Gå til innhold

Turbotrykk måler

Ranger emnet


Eiriken

Anbefalte innlegg

Noen her som kjører b21at som har turbotrykksmåler, min står på 0.3bar når motoren går på tomgang, og den står der også når jeg har stoppet, skal den ikke ned på null da? Og den er aldri på -siden, noe galt med måleren.

 

Morro med turbomotor ja, ble noe annet enn den stakkars b21a motoren som sto der.

 

Og en ting til, må jeg kappe wastgatestaget for og få mere trykk, den er skrudd helt inn, men får ikke mere en 0.6-0.7 bar på måleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kjører b21at som har turbotrykksmåler, min står på 0.3bar når motoren går på tomgang, og den står der også når jeg har stoppet, skal den ikke ned på null da? Og den er aldri på -siden, noe galt med måleren.

 

Morro med turbomotor ja, ble noe annet enn den stakkars b21a motoren som sto der.

 

Og en ting til, må jeg kappe wastgatestaget for og få mere trykk, den er skrudd helt inn, men får ikke mere en 0.6-0.7 bar på måleren

 

actuator staget skal vel være på maks når det er skrudd helt inn? Min lader 0.6-0.7bar Men har fortsatt en del å gå på på det staget.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen, rusk eller noe i slangen til måleren, men har jo ikke mere enn 0.5bars trykk, går nesten ikke an og skru inn staget mer heller, må kappe da? noen som har vært borti det???

 

Vel, kapper du staget får du ihvertfall ikke trykk.

 

Prøv istedet å røske av slangen til wastegaten, så får du full boost så lenge moroa varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen, rusk eller noe i slangen til måleren, men har jo ikke mere enn 0.5bars trykk, går nesten ikke an og skru inn staget mer heller, må kappe da? noen som har vært borti det???

 

Hvis det er å korte inn staget så du får skrudd det mere sammens du mener så funker ikke det.... Fjæra i wastegateklokka får for liten vandring ... Blir bare maks trykk da...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør nå for GUDS skyld ikke uten den slangen fra turboen til wastegaten!! Da har du fullt ladetrykk. Dette sliter alvorlig mye på motoren og fører før eller siden til totalt motorhavari. Kapping av wategate stanga er heller ikke noe buissness!

 

Kjøp deg en pysventil eller lag deg noe til og regulere turbotrykket med. Det setter du på slangen mellom turboen og wastegaten, bare klippe den så setter du på en pysventil. Da kan du regulere i hutt og pine. Med B21AT så klarer du uansett ikke mer en 1-1,1 bar med orginal turbo. Ved 0.9 så vil turboen pumpe varm luft og da har det ingenting for seg og kjøre så høyt.

Og det med at turbotrykk måleren viser så lite kan ha noe med at det er en billig måler. Skal du ha turbotrykks måler så kjøp den ikke på biltema,clas ohlson etc. Kjøp noe skikkelig som koster mer enn 400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, bra jeg ikke kappet staget da, men må vel bytte toppakning, tatt livet ev 2 radiatorer nå, ble for mye trykk til de angry

Men vist jeg kjøper denne såkalte pyseventilen, får jeg justert på mer trykk da, uavhengig av wastgatestaget!?! Kjøre uten blir ikke gjort nei, kjørte en volvo tidligere som jeg justerte trykket på med gasspedalen sombrero

Hvor selger de billige toppakninger til en b21et motor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, bra jeg ikke kappet staget da, men må vel bytte toppakning, tatt livet ev 2 radiatorer nå, ble for mye trykk til de angry

Men vist jeg kjøper denne såkalte pyseventilen, får jeg justert på mer trykk da, uavhengig av wastgatestaget!?! Kjøre uten blir ikke gjort nei, kjørte en volvo tidligere som jeg justerte trykket på med gasspedalen sombrero

Hvor selger de billige toppakninger til en b21et motor da?

 

Toppakninger får du på mekonomen.

 

Regulere trykket med gasspedalen er vel ganske normalt da...

 

Du får justert mer trykk med en slik ventil ja, stenges den helt blir det det samme som å klippe slangen..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår