Gå til innhold

Camaro motorbytte!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Du hotrod nå har du vel prioriteringen i gal rekkefølge :- )?

17k for en girkasse med spak som skal trekkes runt av en halvgammel skrapmotor for 7k? I en bil med forstilling til 15k.

Hva har jeg ikke forstått?

92 motoren er en trøtt tbi, hjelper ikke med spak på girkassa da :-)

(tuller litt no hotrod, alle får gjøre som dem vil å hovedsaken er at man er fornøgd selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner spørsmålet, men planen er at siden jeg ikke har råd til noe rå motor i første omgang, bygger jeg bilen slik at den er "klar" for en rå motor.

I tillegg kjøper jeg en motor som kan brukes som den er i første omgang (bygger om fra TBI til forgasser) og som ikke er ihjelskrudd etter utallige "overhalinger", men som også er et bra utgangspunkt for videre trimming.

Selvsagt kunne jeg også kjøpt en manuell 5 trinns T5 kasse for 1/3 av prisen på T56 kassa. Den hadde fint holdt på en original 350 motor. Men hva da ved neste korsvei? Da måtte jeg byttet BÅDE gear og motor hvis jeg ville trimmet opp motoren.

Clutchen og clutchhuset er dessuten helt forskjellig på T5 og på T56 kassa, og siden T56 kassa er lengre enn T5 kassa måtte jeg både bygget om bakre gearkassefeste og mellomakselen. Så et bytte av dette er både dyrt og omfattende.

Og hvor mye ville jeg fått igjen for den T5 kassa ved videresalg? Knapper & glansbilder.

Når rodden står på veien i sin første versjon er den ikke av de sprekeste, men den kan uten videre takle krefter opp til 500hkr.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider