Gå til innhold

Mine enere

Ranger emnet

Skamkløpt

Anbefalte innlegg

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den champagnefargede, på folkemunne kun "gullgolfen" er en 1983 1600, gått 270000 km. Har ikke hatt skilt på tre år, og har i disse årene stått ute for vær og vind. Kjøpte den som delebil uten store forhåpninger, mest fordi det var med nesten nye piggdekk som skulle brukes på min Golf II. Men etter å ha skiftet batteri og justert forgasser startet den og gikk som en klokke. Nærmere inspeksjon avslørte at støtdempere, fjærer og bremser er rustet opp, men selve karroseriet er overraskende bra. Skjermbuer og kanaler er bra, eneste som må skiftes er dør på førersiden, samt en del mindre flekker og noen bulker som må tas. Bilen står nå vel forvart, har planer om å plukke den helt ned til sommeren, sandblåse og lakkere for så å settes istand. Hvilken stil er enda ikke bestemt, men senking og krom er vel stikkord.

For tusen kroner mener jeg det var et ok kjøp...

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite er en 1983 1,8 Gti, gått 185000 km. Denne kjøpte jeg i påska for 4000,- Har originalt sotede ruter bak og på siden, zender styling bak, samt noe uoriginal styling foran. Bilen hadde stått siden mai 2004. Så det første jeg gjorde var å begynne med vask og inspeksjon. Bilen var vanvittig skitten, både innvendig og utvendig. Men det var benyttet setetrekk, så interiøret var helt og fint. Førerstolen var fri for de vanlige slitasjeskadene. Tok ut alt interiør og tørket den helt opp innvendig. Skuret bort 5 år med asfaltstøv. Til å vært så dårlig vedlikeholdt, var det overraskende lite rust, kun snakk om lakkrust på panser, bak på luke og langs vannrenna på taket. I tillegg er venstre fremskjerm skiftet en gang, og det er gjort dårlig jobb. Denne må skiftes.

Deretter var det igang med å fjerne den uoriginale, og ikke spesielt pene grillen. En reflektor var i tillegg gåen, og måtte skiftes før eu-kontroll. Tilpasset lyktene fra gullgolfen, skiftet horn, skiftet baklys, strammet håndbrekk, strammet hjullager og bilen ble eu-godkjent med kun en anmerkning! Hornet som streiket igjen.

Denne bilen skal jeg ha som bruksbil, den skal klistremerktrimmes og forhåpentligvis også trimmes.

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns folk her om klistremerktrimming av en gammel, hvit og ikke plettfri GTi da?

Martini på panseret, castrol, mobil1, shell, pirelli, koni klistremerker ellers på bilen. Nr på sida. Takgrind med jerrykanne, reservedekk og spade?

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, den fronten har måttet vike for fronten fra gullgolfen ifm eu-kontroll. Vil ikke ha en golf gti som ser ut som en 205 gti. Så må se meg om etter original gti-front. Klistremerke koster ca 25 øre per cm2, så det blir vel bestilling i løpet av april på det lokale reklamebyrå.

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, stemmer det. Er en 206cc. Bygge om fra VW golf gti 1,8 til Peugeot 205 gti 1,9? Tror hvertfall det er ganske originalt? Nei, tror jeg holder meg til den opprinnelige planen om å gå for 80-talls rallystuk. Blir nok litt Lancia 037 inspirert rallystuk...

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener golf kom i 1,6L utenom diesel og gti og?

FA: 1,1L 1975 37KW

GG: 1,1L 1979-1983 37KW

GF: 1,3L 1980-1983 44KW

FH: 1,5L 1975 51KW

JB: 1,5L 1978-1983 51KW

FN: 1,6L 1976-1980 53KW

EM: 1,6L 1980-1984 55KW

EG: 1,6GTI 1977-1982 81KW

JJ: 1,8GTI 1983-1984 82KW

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs