Gå til innhold

Prisant. på motor

Ranger emnet

Volvo-trimmaren

Anbefalte innlegg

Må nå ha ny motor i 240'n da toppen er gått på 230A'en... angry

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å gå for en 940 turbo motor, men grunnet fare for ca. 25.000 i restskatt så må nok det vente en stund til... Men vil ha noe litt friskere enn den jeg har nå.. Vet om en B23E motor tilsalgs, og denne er en demo motor fra volvo med 170 hp.. Noen som kjenner til dette..? Den har gått 250.000... Må gi ett bud på den... Forslag..? Med ledningsnett og tankarmatur...

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hørtes ganske grom ut.. Men som sagt, det var visst en demo motor fra Volvo så den var på 170 fra fabrikk... Så vet ikke helt nøyaktig hva som er forskjellig fra en vanlig B23E... Ingen som vet noe om denne motoren..? B23E er vel egentlig på 129 hester eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hørtes ganske grom ut.. Men som sagt, det var visst en demo motor fra Volvo så den var på 170 fra fabrikk... Så vet ikke helt nøyaktig hva som er forskjellig fra en vanlig B23E... Ingen som vet noe om denne motoren..? B23E er vel egentlig på 129 hester eller noe...

Specifikationer

Årgang 1979-80 1981-83 1984

Slagvolumen 2316 2316 2316

Benzin System Bosch K-jetronic Bosch K-jetronic Bosch K-jetronic

Effekt 140 hk ved 5750 r/m 136 ved 5500 r/m 129 ved 5250 r/m

Drejningsmoment 190 nm ved 4500 r/m 190 nm ved 4500 r/m 190 nm ved 3000 r/m

Tomgang RPN 900 r/m 900 r/m 900 r/m

Tændingsindstilling

Kompressionsforhold 10,0:1 10,0:1 10,3:1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok finni ut hva som var gjort med den ja.. hørtes noe snusk ut..

for å nevne det. at i VoC, får de 166hk ut av motoren. med bare orginal deler. men er gjort litt småting her og der selvfølgelig. hvordan de får det til aner jeg ikke

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok finni ut hva som var gjort med den ja.. hørtes noe snusk ut..

for å nevne det. at i VoC, får de 166hk ut av motoren. med bare orginal deler. men er gjort litt småting her og der selvfølgelig. hvordan de får det til aner jeg ikke

får man mye ut av en b23e/b230e hvis man monterer: kvass-kam, grenrør, effektfilter, port toppen, plan toppen, større dyser, høyere trykk, evt andre stempler, balansert alle reimhjul 100% rett osv?

vet at det koster, har ikke tenkt å gjøre det, men... hvor mye hk kan man evt få av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spørt selgeren to ganger nå hva som er forskjellen, han sier at "toppen er litt forskjellig fra den vanlige B23E"... Hmm.. Veit ikke helt jeg.. syns det høres rart ut.. Skulle jallefall likt å ha noe dokumentasjon på hva som er gjort og at det er gjort av Volvo slik han sier... Men trenger motor ganske fort, og vil ha noe med litt futt i.. til en moderat pris (d.v.s. opptil 10.000). Noen som har forslag? Ingen som vet om e B21 ET motor i god stand til salgs? Har litt lyst på turbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider