Loppa Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 Originally posted by Quicksilver sånn som motoren min ble dratt 25. ganger rappen bare fra 800Nm opp til vi fikk ut 965Nm. så bremsing får å lage et mapp er veldig forskjellig fra bremsing kun for å måle effekt.. Min gikk 5 dager i strekk i benken. Samme måten er nok fleste av de andre motorene som dere disser testet. Har ikke den motoren rast ? Hvor lenge varte det ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 jeg mener ærlige hester er det du har etter tap i drivverk o.l. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 nei motoren min har ikke rast. det var en løsning vidar hadde laget i motoren som ikke klarte å holde følge med resten.. da måtte jeg ta den opp å lage det bedre. altså inget ras!!!!! ;) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2003 bare dyrt.. hehehe Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by Quicksilver Mye annet som blir foreslått her er ting missulige folk finner på for å føle seg bedre :) hehehehe :D :D Hehe. Skal vel ikke se bort fra det nei :D Hvordan ligger du an til sommeren? Blir du klar? Tror dette blir en skikkelig bra sesong, det er mye rå blier på vei! Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Denne diskusjonen har utartet seg litt annerledes enn jeg trodde.. hehe Sånn jeg ser det mener en som sier jeg har 250 ærlige hk, at bilen hans har 250 hk ut på hjula og produserer 250 hk der gjennomsnittelig. han har kanskje litt mere hk egentlig, men er litt beskjeden og runder litt nedover. Personlig mener jeg at HK burde måles ut på hjula og ikke rett ut i fra motoren! Og Slik som er nevnt over her.. med formler for HK nm osv.. disse formlene slår nesten alltid feil. Alle motorer er inviduelle og disse formlene tar ikke hensyn til endel ting. Dette mener nå jeg.. korekt me if I``m wrong.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Jeg vet ikke når jeg blir helt klar men håper på mai en gang :) 200SX blir vel klar innen en mnd :) Fikk et nytt prosject i går. en formel bil, 400kg og 200hk.. kommer til å teste denne både på drag og på bane i sommer :) denne går runde på runde på rudskogen uten noen problem hehehe :D :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by Quicksilver Jeg vet ikke når jeg blir helt klar men håper på mai en gang :) 200SX blir vel klar innen en mnd :) Fikk et nytt prosject i går. en formel bil, 400kg og 200hk.. kommer til å teste denne både på drag og på bane i sommer :) denne går runde på runde på rudskogen uten noen problem hehehe :D :D Kommer du til å stille med 3 biler da? Har du andre sjåfører også? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 200SX blir konebil og den siste bilen har jeg handlet sammen med Supra Tommy. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Prøv så godt dere kan å holde dere til topic. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slafsehund Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Til dere som har lyst til å lære mere om hvordan motorer, tenning, Hk og alt mulig annet funker prøv denne sida http://auto.howstuffworks.com/horsepower.htm Så slipper du å lure. The secret is out there. :D :D :D Siter http://www.ikke.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Er ikke årlige hester de som er målt på bakhjula ellernoe? Hva er DIN hester? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Er jo ikke så lett å finne ut av de "ærlige" hestene på en rulle heller, da enkelte tunere har en tendens til å feil-kalibrere rulla slik at deres egen inkompetanse ikke skal fremkomme på bremsepapirene. Leser jo noen ganger biltester og der har de jo ofte målt hestekreftene og noen ganger er det jo mellom 10-15% for lite hk, men skjelden for mye. hvorfor??? har vi betalt for mye i avgift da?? burde jo ikke betale avgift for hester som aldri har vært til stede.....? Å måle effekt ut i fra kvartmilstider er en ganske grei metode det, men man må jo ta hensyn til CW og apekatten bak rattet... :) en rulle regner ut effekten på den samme måten den... synd det er mange som skal jug på seg så mye hk.... les:dahlbøgen+++++ Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 hvis ærlige HK skal være det som er målt på hjula så er det ikke mange av værstingbyggerene som kan komme med ærlige hester... De aller fleste kommer jo med tall gitt ut i fra en benk... og som kjent er det ingen hjul koblet til den benken ;) Ærlige HK : Det motoren yter under de forholdene den brukes. For å få det på papiret da gjerne målt i en benk som er korrekt justert, ut i fra de grunnlegende reglene for hva en HK er. At bilen ikke går som om den skulle hatt de oppgitte ærlige hk, pga blant annet dårlig feste osv er jo dumt for eieren, vedkommende hadde da kanskje ikke trengt så mange ærlige hester.. og kunne dersom det var mulig spart og brukt penger på andre ting isteden. F.eks kjærring og unger :D eller hor.. dersom man ikke har førstnevnte.. :D men, selv om bilen på en liten bane ikke klarer å gå like fort bortover banen som man skulle forvente av en bil med de oppgitte antall hester, av den enkle forklaring at bilens fysiske utforming ikke gjør det mulig, han har like fullt det samme antallet ærlige hester, så lenge det ikke er motor eller ting rundt motorens konstruksjon som gjør at den ikke går så bra.. For selv om bilen går dårlig på bane, bga f.eks feste, så bare vent til den får feste, da går den igjen like bra som den burde gjøre med gitt antall ærlige hk. Eller en bil som kanksje ikke går så fort i toppfart som man skulle mene at x antall ærlige hester burde gjøre, så kan det hende den går bedre på andre intervaller igjen.. Altså, dersom man med bilen motoren er montert på ett eller annet tidspunkt klarer å utnytte alle hestene som er i motoren så har man det faktiske antall hester. Dersom man ikke gjør det, grunnet bilen, så har man gjort no dumt, og bør kanskje flytte motoren over i ett annet kjøretøy (men like fullt har man de oppgitte hk, for da kan ihvertfall ingen med tilsvarende bil på noen måte klare å få ut mer effekt.. gjør de det har man ikke lenger den oppgitte effekten, da det ikke lenger er bilens fysiske konstruksjon som setter en stopper..) Dersom det er noe annet, rundt motorens oppbygning eller konstruksjonen rundt, f.eks mangel på kjøling, slanger som hopper av, feil bensin osv osv, så er det ikke lenger ærlige HK man snakker om.... Mener JEG... :D Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Når du bremser hk på hjulene vill det da vise fler hk med en girkasse som er lavt dreava en med en som er høyt drevet? For benken måler vel moment og regner det ut med ettellerannet og turtallet? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.