Gå til innhold

Åpen eksos vs Simons eff anl. effektforhold?

Ranger emnet

Leo323

Anbefalte innlegg

Har en mazda 323 1.6lx `91, eksosen har lekkt en stund, men etter en litt uheldig slædd på parkeringsplassen på begby :D tok potta inn i en snøfonn,potta tok akkurat borti takket være et jalla påsveisa endestykke som stikker en del ut :D. pent beregna :P. uansett, en kveld jeg kjørte hjem hørte jeg et smell etterfulgt av rallylyden.(skjønte da at eksosen hadde fått en skikkelig knekk som bare venta på å revne helt) har kjørt med total åpen eksos etter mitre lyddemper en stund, grøss er helt jævlig,nå har jeg kjøpt et simons effektanlegg jeg henter i morra. synes bilen har gått seigt en stund, tror det kan ha vært i forbindelse med da eksosen røyk. stemmer det at jeg mister en del effekt av en så dårlig eksosløsning? i så fall hvor mye ca? skal ha 90hk. noen som har noen anelse om hva den nye eksosen vi gjøre med effekten? er jo ikke akkurat no påkosta eksos men.

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord, blir det moro å kjøre i morra?! dragcar

kan noen tippe på hvor mye jeg taper på frieksos kontra original motstand?

er det vanlig med 5hk effektøkning på 4syl 1,6liters injection med eff?

poster vel noe under prosjekt i morra med resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugemotorer skal ha riktig motstand i eksos. Og frieksos er ikke riktig motstand....

riktig motstand i eksosen på 4 takts bensinmotor...?

er ikke det jeg har lært på skolen vertfall.. noen teorier rundt ditt argument?

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lyddemper på en firetaktsmotor stjeler 0,5-1% av den maksimale motorytelsen , mens på en totaktsmotor er det noe mer.

For alle som har kjørt moped, vet man at man kan få effekt av å ta av bakpotta. På bil, med mindre det er en 2-takter Saab eller Trabant, oppnår du stort sett å bråke

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det altså ikke enighet om åpen eksos stjeler effekt fremfor den originale eksosløsninga?

har eksosen her nå men får ikke lånt egna jekk før i morra

leste den linken nå, han mener at en tett eksos suger effekt, bombe! men det som var interesasnt er at han skriver at en for åpen eksos vil gjøre motoren tregere på mellomtrutallet

, det stemmer utmerket med mitt tilfelle deter omtrent ikker e akselereasjon ved 3000, VELDIG lite og MASSE bråk, så kommer over til 3200ca så forsvinner bråket og bilen sparker avgårde. er sjelden under 3300rpm på 5 giret på langkjøring hehehe bedre med fartsbot enn bråket :P

EDIT: noen som forresten har noen tips angående monteringa i morgen?

hva slags utstyr? trenger vel no klin å smøre mellom skjøtene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider