Pegeot 205 Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hallo Jeg har veldig lyst til å sette på turbo på bilen min(kommende prosjekt 405 mi16). Jeg vil gjerne at folk kommer med en liste over punkter hva jeg trenger for å turbokonvertere en sugemotor. Den har ganske lav kompresjon(9.4:1) og tåler org litt over 230hk. Den er en 1.9l 16v motor på 148hk org. Jeg har lest mye på nettet men vil gjerne vite hva slags løsninger folk med lite penger har klart..Det er mulig at jeg satser på datasprut fordi jeg da for flere muligheter men som sagt så vil jeg gjerne ha en grei oversikt over hva jeg trenger for å få ut ca 220hk av min org 148hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor H Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 et billig alternativ til datasprut er jo smt 5/6 da kobler du deg inn på den orginale hjernen til bilen, og har mulighet til å justere bensin mengde og tenning med et windows basert program... kan vist kjøre et par tillegsdyser også.. koster ca 4500 vist jeg ikke husker feil.. er et firma som heter haugens boost eller noe som er forhandler inorge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 du også få tak i grenrør og downpipe. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 du også få tak i grenrør og downpipe. Ic, turbo, dump, slanger, olje slanger, finne noen steder og ta olje til turboen fra, kansje vann også. kansje kraftigere bensin pumpe, og større dyser. spørs jo litt. Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hallo Jeg hadde ikke tenkt å begynne med det enda men har nok tenkt til å starte det så snart jeg får nokk penger.. Jeg tenkte faktisk å bruke ic og turbo fra en citroen cx 2.5turbo2. Jeg vet ikke hvor mye den kan lade men satser på ca 0.7 og evnt bytte turbo senere. Har noen noe erfaring med den?? Grunnen til at jeg vil bruke den er at jeg kan skaffe den billig og er fin som prøvekanin før jeg waster mye penger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg har en turbo fra en Boxer 2,5l diesel bil på min. Det laveste den kan gå på er 0,8 bar.. :P Jeg har denne stående på en Mazda 626 2.0l liter. Er litt makk å turbo konvertere en motor så du må regne med noen mnd. arbeid. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hallo Jeg har veldig lyst til å sette på turbo på bilen min(kommende prosjekt 405 mi16). Jeg vil gjerne at folk kommer med en liste over punkter hva jeg trenger for å turbokonvertere en sugemotor. Den har ganske lav kompresjon(9.4:1) og tåler org litt over 230hk. Den er en 1.9l 16v motor på 148hk org. Jeg har lest mye på nettet men vil gjerne vite hva slags løsninger folk med lite penger har klart..Det er mulig at jeg satser på datasprut fordi jeg da for flere muligheter men som sagt så vil jeg gjerne ha en grei oversikt over hva jeg trenger for å få ut ca 220hk av min org 148hk... hei! morro å se at det er flere som driver å ettermontere turbo på disse "grommotorene"! har en bx med mi16 motor som jeg holder på å bygge om til turbo. kjøpt nye JE stempler, disse senker kompresjonsforholdet til 7,9:1 http://photobucket.com/albums/y143/frank1982/?action=view¤t=Bilde001.jpg http://photobucket.com/albums/y143/frank1982/?action=view¤t=motorblokkmedJEstempler.jpg har kostet på meg nye foringer er greit når det først er oppe... fått laget vannskjært rustfri eksosflens i 15mm så nå gjenstår bare å bygge grenrør til turboen... thumpsup har også portet toppen... ble veldig bra! men det du trenger er altså.. du sier du har 9,4 i kompresjonsforhold men tviler litt på det stemmer. på min motor er det 10,4. hvis du planlegger i ettermontere turbo vil de aller fleste annbefale nye stempler og råder. Men alt er ut fra hvor mye du har planer om å få ut av motoren og motorens levetid. Går helt fint å regne ut og dreie av stempeltoppen slik at man får senket kompresjonen. Grunnen til at man ikke kan bruke de orginale er selvfølgelig at de ikke er dimensjonert til å veldig mye mer effekt enn orginalt, for da blir de dyrere å produsere. hvis man ikke senker kompresjonsforholdet vil han ha store problemer med at bensinen vil selvanntenne og man får absolutt en motor man ikke kan kjøre med.. Varmen er også et stort problem ved for stort kompresjonsforhold. en annen ting er å få tak i et datainnsprut som er enkelt å montere, brukervennelig og driftsikkert.. ser at det meste er nevnt tidligere... Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hallo Det er to forsjellige versjoner av mi16 motoren...den med 160 hester ogrinalt og 148 orginalt... Den ene(160hk)har høyere komprisjon og litt annen lukke og åpningstid på kamdrevet.... Derfor så trodde jeg at en tjukk toppakning kanskje kunne holdt til å få ned komp til ca 8-9:1... Har ikke veldig go greie på detta men trodde man kunne kjøre på noe trykk hvis man ikke er så kravstor...satser ikke på noe særlig mer enn 220hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank1982 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hallo Det er to forsjellige versjoner av mi16 motoren...den med 160 hester ogrinalt og 148 orginalt... Den ene(160hk)har høyere komprisjon og litt annen lukke og åpningstid på kamdrevet.... Derfor så trodde jeg at en tjukk toppakning kanskje kunne holdt til å få ned komp til ca 8-9:1... Har ikke veldig go greie på detta men trodde man kunne kjøre på noe trykk hvis man ikke er så kravstor...satser ikke på noe særlig mer enn 220hk... ja det finnes to forskjellige 1,9 16 motorer. en med 10,4 og 158hk en med 9,7 og 148hk sikker på at det er forskjell på durasjonen på kammen? :confused: Siter I`d rather push an Audi then drive a BMW 94 S4 STV 88 bx turbo diesel 88 bx GTI 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 jeg kan ihvertfall henvise til http://www.peugeotklubb.no som har mange medlemer som har sagt dette og vet mye om de motorene... Jeg kan si med 99% sikkerhet at det stemmer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 har hørt litt av hvert om disse motorene. vet iallefall at de har litt svake topper orginalt.... har en kompis som hadde en 505 GTI. hvorfor ikke heller ta en titt i frankrike? disse motorene kom jo org. med en turbo og, gjorde de ikke? øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 du tenker på T16 motorene, de er vell heller vansklige å få tak i ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Det ser ut som om det enkleste er å sette på 406 2t 8v motor. Den yter 150hk og med stage 2 chip så kan deen lett gå på 200hk... Hvis noen her har den med hjerne og det som trengs så si ifra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 hmmmnnneeeiiii, er du sikker på det a? jeg mener, mi16 og T16-motorene er jo baguettens hjemland. og franskmenn er jo som kjennt, litt sære, så det må da være det samme som å kjøpe saabmotor eller volvo-motor i sverige? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.