Eiriken Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Noen her som kjører b21at som har turbotrykksmåler, min står på 0.3bar når motoren går på tomgang, og den står der også når jeg har stoppet, skal den ikke ned på null da? Og den er aldri på -siden, noe galt med måleren. Morro med turbomotor ja, ble noe annet enn den stakkars b21a motoren som sto der. Og en ting til, må jeg kappe wastgatestaget for og få mere trykk, den er skrudd helt inn, men får ikke mere en 0.6-0.7 bar på måleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Noen her som kjører b21at som har turbotrykksmåler, min står på 0.3bar når motoren går på tomgang, og den står der også når jeg har stoppet, skal den ikke ned på null da? Og den er aldri på -siden, noe galt med måleren. Morro med turbomotor ja, ble noe annet enn den stakkars b21a motoren som sto der. Og en ting til, må jeg kappe wastgatestaget for og få mere trykk, den er skrudd helt inn, men får ikke mere en 0.6-0.7 bar på måleren actuator staget skal vel være på maks når det er skrudd helt inn? Min lader 0.6-0.7bar Men har fortsatt en del å gå på på det staget. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 ja, tror jeg husker at det var lite igjen og justere, men så vet jeg jo ikke om turbotrykksmåleren virker heller da notin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Fant feilen, rusk eller noe i slangen til måleren, men har jo ikke mere enn 0.5bars trykk, går nesten ikke an og skru inn staget mer heller, må kappe da? noen som har vært borti det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Fant feilen, rusk eller noe i slangen til måleren, men har jo ikke mere enn 0.5bars trykk, går nesten ikke an og skru inn staget mer heller, må kappe da? noen som har vært borti det??? Vel, kapper du staget får du ihvertfall ikke trykk. Prøv istedet å røske av slangen til wastegaten, så får du full boost så lenge moroa varer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Fant feilen, rusk eller noe i slangen til måleren, men har jo ikke mere enn 0.5bars trykk, går nesten ikke an og skru inn staget mer heller, må kappe da? noen som har vært borti det??? Hvis det er å korte inn staget så du får skrudd det mere sammens du mener så funker ikke det.... Fjæra i wastegateklokka får for liten vandring ... Blir bare maks trykk da... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Kjør nå for GUDS skyld ikke uten den slangen fra turboen til wastegaten!! Da har du fullt ladetrykk. Dette sliter alvorlig mye på motoren og fører før eller siden til totalt motorhavari. Kapping av wategate stanga er heller ikke noe buissness! Kjøp deg en pysventil eller lag deg noe til og regulere turbotrykket med. Det setter du på slangen mellom turboen og wastegaten, bare klippe den så setter du på en pysventil. Da kan du regulere i hutt og pine. Med B21AT så klarer du uansett ikke mer en 1-1,1 bar med orginal turbo. Ved 0.9 så vil turboen pumpe varm luft og da har det ingenting for seg og kjøre så høyt. Og det med at turbotrykk måleren viser så lite kan ha noe med at det er en billig måler. Skal du ha turbotrykks måler så kjøp den ikke på biltema,clas ohlson etc. Kjøp noe skikkelig som koster mer enn 400kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Takker for svar, bra jeg ikke kappet staget da, men må vel bytte toppakning, tatt livet ev 2 radiatorer nå, ble for mye trykk til de angry Men vist jeg kjøper denne såkalte pyseventilen, får jeg justert på mer trykk da, uavhengig av wastgatestaget!?! Kjøre uten blir ikke gjort nei, kjørte en volvo tidligere som jeg justerte trykket på med gasspedalen sombrero Hvor selger de billige toppakninger til en b21et motor da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hvor får man kjøpt billig pingleventil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 vet at det ikke står tall på en orginal volvo måler.. såe jeg bare lurte på om dn er brukbar?... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Vi selger ikke instrumenter til biler på Clas Ohlson well Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Takker for svar, bra jeg ikke kappet staget da, men må vel bytte toppakning, tatt livet ev 2 radiatorer nå, ble for mye trykk til de angry Men vist jeg kjøper denne såkalte pyseventilen, får jeg justert på mer trykk da, uavhengig av wastgatestaget!?! Kjøre uten blir ikke gjort nei, kjørte en volvo tidligere som jeg justerte trykket på med gasspedalen sombrero Hvor selger de billige toppakninger til en b21et motor da? Toppakninger får du på mekonomen. Regulere trykket med gasspedalen er vel ganske normalt da... Du får justert mer trykk med en slik ventil ja, stenges den helt blir det det samme som å klippe slangen.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 på meca selger de ihvertfall trykkmålere til ca 400 -500 kr.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 jeg skal selge en turbotryksmåler for 250 kr. har ikke vert brukt Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 når du monterer den pyseventilen? kordan gjere de med wastgaten da, stille den på max ladetrykk, å so bare bruker du pysenventilen til å stille trykket der etter? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.