240GL Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 **Så vidt jeg vet** skal den fremre 260-hemmeren passe på en 240, men ikke motsatt. Du får en umotivert bøy ned på staget, siden PRV-motoren har oljetrauet foran tverrbjelken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 **Så vidt jeg vet** skal den fremre 260-hemmeren passe på en 240, men ikke motsatt. Du får en umotivert bøy ned på staget, siden PRV-motoren har oljetrauet foran tverrbjelken. oki...:) skal se nærmere på dette når tia begynner å nærme seg at jeg skal skifte foringer å evt stag... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 kapp i vei, og dere som ikke vet helt om dere skal kappe fjørene eller ikke, går greit å kappe fjørene, så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser...! er ingen vits i å kappe f.eks 3-4 runder på senkesettet, for da blir du busted før du vet ordet av det...! j kappa 1,5 runder foran og 3 runder bak (merk dere att senkefjørene til lesjöfors har 3 sammenklemte runder øverst på førene bak...) på 40mm lesjöfors senkesettet mitt,og det var akkurat passe med 15" phoenix felger med 205/50 profil, men før j kappa var j inne på biltilsynet og fikk godkjent senkesettet i vognkortet, og dro deretter hjem og kappa fjørene...! har kjørt i 9 mnd med kappa fjører og biltilsynet/politiet har ikke sagt noen ting, har kun vist fram vognkortet der det står at bilen er godkjent senket 40mm med lesjöfors fjører, og da har de ikke tatt seg bryet med å krabbe under på siden/under for å telle runder på fjørene, "fordi det da ser lovlig ut"... (da har j holdt kappingen av fjørene innefor rimelighetens grenser...) så er ingen vits i å sitte her å ta sorgene på forskudd, med tanken på at du/dere kanskje blir stoppa med kappa fjører... den tid den sorg...! man må ofre litt for at bilen skal ta seg litt ut...! :) 240`n j hadde, solgte j i januar i år, og den går fortsatt med kappa fjører, så det lønner seg å ikke gå heeeelt amok med vinkelsliper`n når`n først er i gang... dette var ihvertfall min menig.... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Så den slipper ikke på skålene når den blir heist opp? :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Men det er jo ikkje nåke problem om han gjør...blir jo bra spenn i fjørerne når bilen er på bakken...Sjelden du hopper liksom...Ikkje med i WRC heller då..:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Ta EU kontroll du med at fjærene slipper av skåla. *klippe klippe klippe* sier boltsaksa til de der da :P og de fleste bilverkstedene med huet i behold vil ikke godkjenne det heller. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Tror jeg skal finne meg noen brukte senkefjærer og kappe dem da :) Må se hvordan det blir når jeg får på 50 profil på frem dekka.. der er 205/45 nå.. dem ser ganske små ut felga da.. er 16".. skal ha 225/50 så tror ikke jeg skal kappe meir en 1 ring kanskje ? Vet ikke helt hvor mange jeg må ta egentili..:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Tror jeg skal finne meg noen brukte senkefjærer og kappe dem da :)Må se hvordan det blir når jeg får på 50 profil på frem dekka.. der er 205/45 nå.. dem ser ganske små ut felga da.. er 16".. skal ha 225/50 så tror ikke jeg skal kappe meir en 1 ring kanskje ? Vet ikke helt hvor mange jeg må ta egentili..:) koffor skal du ha så jævli mye gummi plutselig? får jo 2 cm større profil når du bytter fra 205/45 til 225/50! ballongdekk for alle penga eller? :P (profil 205/45 = 92,25mm og 225/50 = 112,5mm) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 koffor skal du ha så jævli mye gummi plutselig? får jo 2 cm større profil når du bytter fra 205/45 til 225/50! ballongdekk for alle penga eller? :P (profil 205/45 = 92,25mm og 225/50 = 112,5mm) Har 205/45 på fremme nå... Synst felga ser så små ut... i forhold til hjulbuen liksom.. men 50 profil fyller mer ut også.. + at jeg FINNER dekk, og ikke kjøper nye :D Har ikke råd til det nå ;) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Har 205/45 på fremme nå... Synst felga ser så små ut... i forhold til hjulbuen liksom.. men 50 profil fyller mer ut også.. + at jeg FINNER dekk, og ikke kjøper nye :D Har ikke råd til det nå ;) hehe, greit med gratis dekk :P men eg tror det vil bli litt vel voldsomt hvis du finner 225/50.. kunne jo leitet etter 205/50 eller 205/55.. men alt kommer jo an på ka du har bak, e jo fordel at de ser passe like ut fra siden Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 hehe, greit med gratis dekk :P men eg tror det vil bli litt vel voldsomt hvis du finner 225/50.. kunne jo leitet etter 205/50 eller 205/55.. men alt kommer jo an på ka du har bak, e jo fordel at de ser passe like ut fra siden Ja, har 225/50 bake.. må nesten ha det samme framme, for de at vogna ser drit høy ut slik det er nå... er jo nesten 10 cm mellom dekk og hjul bue angry Se her da!: You see what i mean ? hehe.. Kan ta et bedre bilde seinere.. Ser ikke så lett der.. I forhold til bake liksom.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 nei eg ser det, samme stilen på min selv om eg har like dekk foran og bak :D har senkefjærer liggende, må bare ha litt hjelp :P Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 nei eg ser det, samme stilen på min selv om eg har like dekk foran og bak :D har senkefjærer liggende, må bare ha litt hjelp :P Min er senka lesjefjørs 40mm... lav å grei bake.. fremme = så og si orginal høyde og fjell... En annen her som har samme senkesett fikk sin mye lavere.. men han har eiker 17 da.. kansje dem fyller mer ut... men skal få tak i noen andre senkefjærer fremme og kappe dem pittelit.. slik jeg får hjulbuen ned til dekket eller noe:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.