Gå til innhold

Råneguiden for Bodø

Ranger emnet

B.T.i

Anbefalte innlegg

Vel, ble så inspirert av Ryengs tråd om råning i Tromsø at jeg tok med meg digicam og "rånet" meg en runde:D

Vår tur starter på Shell på Mørkved, her kan du spise pølser(tilbehøret kommer oppå pølsa) og tanke bensin, eller henge sammen med rånerne..

Shell.jpg

Vi følger så riksvei 80 inn til selve byen, her kan du frese litt gummi hvis du vil..

Rv80.jpg

Vel inne i byen kommer vi rundkjøringen ved Snippen, dette er altså rett ved Politihuset og starten på råneruta

snippen.jpg

Ferden går så videre ned sjøgata

sjogata.jpg

Her like ved jernbanestasjonen er det også mulig å bruke en alternativ snu plass for returen på vår rute, (kommer senere)

sjogata2.jpg

Da er vi inne i selve råneområdet, her er fullt av fulle folk, uteplasser, cafèer o.l. Perfekt for å brife litt med den nyeste subben din e.l.

sjogata3.jpg

Så er vi kommet til byens lokale pølse leverandør, Shell i sjøgata(til høyre)

Like bortenfor er bussholdeplassen, og vi er snart ved nærmeste hengeplass for rånerne.. Ta til venstre i nærmeste kryss;)

sas.jpg

Vår ferd fortsetter videre rett frem forbi SAS hotellet..

sas2.jpg

Vi har tatt til høyre bak SAS hotellet og fortsetter nå i Moloveien, Vinmonopolets gamle lokaler kan skimtes i bakgrunnen.. Vi skal til høyre i nærmeste kryss

sas3.jpg

Vi er like ved Havnas gatekjøkken(til venstre) og på sommerstid ligger Teltet(ølservering ute) til høyre. Et par lokale rånere står parkert i bakgrunnen..

sas4.jpg

Vi har nå kjørt rundt SAS hotellet og til venstre kan hovedsamleplassen for rånere skimtes.. Vi fortsett med høyt turtall i lavt gir rett frem i Storgata/Gågata:D

sas5.jpg

Vi er nå på vei tilbake og kjører da selvfølgelig gjennom Gågata utenfor Glasshuset.. Sving til venstre i nærmeste kryss

Glasshuse.jpg

Vi er nå på nedsiden av glasshuset, Grand Hotell ligger til høyre(Hvis du blir trøtt: ) Fortsett enten til venstre for å kjøre rundt SAS en gang til, eller ta til høyre for å kjøre Sjøgata mot Snippen.. Vi tar mot høyre..

Glasshuse2.jpg

Vi er nå på vei tilbake gjennom Sjøgata... Her er det mange mulige passasjerer hvis du vil kjøre litt taxi;)

Sjogataretur.jpg

Vi er nå tilbake ved lyskrysset ved jernbanen, her kan du ta til høyre og fortsett mot SAS hotellet igjen:D , eller du kan kjøre mot Snippen og snu i rundkjøringen og kjøre tilbake igjen..

Sjogataretur2.jpg

Til slutt et bilde av undertegnede og hans bil..

Btithageni.jpg

Lykke til:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Råner dere lastebil og annleggsmaskiner dere a? ;)

Hehe, visste den kommentaren måtte komme:D Neida, ikke jeg ivertfall:d

Er vel mer vanlig litt lengre sør i landet(les: nord-trøndelag)

Tilbehøret skal UNDER pølsa!

Jeg vet, men ofte er det mangel på logisk tankegang i pølsenæringen.. desverre :rolleyes:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo en pen guide!! Det ble noen runder rundt SAS-hotellet sist helg!!

Hører at rekorden rundt SAS-hotellet er 69 ganger?? Stemmer det?

For å være helt ærlig så vet jeg ikke:)

Jeg har ikke rånet en ærlig meter i Bodø ennå, jobber stort sett hver helg på en uteplass... Men, jeg kan tenke meg til at enkelte av rånerne har slike rundetall ja:D Tror jeg så bilen din lørdags formiddag, kan det stemme?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit tøft med råneguide over bodø!! Skal muligens kjøre nedover til bodø å besøka dama nå rundt 1.mai eller no! Ser dere en vinrød new beetle på 19" i den tia der blink med lysa! :D

Synes Bodø er en bra plass jeg.Synd det er så mye vind der...Bra uteliv.Vet noen om Lyd På Hjul skal arrangere no konkurranse i Bodø i år?

Hmm, jeg har hørt fra noen kompiser at utelivet i Bodø er skikkelig, skikkelig dårlig.. VERRE enn Harstad faktisk, og jeg har vært ute i Harstad...HJELPE MEG FOR EN KJIP UTEBY!! :o

Ugly is in!

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider