Gå til innhold

Noen som har info om denne GT-R'en?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hvis dere må ned med pluggåpningen deres for at turbotrykket skrus opp så er det noe galt med bilene deres. Kan bytte pluggen med en med lavere varmetall er greit når du begynner å lade mye. Min gikk på 1,5 kilo ladetrykk og 1,1 i pluggåpning, aldri noe fjusking.

 

Hvilke plugger kjørte du på, med hvilken varmegrad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denso iridium plugger 8 i varmetall, eller 20 som det heter på Denso sine. Disse har 1,1 i pluggåpning og står i Denso sin katalog at de er til GT-R.

Prøvde med NGK plugger men disse var ikke noe tess til bilen synes jeg, fikk et lite fjusk på toppen noen ganger.

 

 

Det må være din ,ening, har forhørt meg med diverse tuning firma, og de sier at visst en øker ladetrykket, kan det være nødvendig å minske pluggåpningen litegranne (husker ikke grunnen). Det mådde broderen på Cossien sin, jeg på min gamle 323 4wd turbo, og nå sist på gtr, når jeg økte ladetrykket.

 

HAr forsåvidt også hørt stikk motsatt av det du sier om NGK kontra Denso, byttet fra NGK plugger til denso iridium på gamle 323 4wd turboen min, deholdt en uke, så måtte jeg sitte i NGK igjen ,men da skal de sies at de motorene er litt kresen på plugger.

 

Men i alle fall, jeg ville aldri valgt Denso fremfor NGK.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denso sine plugger har blitt veldig mye bedre de siste årene. Går heller ikke ann å sammenligne en cosworth med en GT-R. Med høye ladetrykk i Cosworth ladetrykk kan du nesten banne på at gnista blir blåst ut av ladetrykk, men så er det vel veldig mange som må kjøre med andre coiler og tenningsforsterkere og ditt og datt etter som jeg har forstått. Dette er ikke noe problem på GT-R.

Se i England, der kjører de med helt opp i 1,5 mm pluggåpning på 1,4 i trykk på GT-R. Sier ikke at det er riktig, men det er fakta. Har nå justert tre GT-R'r med mellom 1,4 og 1,5 i ladetrykk, og alle disse med 1,1 mm i pluggåpning, og to av disse med densoplugger. Men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denso sine plugger har blitt veldig mye bedre de siste årene. Går heller ikke ann å sammenligne en cosworth med en GT-R. Med høye ladetrykk i Cosworth ladetrykk kan du nesten banne på at gnista blir blåst ut av ladetrykk, men så er det vel veldig mange som må kjøre med andre coiler og tenningsforsterkere og ditt og datt etter som jeg har forstått. Dette er ikke noe problem på GT-R.

Se i England, der kjører de med helt opp i 1,5 mm pluggåpning på 1,4 i trykk på GT-R. Sier ikke at det er riktig, men det er fakta. Har nå justert tre GT-R'r med mellom 1,4 og 1,5 i ladetrykk, og alle disse med 1,1 mm i pluggåpning, og to av disse med densoplugger. Men hva vet vel jeg.

 

Du har nok sikkert rett i det du sier! Vet ikke helt hvilke plugger som står i min. (sjekka ikke når jeg tok dem av :) ) Mulig det ikke er helt rette plugger som står i, så det er derfor jeg måtte korte inn lengden. Har ikke funnet noen andre feil med bilen i hvert fall. Enda...

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår