Gå til innhold

Låvelig senking.. ?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Da jeg var på EU, spurte jeg om hvordan jeg kunne godkjenne senkesett..

Dem sa det var ikke så mye vits egentlig.. For det kom til å bli problem med camber vinkel.. bla bla bla.. Han virket litt negativ :/

 

Men nå har jeg nettopp stilt spissing, vet ikke om dem stilte på noe annet da.. men senkesettet sto på når jeg gokjente bilen, dem sa ikke noe på d :rolleyes: vet ikke om dem så det eller bare dreit i det.....

 

tss. camber vinkelen min er helt 100 den.. kanke skjønne hva de babler om..

justerte den rett etter jeg satt på fjærene, de blei da fin den!!

 

 

ps dabutcher. 4-hjuls kontroll er gratis. haha :D:D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

virke som det er noen som har endel erfaring med kapping her... har satt på 40 mm lesjø... men blir liksom ikke nok.... så jeg tenkte jeg skulle ta en runde på fjørene... noen som har erfaring\bilder av det eller???

har 17" på bilen nå.. så hvis noen har noen bilder så hadde det vært super...

 

ps har hørt at hvis du setter på nye foringer senker bilen å så strammer dem skal vist bilen bli litt laver....

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne med mye nå som vill ut her :)

 

Ok, bilen min er senket med 35mm eit eller annet senkesett på gule koni demperer. Når de senket bilen så satt den noe jævli på ræva. De senket en annen 240 med samme type og den ble ikke sånn. På min er det kappet en ring forran, da ser det sånn ok ut men den kunne vert 2cm til.

 

På bilgalleri.net er det en hvit 240 som er jævli bra senket. Han hadde 40mm jamex fjærer på bilstein demperer, powerflex foringer og stab stag. Det han har gjort er at han har tatt ut innerskjermene, bøyd opp den kanten som er inni skjermene, kappa fjærene og planslipt dem.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=497

 

Spør du meg så er den bilen jævli grom. Mye kommer av at den er så lav.

 

En annen ting jeg har kommet over er noen bilstein demperer som heter club sport, de er kortere enn orginal demperer (sport og sprint). Så da med de club sport demperene forran så må det være mulig og kappe litt mer uten at fjæra ligger så løst i fjærbenet.

 

Jeg var på EU kontroll med min med kappa fjærer osv. Det jeg fikk var at batteriet ikke var festet, dekka utslitte, baklyset virket ikke(jordingsfeil) og en foring bak :) ! Nå har jeg bytta alle foringer i opphenget bak (4 av de superflex), alle foringer forran (alle i superflex), bytta styrekuler og kjøppt nye dekk. Dekka som va forran før va slitte nesten på skrifta. Var på firhjuls måling og da ble fortalt at spissinga var 2cm++ feil!! Vi fikk stillt den og han sa masse om senking osv. han fyren. Han kunne sitt ser du. Han snakkte om at volvo solgte komplette sett med stag, dempere, fjærer osv til ca. 20.000.

 

Og til slutt så må jeg si at senka 245 får du ikke godkjent uansett!! Vet ikke hvorfor men det bare er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne med mye nå som vill ut her :)

 

Ok, bilen min er senket med 35mm eit eller annet senkesett på gule koni demperer. Når de senket bilen så satt den noe jævli på ræva. De senket en annen 240 med samme type og den ble ikke sånn. På min er det kappet en ring forran, da ser det sånn ok ut men den kunne vert 2cm til.

 

På bilgalleri.net er det en hvit 240 som er jævli bra senket. Han hadde 40mm jamex fjærer på bilstein demperer, powerflex foringer og stab stag. Det han har gjort er at han har tatt ut innerskjermene, bøyd opp den kanten som er inni skjermene, kappa fjærene og planslipt dem.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=497

 

Spør du meg så er den bilen jævli grom. Mye kommer av at den er så lav.

 

En annen ting jeg har kommet over er noen bilstein demperer som heter club sport, de er kortere enn orginal demperer (sport og sprint). Så da med de club sport demperene forran så må det være mulig og kappe litt mer uten at fjæra ligger så løst i fjærbenet.

 

Jeg var på EU kontroll med min med kappa fjærer osv. Det jeg fikk var at batteriet ikke var festet, dekka utslitte, baklyset virket ikke(jordingsfeil) og en foring bak :) ! Nå har jeg bytta alle foringer i opphenget bak (4 av de superflex), alle foringer forran (alle i superflex), bytta styrekuler og kjøppt nye dekk. Dekka som va forran før va slitte nesten på skrifta. Var på firhjuls måling og da ble fortalt at spissinga var 2cm++ feil!! Vi fikk stillt den og han sa masse om senking osv. han fyren. Han kunne sitt ser du. Han snakkte om at volvo solgte komplette sett med stag, dempere, fjærer osv til ca. 20.000.

 

Og til slutt så må jeg si at senka 245 får du ikke godkjent uansett!! Vet ikke hvorfor men det bare er sånn.

 

Det du sa om foringer...

 

Hva vil det koste for nye foringer til bak akslingen ? eller.. opphenget til bak akslingen ? Og hva må til for å skifte dem ?

 

Pris sann ca på noen bra foringer ? eller orginale ?

 

Mvh:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sa om foringer...

 

Hva vil det koste for nye foringer til bak akslingen ? eller.. opphenget til bak akslingen ? Og hva må til for å skifte dem ?

 

Pris sann ca på noen bra foringer ? eller orginale ?

 

Mvh:)

 

Jeg har Superflex foringer i momentstaga, de som ligger oppå akslingen. Det er fire foringer, de kostet 1153 fra BCB bil. Bytte de er en enkel jobb så lenge du har tilgang til ei hydraulisk presse. Bare og dreie en cylindrisk formet ting som går nedi hullet til foringen og presse hele driten ut. Samme måte for og presse på de nye. De vill trolig sette seg skjevt når du får trykk men da er det bare et par pump til så kommer den.

 

De resterende foringene (6stk) kjører jeg orginale volvo. Foringene i bakaselen (fremre) og panhardstaget er og mulig for og skifte selv, på samme måte som med momentstaga. Men den bakre måtte jeg levere bilen inn på verksted for og skifte, da den sitter i klokka. De kostet 1050 + verksted på ca 1200.

 

Viss du har problem med at mellomakslingen tar oppi bilen når du har folk baki så bytt til superflex i momentstaga. Da sitter de gadd, klarer ikke og bevege de me håndkraft. I motsetning til volvo orginal så går an og bevege flere mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette poly foringer i de bakre bærearmfestene trengs ikke noe spesialverktøy. Da kan gummien i de originale foringene f.eks. brennes ut, og de nye foringene monteres i den gamle hylsa.

Men om en heller vil bytte til originale foringer må også hylsa ut - og den sitter som om den var sveist fast. Da trengs spesialverktøy. Heldigvis er det ikke vanskelig å lage en kopi av Volvo-verktøyet: Jeg brukte en ettermiddag på å lage mitt presseverktøy av alminnelige 2" rørdeler, en bolt og et par muttere og skiver. Siden jeg tok noen bilder, la jeg opp ei side som viser hvordan verktøyet lages og brukes:

http://home.no.net/ebrox/TAB.htm

Håper noen andre kan ha nytte av det også.

 

Da jeg hørte rundt på verkstedene fikk jeg litt andre priser enn det som er nevnt her: Volvo ville ha 3000. Jeg fant ikke noe frittstående verksted som tok mindre enn 2800, "og du må betale mer om vi støter på problemer". Jeg hadde utlegg på et par hundre kroner i rørdeler og 400 til originale Volvo-foringer. Så på mine to biler var det tilsammen nærmere 5000 kroner spart, pluss tilfredsstillelsen av å gjøre en jobb Haynes-boka sier er en verkstedjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir vel ikke lavere av nye foringer?

Superflex-foringer har jo samme form som originale foringer!

De er ca. 20% stivere tror jeg, samt blir ikke ødelagt av olje, etc.

 

Jeg anbefaler dog bruk av superflex foringer, eller egentlig Polyurethane.

Superflex er jo bare et merke, du har flere merker som lager Polyurethane foringer.

 

Powerflex feks. har tom. polyurethane foringer for dynamo! hehe..

http://www.powerflex.co.uk/select_products.asp

http://www.powerflex.co.uk/faq.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir vel ikke lavere av nye foringer?

Superflex-foringer har jo samme form som originale foringer!

De er ca. 20% stivere tror jeg, samt blir ikke ødelagt av olje, etc.

 

Jeg anbefaler dog bruk av superflex foringer, eller egentlig Polyurethane.

Superflex er jo bare et merke, du har flere merker som lager Polyurethane foringer.

 

Powerflex feks. har tom. polyurethane foringer for dynamo! hehe..

http://www.powerflex.co.uk/select_products.asp

http://www.powerflex.co.uk/faq.asp

noen som vet hva det koster å kjøpe alle foringene org? å i Polyurethane?

om det er stor prisforskjell... :rolleyes:

 

tenkte jeg skulle ha superflex elno på 245'n *veteran-prosjektet*når den kommer ut på veien... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva det koster å kjøpe alle foringene org? å i Polyurethane?

om det er stor prisforskjell... :rolleyes:

 

tenke jeg skal ha superflex elno på 245'n når den kommer ut på veien... :)

 

Hmm, det er ca. 3.000kr for foringene bak, så er det 8-900kr for foringene fremme tror jeg.

 

Spørs litt hvor du kjøper de.

 

Jeg vet du får kjøpt hos:

http://www.bcb.no

http://www.pedersens-racing.no

 

ville forhørt meg med begge!

 

ps. vurder også kraftigere stabstag, feks. IPD stag, som du får kjøpt fra http://www.lysakerbil.no

 

Kraftige stabstag + superflex foringer = som en drøm i svingene!!

ps. du mister litt komfort med superflex-foringer, men om du er ute etter komfort, hadde du vel kjøpt noe annet enn 240.

Da hadde du vel heller ikke lest denne threaden om senking, da senking og komfort ikke nødvendigvis går hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er ca. 3.000kr for foringene bak, så er det 8-900kr for foringene fremme tror jeg.

 

Spørs litt hvor du kjøper de.

 

Jeg vet du får kjøpt hos:

http://www.bcb.no

http://www.pedersens-racing.no

 

ville forhørt meg med begge!

 

ps. vurder også kraftigere stabstag, feks. IPD stag, som du får kjøpt fra http://www.lysakerbil.no

 

Kraftige stabstag + superflex foringer = som en drøm i svingene!!

ps. du mister litt komfort med superflex-foringer, men om du er ute etter komfort, hadde du vel kjøpt noe annet enn 240.

Da hadde du vel heller ikke lest denne threaden om senking, da senking og komfort ikke nødvendigvis går hånd i hånd.

jah, hvem bryr seg om komfort når man kjører Volvo:D doh

hehe...:D :titties:

har også vurdert større stabstag... menne får se.. forresten er det større stabstag på glt biler? *skal bytte til GLT understell...*

 

skal ta kontak med

http://www.bcb.no

http://www.pedersens-racing.no

å høre om de har no tilbud å gi meg på delene:D

 

skal uansett ringe eller sende mail får å høre om prisforskjell sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/stag.html

 

der ser jeg at 240 stabstag er på 22mm foran og bak på 18-20mm

 

å på 260 bilene er det 24mm forran og 22 bak... er det noe forskjell på utførelsen?? tenker da på om 260 stagene passer på 240'n... prisen er jo dn samme også..

 

hadde jo vært digg med 24mm forran å 22mm bak:D :titties: sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del unngå Bosch senkesett! Vi er vel flere som har hatt noen ubehaglige opplevelser med biler hvor x antall runder er skåret av fjærene?

Men for promo-bilde: Ta av fjærene, da blir den passe lav og du får noen fine bilder...

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLT stabstag for sedan skal være samme som på turbo-modellene, dvs. 23 mm foran og 21 mm bak. Jeg mener at GLT stasjonsvognene har 19 mm bak (altså vanlig GL/DL sedan-dimensjon), siden de har stivere bakfjærer enn sedanene.

oki... :)

har en sedan:D

har ikke sett så nøye på delebilen *GLT'n* enda, om de er større stag enn vanlig.. :rolleyes:

 

menne vet noen der ute om stabstag ifra 260 passer på 240? 1800 er jo ikke så dyrt da for staget og foringene... :rolleyes:

 

edit: her er bilen som skal oppusses.. :rolleyes:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=57539

 

sorry for opptopic'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del unngå Bosch senkesett! Vi er vel flere som har hatt noen ubehaglige opplevelser med biler hvor x antall runder er skåret av fjærene?

Men for promo-bilde: Ta av fjærene, da blir den passe lav og du får noen fine bilder...

har ingen ubehagligheter med mine kuttede fjærer forran... menne så har nå jeg kortet demperen åsså...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår