KaffeKarsK Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg har sett på en BMW 318i 91modell som jeg er veldig interessert i. eneste problemet er at "kammen" er i ferd med å gå. Jeg har to spørsmål; Hva koster det for å erstatte "kammen" på denne? Og hva er forresten kammen? Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Jeg har sett på en BMW 318i 91modell som jeg er veldig interessert i. eneste problemet er at "kammen" er i ferd med å gå. Jeg har to spørsmål; Hva koster det for å erstatte "kammen" på denne? Og hva er forresten kammen? kamaksel. koster vel 2-3 lapper for nye på 318? samt en del jobb Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DemptD Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Den lange "stangen"..... Veldig enkelt forklart så styrer den styrer ventilene. Siter - 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Er det vanlig at den "går"? Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NapeR Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Er vell ikke så uvanlig at disse må byttes på BMW. Er jo en av delene som gjør at de tikker.. Siter X - 1990mod .::. Audi 90 Coupe 2.3 20v Quattro .::. X - 1991mod .::. Bmw 318i E36 .::. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 men er det ikke vanlig at når disse går, så går de ikke alene? Er det ikke stor mulighet for at ventilene er skadet/ødelagt? Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 lønner seg vel å overhale hele toppen.. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Dette er en svakhet på M42(?) motoren som sitter i slutten av E30 og starten av E36 318i, de tåler ca 200 000km før de er slitte. så må de byttes,E36 6erne går langt på orginalkammen..Er vell anbefalt å kjøpe ett kamsett med nye løftere og vippearmer. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 så visst kammen er gåen, hva blir totale kostnader i deler på å ordne dette? Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DemptD Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 så visst kammen er gåen, hva blir totale kostnader i deler på å ordne dette? Er bare å ringe Trondsen Bil å spørre, de biter ikke :P http://www.trondsen.no/kontakt.html Siter - 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Er bare å ringe Trondsen Bil å spørre, de biter ikke :P http://www.trondsen.no/kontakt.html Biter ikke, de glefser bare. Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbjørnbmw316 Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 kjøpe et sett med kam,hydrauliske løftere,vipearmer,ventiler,koster3-4000 tror æ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Jeg har nettopp overhalt toppen min og skiftet kam etter et ufrivillig reg. reimsbrudd på min 1.8L M40 motor. Jeg kontaktet GS bildeler og fikk 8 ventiler, løftere og vippere + kamaksel til ca 4000kr i deler. Jeg slipte og tilpasset ventilene og skiftet også alle pakninger i toppen (anbefales). Alt i alt kom det på rundt 5000kr i kun deler. Jeg gjorde demontering og montering selv. På verksted blir dette fort en kostbar affære. Men å bytte selve kammen er ganske enkelt, da man som oftest slipper å ta av toppen. Men det anbefales å få slipt ventilene i sammme slengen (altså av med toppen) En ny kamaksel (vanlig, ikke kvass) kommer fort på rundt 3500kr ++. Det med at kammen fort slites ned er en gjenganger på 4'erne til BMW. Det er i hovedsak pga av et ekstremt underdimensjonert oljerør som går over kammen. Dette er det mange som har borret opp. Legger ved noen bilder fra overhalinga: Se slitekantene, du kan kjenne de godt ved fingerberøring! Forskjell mellom ny og brukt kamaksel. Nyeste nederst.. mvh Trydal Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.