mye annet som spiller en stor rolle, så er det HK de fleste spør etter når det gjelder en bil.. Det bare er sånn.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Ærlige hester er de hestene som er til stede hele tiden, og ikke bare når du har racefuel og ladetrykket stilt over evne og hageslange på intercooleren spør du meg.... Det er jo mange det som har 5-6-700hk, men når det blir alvor så er det ikke så mye allikevel fordi bilen har feil bensin/ikke nok ladetrykk/er for varm/er for kald/ ikke feste/for godt feste/kalde dekk/varme dekk/kjører bare på bane/på stripe/på gate, kjører ikke på på bane/på stripe/på gate og så videre... All respekt til de som presser til grensen og over, men når de tusen hestene aldri tropper opp så blir det i grunn mest trist. Det virker kanskje litt mer pålitelig med et forsiktlig anslag og et bredt smile :D Men samtidig har Loppa litt rett i at det er en uting... det er jo det men når alle skal skryte på seg masse hester så blir det jo sånn. 500hk beregnet etter sluttfart på kvartmil banker 1000hk i forumet hver gang :rolleyes: (ok før noen får vann på mølla så har jeg ingen spesielle skalper i sikte, kun generelt vås :) ) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Hopless faen å mye forskjellige meninger det var om dette da..... jeg trodde ærlige hester var de hestene du kunne bevise med dyno skjemaer jeg.... Ja ærlig hk er vel det vil jeg og si men.. Derfor er jeg en FAN av Flissundet...!! :D :D lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by espen 500hk beregnet etter sluttfart på kvartmil banker 1000hk i forumet hver gang :rolleyes: Å beregne ytelse ut fra sluttfart på kvartmil er en meget upresis regnemetode, men det regner jeg med at du er klar over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Ascona Å beregne ytelse ut fra sluttfart på kvartmil er en meget upresis regnemetode, men det regner jeg med at du er klar over. Nei, det er jeg ikke klar over. Korellasjonen mellom vekteffekt og sluttfart i kvartmil er faktisk veldig bra. Og denne beregningen stemmer bra nok til at selv profesjonelle dragracere plugger sluttfart og sammenligner med motormålinger i bremsebenk for å se hvor godt motoren fungerer i bilen. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.