Gå til innhold

Dirke 240

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

Da har jeg gjort det store... låse inn nøklene i bilen! selvfølgelig har jeg ikke fått fiksa ekstranøkler ennå, har nettop kjøpt bilen.

Så jeg lurte på om noen hadde noe tips om hvordan man får den opp igjen. Jeg har prøvd med en kleshenger med bøy nederst ned langs vinduet men det funket dårlig.

Alle tips motas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar litt flattjern (veldig flatt, blekk eller noe)

Og klipper i en "stripe" som er ca. 2 cm bred, og så sager du et hakk inn i den helt nederst, slik at hakket skråer inn over og ned, slik du kan legge ting inn i hakket uten at dem sklir ut om du forstår ??

Så bretter du den på toppen (må være litt lang så den rekker litt ned igjennom døren)

Så stikker du den ned mellom pakningen på vinduet på førerdøren, helt bakerst, så prøver du å hekte deg på noe.. Skal være å presse den bak over for der ligger festet til låsen... Klarer du å få tak på den, og dra den opp....

Voila! Så er døren open :)

Har fått det til på min sin ;) Men er litt vanskeli da.. Har du en fører dør uten dørtrekk så kan du øve deg litt på den og bende den til litt, mens du ser på hvor du treffer sann ca. Det kan være lurt...

:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bagasjerommet er åpent og du kommer til hullet i settet... (armlenet)...

Da kan du ta et kostskaft igjennom dær med en kork på enden... Har gjort det sjøl...!

Med en krok på regner jeg med ;)

En kompis klarte også å låse inn nøklene sine, vi tok noe å brettet opp døren øverst opp i bakeste hjørne på førerdøren, slik at vi fikk inn en liten stang, så trykte vi på el vindu knappen i midtkonsolen, slik at vinduet kom ned så låste vi opp :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en krok på regner jeg med ;)

En kompis klarte også å låse inn nøklene sine, vi tok noe å brettet opp døren øverst opp i bakeste hjørne på førerdøren, slik at vi fikk inn en liten stang, så trykte vi på el vindu knappen i midtkonsolen, slik at vinduet kom ned så låste vi opp :D

Hehe... flere gode tips hær..!

Står at det er kosteskaft med krok på enden i det første innleget mitt foresten...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å bruke en tykk ståltråd... har låst nøkklene inne ganske mange ganger doh

form ståltråden som en fiskekrok i ene enden, dytt den ned ved skrapelista (lista som sitter intill vinduet ditt), mot b stolpen, rot rundt nedi der til du finner låsestaget, dra opp... så er døra åpen :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... flere gode tips hær..!

Står at det er kosteskaft med krok på enden i det første innleget mitt foresten...

står at det e kosteskaft med kork på :D

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..vits i å gjøre ting så komplisert a? Første gang jeg noengang dirket opp en bil(min egen) gjorde jeg det på 1 min. Brukte kleshenger av stål og en skrutrekker. Bare å fiske litt neri der det :)

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider