Gå til innhold

Hva er ærlige hk???

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

Originally posted by Quicksilver

sånn som motoren min ble dratt 25. ganger rappen bare fra 800Nm opp til vi fikk ut 965Nm. så bremsing får å lage et mapp er veldig forskjellig fra bremsing kun for å måle effekt.. Min gikk 5 dager i strekk i benken.

 

Samme måten er nok fleste av de andre motorene som dere disser testet.

 

Har ikke den motoren rast ? Hvor lenge varte det ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Quicksilver

Mye annet som blir foreslått her er ting missulige folk finner på for å føle seg bedre :) hehehehe :D :D

 

Hehe. Skal vel ikke se bort fra det nei :D

 

Hvordan ligger du an til sommeren? Blir du klar? Tror dette blir en skikkelig bra sesong, det er mye rå blier på vei!

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har utartet seg litt annerledes enn jeg trodde.. hehe

Sånn jeg ser det mener en som sier jeg har 250 ærlige hk, at bilen hans har 250 hk ut på hjula og produserer 250 hk der gjennomsnittelig. han har kanskje litt mere hk egentlig, men er litt beskjeden og runder litt nedover. Personlig mener jeg at HK burde måles ut på hjula og ikke rett ut i fra motoren! Og Slik som er nevnt over her.. med formler for HK nm osv.. disse formlene slår nesten alltid feil. Alle motorer er inviduelle og disse formlene tar ikke hensyn til endel ting.

 

Dette mener nå jeg.. korekt me if I``m wrong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke når jeg blir helt klar men håper på mai en gang :)

 

 

200SX blir vel klar innen en mnd :)

 

Fikk et nytt prosject i går. en formel bil, 400kg og 200hk.. kommer til å teste denne både på drag og på bane i sommer :) denne går runde på runde på rudskogen uten noen problem hehehe :D :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Jeg vet ikke når jeg blir helt klar men håper på mai en gang :)

 

 

200SX blir vel klar innen en mnd :)

 

Fikk et nytt prosject i går. en formel bil, 400kg og 200hk.. kommer til å teste denne både på drag og på bane i sommer :) denne går runde på runde på rudskogen uten noen problem hehehe :D :D

Kommer du til å stille med 3 biler da?

Har du andre sjåfører også?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så lett å finne ut av de "ærlige" hestene på en rulle heller, da enkelte tunere har en tendens til å feil-kalibrere rulla slik at deres egen inkompetanse ikke skal fremkomme på bremsepapirene.

 

Leser jo noen ganger biltester og der har de jo ofte målt hestekreftene og noen ganger er det jo mellom 10-15% for lite hk, men skjelden for mye. hvorfor??? har vi betalt for mye i avgift da?? burde jo ikke betale avgift for hester som aldri har vært til stede.....?

 

Å måle effekt ut i fra kvartmilstider er en ganske grei metode det, men man må jo ta hensyn til CW og apekatten bak rattet... :)

en rulle regner ut effekten på den samme måten den...

 

synd det er mange som skal jug på seg så mye hk.... les:dahlbøgen+++++

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ærlige HK skal være det som er målt på hjula så er det ikke mange av værstingbyggerene som kan komme med ærlige hester... De aller fleste kommer jo med tall gitt ut i fra en benk... og som kjent er det ingen hjul koblet til den benken ;)

 

Ærlige HK : Det motoren yter under de forholdene den brukes. For å få det på papiret da gjerne målt i en benk som er korrekt justert, ut i fra de grunnlegende reglene for hva en HK er. At bilen ikke går som om den skulle hatt de oppgitte ærlige hk, pga blant annet dårlig feste osv er jo dumt for eieren, vedkommende hadde da kanskje ikke trengt så mange ærlige hester.. og kunne dersom det var mulig spart og brukt penger på andre ting isteden. F.eks kjærring og unger :D eller hor.. dersom man ikke har førstnevnte.. :D men, selv om bilen på en liten bane ikke klarer å gå like fort bortover banen som man skulle forvente av en bil med de oppgitte antall hester, av den enkle forklaring at bilens fysiske utforming ikke gjør det mulig, han har like fullt det samme antallet ærlige hester, så lenge det ikke er motor eller ting rundt motorens konstruksjon som gjør at den ikke går så bra.. For selv om bilen går dårlig på bane, bga f.eks feste, så bare vent til den får feste, da går den igjen like bra som den burde gjøre med gitt antall ærlige hk. Eller en bil som kanksje ikke går så fort i toppfart som man skulle mene at x antall ærlige hester burde gjøre, så kan det hende den går bedre på andre intervaller igjen..

Altså, dersom man med bilen motoren er montert på ett eller annet tidspunkt klarer å utnytte alle hestene som er i motoren så har man det faktiske antall hester. Dersom man ikke gjør det, grunnet bilen, så har man gjort no dumt, og bør kanskje flytte motoren over i ett annet kjøretøy (men like fullt har man de oppgitte hk, for da kan ihvertfall ingen med tilsvarende bil på noen måte klare å få ut mer effekt.. gjør de det har man ikke lenger den oppgitte effekten, da det ikke lenger er bilens fysiske konstruksjon som setter en stopper..) Dersom det er noe annet, rundt motorens oppbygning eller konstruksjonen rundt, f.eks mangel på kjøling, slanger som hopper av, feil bensin osv osv, så er det ikke lenger ærlige HK man snakker om....

 

 

 

 

Mener JEG... :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår