Gå til innhold

Forsikringsforskjell

Ranger emnet

KaffeKarsK

Anbefalte innlegg

Du skal ikke se bort i fra at det har litt å si på regninga at du bor i Sunndalsøra, vs meg som bor i Oslo ;)

Dem har forskjellige satser alt etter hvor i landet man er registrert på folkeadressen, er jo bare å ta en liten test da. visst alle tar utganspunkt i samme bil, bonus, og en liten fordel om dem har samma alder. vi gjorde det i klassen og det skilte for et par tusen lapper på samme bil med samme kriterier.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se bort i fra at det har litt å si på regninga at du bor i Sunndalsøra, vs meg som bor i Oslo ;)

Sted har nok litt å si ja, men det er utrolig stor forskjell på modell også.

Jeg skulle egentlig kjøpe golf 2 gti 8v i førsten. ringte forsikringsselskapet (Gjensidige) og lurte på pris, trur det ble 11000kr jeg, delkasko i mitt navn, var en 86 modell.. Men så ble jeg lurt når jeg kom til oslo så det ble ikke den bilen, så fant jeg en 88modell 16v, den skulle de ha 8000kr, delkasko i mitt navn. synst det hørtest rart ut men sagt er sagt... men ble nok ikke den bilen heller pga stoppet 20 ganger i løpet av en halvtimes prøvetur:P Så jeg tenkte, nei... Får gå opp en modell å gå for 93 golf gti:)

synst ikke 9000kr er så ille egentlig. litt dyrt med tanke på at jeg er lærling men men, går jo alltid opp ;)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 90hk 92modell

12000km

40% bonus

Totalkunde i Sparebank1

Forsikret i mitt navn, 22(straks 23)

ansvar og ungdomstillegg

Totalt 5900 inkludert personskadeforsikring utenom bil..

Har også rabatt for ikke kjøring til jobb, en sjåfør, alarm, parkering i garasje osv..

Siste året med ungdomstillegg, så fra 01.01.06 får jeg 3x1400 tilbake samt redusering av premien med 1400 + reduksjon pga større bonus..

Ps: Kan også legges til at jeg kjører ikke mer enn kanskje 8000km i året, så jeg kan nok spare noen kroner der også..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider