Gå til innhold

M46 od spm

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

har en m46od kasse montert i bilen...

menne får ikke selve od'n til å fungere... angry

det er jo en magnet "bryter" som trekker seg sammen som gjør at overdriven slår inn.. menne den slår ikke inn...:( noen som vet hva en slik sak koster å evt hvor?har prøvd å tjuvkoble den dor å se om jeg fikk noe liv i dn.. men uten hell :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ser man "magneten" sitter i bakkant på overdriven... har to ledninger tilkoblet... skal ha + å - for å trekke seg sammen..

vet at man må koble od'n slik at den bare fungerer i 4-giret... er en bryter som sitter på andre siden av ryggelysbryteren...

motorinnsetting1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har kjennskap til disse kassene????

kommer det olje ut hvis jeg tar ut solenoiden ??

skal kjøre biln på en bukk i hælga... skal bytte gummi opphenget til mellomakslingen... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, eneste kjenskapet jeg har til den kassa, er at jeg har den og at den fungerer 100%.. eneste gangen i vinter som den stoppa å funke, da var det noen ledninger som hadde irra og ikke funka lenger.. fiksa det, og ODen funka.. :)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kassa står i bilen, er det ofte kontaktfeil som gjør at OD'en krangler. Selve solenoiden er nokså robust. Dersom det oppstår OD-problemer under vanlig bruk, ville jeg først sett på kontaktpunktene: Bryteren som kjenner at fjerdegiret er inne, relé, girspakknappen, jording. Men hvis jeg forstår deg rett, har du koblet strøm rett på solenoiden, og gått utenom alt det jeg nevnte. Da er det nærliggende å tro at solenoiden er dau. Forresten, står giret i fjerde når du setter strøm på solenoiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være magnetbryteren som er skrot.. kjører forøvrig min via biltema relè, uten fjerdegirs sperra.. har od på alle gir.. ikke at det trengs, men mindre stress å koble :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kassa står i bilen, er det ofte kontaktfeil som gjør at OD'en krangler. Selve solenoiden er nokså robust. Dersom det oppstår OD-problemer under vanlig bruk, ville jeg først sett på kontaktpunktene: Bryteren som kjenner at fjerdegiret er inne, relé, girspakknappen, jording. Men hvis jeg forstår deg rett, har du koblet strøm rett på solenoiden, og gått utenom alt det jeg nevnte. Da er det nærliggende å tro at solenoiden er dau. Forresten, står giret i fjerde når du setter strøm på solenoiden?

jeg har koblet strøm rett på solenoiden uten resultat...

ja, bryteren til 4.giret fungerer som den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har netopp byttet på min bil, det var solenoiden som var gåen. kommer litt olje ut ja, men det er vel bare å trø inn en annen fort.... kommer ikke så mye olje uansett.

jeg ska kjøre bilen på bukk i hælga får å teste litt mere... såe hvis jeg blir plaget eller ikke får det til å fungerer bytter kanskje til m47 kasse i hælga...

pga vil ha det 5.giret;) for jeg skal til trondheim neste hælg... *iallefall hvis alt går etter planen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider