viper Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Nå har det seg slik at jeg har litt problemer med støyen på bilen min (2.5-16). På Eu-kontrollen målte de den til 97db, i vognkortet står det max 90db ved 5039 rpm. Har en 2.5" eksos og etpar simons dempere + en liten simonsdemper. Det er ikke plass til flere dempere. Så jeg lurte på om det var noen her som hadde en lite triks på å seke db litt slik at den er nærmere 90? Har lite lyst til å kjøpe en ny demper bare for å få den gjennom eu-kontrollen. doh Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 stålull eller slik glava greier. bare stapp inni potta sombrero Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Ta av ei potte og stapp litt grov rustfri stålull, eller en slig rustfi gryteskrubb i røyret og sveis på et par ståltråbiter eller lignende som holder det på plass og monter sammen igjen. Muligens det fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
accordCoupe Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 er jo egentlig bare å få påført det nye støytallet da? hvis bilen din er en 89modell så er det jo egentlig ikke støykrav heller forsåvidt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Hørt mye om dette stålullet. Noen som virkelig kan bekrefte at det kan senke støyen en 5-6 db? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 er jo egentlig bare å få påført det nye støytallet da? hvis bilen din er en 89modell så er det jo egentlig ikke støykrav heller forsåvidt! Hæ? Den var jeg ikke med på. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
accordCoupe Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 fikk opplyst det da jeg var på Eu godkjenning med min 91 modell Saab, at bilen var så gammel at støymåling ikke var påkrevt! men et alternativ er jo faktisk å føre inn det nye støytallet i vognkortet da! og btw stålull vil fungere også! men hvordan du vil få det til å sitte fast er noe annet? hadde vært litt dumt at bilen spyttet ut en bunt med stålull og et eksosvræl midt i støytesten gjerne! sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 trodde den eksosen var tuv godkjent jeg, offtopic:skal ha simons selv, de mente det gikk gjennom godkjenninga på bilextra. skal kjøpe i sverige på bilshop, noen som har erfaringer? må man bestille eller har de inne? Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg