Gå til innhold

garret t3 problem

Ranger emnet

740 t3

Anbefalte innlegg

hvis motoren kutter kan det være dumpen ja. hadde no problemer med min og da kutta motoren når jeg gikk av gassen og raskt på igjen feks ved giring. knota litt med den og nå virker allt fint. hadde lekasje der sener også, og da lagde ikke dumpen pssjjt lyd men en slags "kvitre" lyd ala rallybil. da gikk også trykket drastisk ned...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lyden lys og impulsiv? En kamerat av meg har samme problem med sin td. Der har et blad på eksos skovlehjulet knekt, dvs ubalanse. halvt år gammel td t3 turbo til 9750.- :) Men det kan også være dårlig eksospakning fra manifolden til turbo. Skru til eller bytt pakning. Er kjapt gjort å skjekke bladene på eksosdelen. Skru av downpipe og lys inn med lommelykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skal ikke være noe problem med bladene på turboen er som sakt en blåse lyd ikke en hyle lyd. Og hvis du med avlastnings ventil mener dump ventilen så prøvde jeg og bytte tilbake til den orginale dette hjalp ikke. Lyden er helt lik og kommer på samme tid. Og pakningene på eksos manifoilen ble byttet da jeg satt i turboen. Begynner å bli desperat her har snart gjort alt som kan gjøres. Har hørt at det skal være en overtrykks vakt som skal kuttet på over 0,7 bar men er ikke sikker på hvor denne skal sitte noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykkvakten får du ikke bort uten å chippe. kan være at lyden skal være der men du lader for mye. prøv å skru ned trykket litt. har også hørt om flere som har problemer med at slangen mellom lmm og luftfilter blir flat pga undertrykk og da får ikke motoren luft og kutter.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blåser ganske mye helt opp dertil min også. Men lyden forandres ganske drastisk og hvis jeg bare holder bilen dær og gir faen. Gir motoren seg helt og kutter tenningen en liten stunn så går den helt normalt igjen

Det sitter en elektronisk luftmengdesperre på disse bilene som kutter tenninga når signalet fra LMM blir for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider