AlpejoHn Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Hei, Så denne 245en på 245 forumet, Og begynte å lure på hvordan får man senket så mye? Er det bare kappa fjærer eller går det and å få den så lav uten å gjøre det ?? Jeg vil ha min så lav :D Men vet ikke om noen låvelig måte å gjøre det på bortsett fra kappe som ikke er låv :) Stili vogn foresten :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 maxis på forumet sin gammle tror jeg....tror det er årke fjærer han kaller det....mulig det er lovlig faktisk :p men koster fleeeeeeeeeeeeeeeeesk doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Jeg vil ha slik stilig senking :D !!! Jævli tøff !!! Noen som vet hvor og hva og pris på slikt styr ? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Kappe senke fjøre :titties: Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Fullt justerbart senke sett både i høyde og stivhet så er dette mulig, vet ikke om dette er mulig å få tak i til volvo, men er jo bare å sjekke litt rundt det. Koster sitt, tenke meg 6000 og oppover fra USA, og kanskje det dobbelte her hjemme :p MEN så var det det å få tak i deler til 240 fra statene, kanskje ikke letteste jobb i verden :D Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Monterte fullt TEIN coilover-kit på en kompis sin bil forrige helg. Men det var jo en s14 då, men...Det koster hvertfall flesk..han betalte 12000 for dempere og fjærer, med alt justerbart, og han fikk camberjustering foran. Den ble sinnsykt lav..hjulene bak forsvant inni hjulbuen...Helt KONGE:D Så de hadde noe coilover greier på mobeck (tror eg det var). En på jobb har hvertfall coilovers foran på sin 244. Fordelen er at du kan senke mer og ha på større hjul, for fjørskålen forsvinner..:D Tror nok det billigste alternativet er å kappe fjerene ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Fremme, kan du modifisere fjærbein og lage justerbare coilovers av dem. du sveiser gjengede rør utenpå fjærbeina, etter du kapper vekk fjærskålene. bak derimot, er det litt vanskeligere. jeg vet bilcrossfolk bygger om med fjærbein bak også, men jeg har ikke holdt et fjærbein der og sjekket hvordan det passer. vet heller ikke om det er fjærbein fra 240 de bruker bak. det går ellers ann å modifisere diverse med understellet, feks. flytte på fjærskåler, o.l. slike ting, vil gi den samme fjæregenskapen som man har i utgangspunktet og det vil være vanskelig å se at noe er gjort. men, det er sikkert ikke lov. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 På bruksanvisningen på det coilover-kiten eg moneterte sto det : DO NOT USE ON PUBLIC ROAD, ONLY FOR OFF-ROAD USE. Tror ikkje det er så lovli for vei...Kun til banekjøring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 kapp og kjør til snuten/gutta fra biltilsynet stopper deg sier nå jeg.. blilligste, men ikke det beste :) ble stoppa ifjor av biltilsynet, de hadde moped kontroll, så fikk de se gliset mitt, og da var det rett inn.. anmerkning på rutesenker (sota), eksos som bråka en god del (kun en demper), og ikke godkjent senka.. visning på biltilsynet.. etter et par timer var døm kappa senkefjærene av og org. montert, eksta eksospotte montert og soting tatt av... viste bilen, så hjem å hive på alt som jeg akkurat hadda pella av.. :fingers: bilen min har ca 4-5cm klaring under forstillinga, så døm var ikke veldig begeistra.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Med åkrenefjærer får du den så lav,men det koster noen kroner samt det krever "special" støtdempere foran og bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Med åkrenefjærer får du den så lav,men det koster noen kroner samt det krever "special" støtdempere foran og bak.. hvor selges disse fjærene? vet du ca. pris? og får man det godkjent? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Har et litt rart spørmål når det gjelder senking.. : Blir understellet lavere? vil jo liksom tro at bilen (karrosseriet) blir nermere mot understellet? Og at avstanden fra understellet til bakken avgjøres av hjullstørrelsen? Lurer litt på det.. Håper på skikkelige svar.. For vil jo liksom ikkje tro at traversen tar nedi, er jo liksom eksosen som blir lavere og blir probelm med senking... Masse rare spm..Prøv no hvertfall å svar... (viss noen skjønner hva eg mener?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Har et litt rart spørmål når det gjelder senking.. :Blir understellet lavere? vil jo liksom tro at bilen (karrosseriet) blir nermere mot understellet? Og at avstanden fra understellet til bakken avgjøres av hjullstørrelsen? Lurer litt på det.. Håper på skikkelige svar.. For vil jo liksom ikkje tro at traversen tar nedi, er jo liksom eksosen som blir lavere og blir probelm med senking... Masse rare spm..Prøv no hvertfall å svar... (viss noen skjønner hva eg mener?) når man senker bilen senker man jo karrosseriet nærmere bakken.. forstillingen blir jo tildels nærmere karrosseriet;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 .. :fingers: bilen min har ca 4-5cm klaring under forstillinga, så døm var ikke veldig begeistra.. Sånn som han sier det blir det jo på en måte lavere...eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Den som utelukkende er ute etter kosmetiske resultater, må for all del bare kappe fjærene sine. Tro bare ikke at bilen nødvendigvis får bedre kjøreegenskaper på den måten. Gruppe A-240'ene var lave, men de hadde helt andre understell (rørarmer bl.a.) enn våre fabrikkbiler. Den som kapper fjærene på en vanlig 240 forbi et visst punkt får problemer med positiv camber og rare vinkler på bærearmer og kontrollstag og styrestag (hørt om bump steer?). I tillegg vil ikke fjærene sitte på plass i skålene lenger uten at de festes skikkelig. Understell er kompliserte greier, og for best mulig veiegenskaper skal alt fungere sammen: Fjærer, dempere, stag, bærearmer, hjul mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg