Vomaz Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 har en m46od kasse montert i bilen... menne får ikke selve od'n til å fungere... angry det er jo en magnet "bryter" som trekker seg sammen som gjør at overdriven slår inn.. menne den slår ikke inn...:( noen som vet hva en slik sak koster å evt hvor?har prøvd å tjuvkoble den dor å se om jeg fikk noe liv i dn.. men uten hell :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 her ser man "magneten" sitter i bakkant på overdriven... har to ledninger tilkoblet... skal ha + å - for å trekke seg sammen.. vet at man må koble od'n slik at den bare fungerer i 4-giret... er en bryter som sitter på andre siden av ryggelysbryteren... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Er overdrive relèt ditt i orden a? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Er overdrive relèt ditt i orden a? har ikke rele enda... tjuvkobla det bare Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Har du hatt solenoiden løs og ristet på den? Det SKAL skrangle om den er i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Har du hatt solenoiden løs og ristet på den? Det SKAL skrangle om den er i orden. har ikke hatt den løs, nei... kommer det ikke olje ut da? :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 ingen som har kjennskap til disse kassene???? kommer det olje ut hvis jeg tar ut solenoiden ?? skal kjøre biln på en bukk i hælga... skal bytte gummi opphenget til mellomakslingen... :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Sorry, eneste kjenskapet jeg har til den kassa, er at jeg har den og at den fungerer 100%.. eneste gangen i vinter som den stoppa å funke, da var det noen ledninger som hadde irra og ikke funka lenger.. fiksa det, og ODen funka.. :) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Du får si ifra hvis du trenger nytt od-innslag. Har et par m46 kasser liggendes.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Når kassa står i bilen, er det ofte kontaktfeil som gjør at OD'en krangler. Selve solenoiden er nokså robust. Dersom det oppstår OD-problemer under vanlig bruk, ville jeg først sett på kontaktpunktene: Bryteren som kjenner at fjerdegiret er inne, relé, girspakknappen, jording. Men hvis jeg forstår deg rett, har du koblet strøm rett på solenoiden, og gått utenom alt det jeg nevnte. Da er det nærliggende å tro at solenoiden er dau. Forresten, står giret i fjerde når du setter strøm på solenoiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Forresten, står giret i fjerde når du setter strøm på solenoiden? Trenger ikke det hvis du går utenom relèt. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 kan jo være magnetbryteren som er skrot.. kjører forøvrig min via biltema relè, uten fjerdegirs sperra.. har od på alle gir.. ikke at det trengs, men mindre stress å koble :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 har netopp byttet på min bil, det var solenoiden som var gåen. kommer litt olje ut ja, men det er vel bare å trø inn en annen fort.... kommer ikke så mye olje uansett. Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Når kassa står i bilen, er det ofte kontaktfeil som gjør at OD'en krangler. Selve solenoiden er nokså robust. Dersom det oppstår OD-problemer under vanlig bruk, ville jeg først sett på kontaktpunktene: Bryteren som kjenner at fjerdegiret er inne, relé, girspakknappen, jording. Men hvis jeg forstår deg rett, har du koblet strøm rett på solenoiden, og gått utenom alt det jeg nevnte. Da er det nærliggende å tro at solenoiden er dau. Forresten, står giret i fjerde når du setter strøm på solenoiden? jeg har koblet strøm rett på solenoiden uten resultat... ja, bryteren til 4.giret fungerer som den skal... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 har netopp byttet på min bil, det var solenoiden som var gåen. kommer litt olje ut ja, men det er vel bare å trø inn en annen fort.... kommer ikke så mye olje uansett. jeg ska kjøre bilen på bukk i hælga får å teste litt mere... såe hvis jeg blir plaget eller ikke får det til å fungerer bytter kanskje til m47 kasse i hælga... pga vil ha det 5.giret;) for jeg skal til trondheim neste hælg... *iallefall hvis alt går etter planen;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.