Ascona Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by espen Nei, det er jeg ikke klar over. Korellasjonen mellom vekteffekt og sluttfart i kvartmil er faktisk veldig bra. Ok, skal du regne ut effekten min på quartermile på den måten etter at jeg har fått på kompressor kanskje? :) Jeg GARANTERER at du bommer grovt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Jeg gidder ikke regne på bilen din, men du kan vel kanskje gjøre det selv hvis det er interessant. Din bil følger de samme fysiske lovene som alle andre skulle jeg tro. Du kan jo ta en titt på denne grafen - RUF 993 Turbo i ene enden, en sur gammel Isuzu i andre. Den garantien er kanskje ikke så mye verd, eller..? (Legg merke til korellasjon R på 0,96!) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 ærlige hester? det man klarer å dra ut på hjula på en rulle? noe må man jo hente det ut fra... det er jo det man har i bilen...tross alt. samma faen hvordan. mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by espen Jeg gidder ikke regne på bilen din, men du kan vel kanskje gjøre det selv hvis det er interessant. Din bil følger de samme fysiske lovene som alle andre skulle jeg tro. Du kan jo ta en titt på denne grafen - RUF 993 Turbo i ene enden, en sur gammel Isuzu i andre. Den garantien er kanskje ikke så mye verd, eller..? (Legg merke til korellasjon R på 0,96!) Regnestykket ditt tar utgangspunkt i at effekt og momentkurve er noenlunde standard. For mitt vedkommende får jeg en helt grei effekt, over et stort turtallsområde, noe som vil si at man har en relativt lav toppeffekt, men har toppeffekten over et mye større område, noe som vil føre til jevnere drag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Nei, det er sikkert ingen andre som kjører drag med V8 og kompressor. Effektkurven har egentlig ikke så mye med saken å gjøre siden du akser maksimalt - uansett hvilken motor som står i så bruker man den maks, enten det er 5000 eller 10000 omdreininger i girene oppover. Og en korelasjon på 0,96 er bedre enn det meste - tror ikke det er mulig å oppnå slike tall utenfor akkurat realfag. Huslånet ditt er beregnet grovere enn dette :D Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by espen Nei, det er sikkert ingen andre som kjører drag med V8 og kompressor. Effektkurven har egentlig ikke så mye med saken å gjøre siden du akser maksimalt - uansett hvilken motor som står i så bruker man den maks, enten det er 5000 eller 10000 omdreininger i girene oppover. Og en korelasjon på 0,96 er bedre enn det meste - tror ikke det er mulig å oppnå slike tall utenfor akkurat realfag. Huslånet ditt er beregnet grovere enn dette :D Der avslørte du den neste feilen i regnestykket ditt, du går ut fra at en bil under akselrasjon har trinnløs girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Hehe. Regnestykket mitt, ja. Kanskje du skal gjøre et lite søk i Google, akkurat nå ligger det i følge et enkelt søk mange hundre kalkulatorer som benytter seg av denne enkle matten tilgjengelig. Bare å plugge inn tallene og trykke calculate. Men skal du ha presisjonen som vist over må også dataene du legger inn være like eksakte. Og det betyr kontrollert eksperiment. Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 'Ascona' vet vel best. Alle drag-race team og folk som faktisk har erfaring med akkurat drag-race tar vel feil. Dette burde du skrive en bok om 'Ascona'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Det jeg mener med ærlige hester iallfall er hester som er bremset i benk med vanlig handelsbensin.Når man begynner å snakke om 700 hester på racefuel synes jeg jeg man begynner å dra det litt ut.Hvor mange av dere her inne kjører på racefuel til daglig egentlig ???Og som det er sagt her flere ganger.....mange "lyger" gjerne av seg noen hester........ Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo Det jeg mener med ærlige hester iallfall er hester som er bremset i benk med vanlig handelsbensin.Når man begynner å snakke om 700 hester på racefuel synes jeg jeg man begynner å dra det litt ut.Hvor mange av dere her inne kjører på racefuel til daglig egentlig ???Og som det er sagt her flere ganger.....mange "lyger" gjerne av seg noen hester........ Helt enig.. En annen ting, er at de benker motoren sin til 500hk med racefuel, kjører deretter på handelsbensin og et "mildt" program for at ting skal vare, med 350hk.. Men hva sier papirene? 500hk :D Kaller dere det ærlige hk? :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Ærlig hk er: hastigheten pr meter på en Kg på vekts stang eller noe sånt :) Dvs det som er målt i en riktig benk. At noen har råd til å kjøre på Racing fuel hele tiden er vel helt i orden eller?? :op :op Mye annet som blir foreslått her er ting missulige folk finner på for å føle seg bedre :) hehehehe :D :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Quicksilver At noen har råd til å kjøre på Racing fuel hele tiden er vel helt i orden eller?? :op :op Jada, men det er mest trailer-queens som kjører racefuel hele tiden da, biler som rusler 400-500 km i året eller noe slikt, resten står de og skrur. Hva med å regne det slik: hvor mange kilometer får man ut av hestekreftene sine på et år? Bane og drag og ølhandling og ferieturer og køkjøring etc.. ;) For å være seriøs, så mener jeg at ærlige hester er f.eks det motoren klarer å utvikle på en benk over la oss si 10 runs, uten mekking og kjøling i mellomtiden. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 sånn som motoren min ble dratt 25. ganger rappen bare fra 800Nm opp til vi fikk ut 965Nm. så bremsing får å lage et mapp er veldig forskjellig fra bremsing kun for å måle effekt.. Min gikk 5 dager i strekk i benken. Samme måten er nok fleste av de andre motorene som dere disser testet. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Det går jo ganske klart frem av ordet mener nå jeg. Ærlige hk er vel det man har, om det det er målt på hjul eller veiv er vel det samme, sålenge man legger til hvilken metode som er brukt. Alt annet enn det må jo nødvendigvis være "uærlige hk". :D :D:D Altså at man oppgir en effekt man ikke har... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slafsehund Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 hestekraft, symbol hk, enhet for effekt, laget etter eng. ® horse power og definert som den effekt som går med til å heve en masse på 75 kg en loddrett distanse på 1 meter i løpet av 1 sekund, dvs. 1 hk = 735,499 W. Kilde Capplens Leksikon :rolleyes: Siter http://www.ikke.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.