Gå til innhold

Oljekjøler Ø.K...

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

trenger oljekjøler så sårt nå! vet ikke om oljekjølern fra volvo automat(ekstern oljekjøler forran radiatoren) er for liten til mitt b23at prosjekt( vet det drikke bensin doh ). Men i alle fall....noen som har med rør og hele pakka?

tror ikke du kan bruke radiator oljekjøleren til motor-olje..

volvohuggeren har ikke oljekjøler inne, jeg ringte og hørte for noen dager siden.

ps. du kan også modde til fra 740 tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du kan bruke radiator oljekjøleren til motor-olje..

volvohuggeren har ikke oljekjøler inne, jeg ringte og hørte for noen dager siden.

ps. du kan også modde til fra 740 tic.

Den Merce-kjøleren jeg nevnte ovenfor er en separat kjøler som i Merca står plassert ved siden av radiatoren. Tror du ikke det burde funke da? Merce-motoren er jo større (2,8L R6 185hk) og rommer mer olje enn Volvo-motoren, så den burde vel gjøre jobben?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Merce-kjøleren jeg nevnte ovenfor er en separat kjøler som i Merca står plassert ved siden av radiatoren. Tror du ikke det burde funke da? Merce-motoren er jo større (2,8L R6 185hk) og rommer mer olje enn Volvo-motoren, så den burde vel gjøre jobben?

Jo, jeg tenkte ikke på den du snakket om, men han nevnte at han hadde automat-radiator.. (innebygget oljekjøler).

automat-oljen er vel mye mer flytende enn motorolje?

uansett, er ikke automat-oljekjøleren så effektiv som en vanlig kjøler, pga. mindre areal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Skulle grille på Andenes når jeg gikk skole der. Så ut som det var 30+ ute. Helt nydelig, men så var det nordavinden. fy faen. frøs nesten ihjel. Var rundt 15+ i levinden, men med vinden rundt 0. å da skrev vi juni.. brrrr. Nydelig fint der oppe med alle de hvite sandstrendene :)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider