Gå til innhold

B230ft

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

Trimming av B320FT?? noen som har erfaringer?

ikke frekt ment mot "dere",men BSR chip'n er ikke TRIMMING..!;) jeg tenker på litt meeer. noen som har erfaring me hestec spruten? har hørt delte meninger om denne.. hva annet bør jeg tenke på? turbo,ic,oc, kam,veivstaker, rådebolt, stempler osv..??

er det blitt skrevet bok om trimming av denne motoren noen gang? har skrevet mail til KG, den de har ute virker jo som å ha en del potensial, men jeg får alldrig svar av de med forslag...:(

'håper det er flere likesinnede som meg med ny lærdom! takker for allt(nesten;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja bare gamlinger er det vel ikke, emn de fleste henger andre steder vet du....

Hva mener du med skikkelig trimming da? Hvor mange Hk håper du på?

Kjørte selv(har satt bilen i garasje for vidre mekk ei stund) en 745 med B230Fk(tilsvarer din ft bare med 531 topp istede for 530 topp som er på ft/fk)

Den ble bremset til 235 med portet topp, vektjustert og balansert org bunndel, garret t3 trim60 turbo, org grenrør, org sprut (motronic) og dyser..ny kam,

Skal jeg ha mer nå så er det sprut(med dyser og bensinpumper), ic og turbo/grenrør som må til(samt litt annet da...)

Så skal du ha mange hester(mye vil ha mer prinsippet) så er det bare og begynne og spare penger samt bytte mange deler....

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres litt mer lovendes ut nå jah! jeg bor i stavanger området, har du et ca pris overslag på hva du brukte på dette? er jo litt greit med 235 hk spes i starten, i og med volvo-godkjenningen på 238gamp.. hvor handlet du deler? har fått en del anbefalinger om KG, men de svarer som sagt ikke på mine henvendelser.. vet du hva som bør gjøres med resten av bilen når man passerer 238hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...