Gå til innhold

Bilder av AE86 (?)

Ranger emnet


Blugh

Anbefalte innlegg

Gahh får spader av det utsagnet :)

 

AE86 er OPPSKRYTT! ;) Det er jo bare et tomt shell som de bytter allt i når de skal lage pro driftebiler. Originalt er den allt for tam til noe action.

 

Nåå .. så mye gjør bare D1 folka .. men er mange som har svidd seg på en AE86

"naaaa jeg bare bytter Diffen så skal jeg drifte hele dagen"... eller ikke :P

er fortsatt den beste nybegyner bilen .. lærer mer Drift teknik i en AE86 enn i noen 200sx ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåå .. så mye gjør bare D1 folka .. men er mange som har svidd seg på en AE86

"naaaa jeg bare bytter Diffen så skal jeg drifte hele dagen"... eller ikke :P

er fortsatt den beste nybegyner bilen .. lærer mer Drift teknik i en AE86 enn i noen 200sx ..

Tro det eller ei, miata og er ganske fin å lære teknikker i.. gleder meg til sommern iallfall like kort, lett, brei og liten som ae86

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåå .. så mye gjør bare D1 folka .. men er mange som har svidd seg på en AE86

"naaaa jeg bare bytter Diffen så skal jeg drifte hele dagen"... eller ikke :P

er fortsatt den beste nybegyner bilen .. lærer mer Drift teknik i en AE86 enn i noen 200sx ..

 

Tja.. For å si det slik:

En standard ae82, med samme motor som ae86 er raskere enn en standard s13...

 

En standard s13 er akkurat like høy, myk og udugelig som en standard ae86.

 

En lett senka s13 med sperre (noe man må ettermontere om det ikke er en "vintermodell") er meget balansert og lett å sladde med, men fremdeles ikke i nærheten av sprek.

 

AE86 = 940kg - 121hk

s13 = 1250kg - 169 hk.

 

Det er egentlig ganske like utgangspunkt. Forskjellen ligger stort sett i at ae86 allerede har sperra, og at 20sx, som har turbo har mer moment. Det blir også en viss forskjell i kjørestil, da ae86 har stiv aksel bak, og en motor som må holdes på flat pedal. En 200sx, kan ligge mer og justere, men blir ikke like "kvikk" i vendinga.

 

Hva man velger er etter personlige preferanser. Jeg personlig går for en AE86 når som helst. Bare ikke gjør som meg og kjøp en rusthaug...

 

Sånn ellers, kan det nevnes at understellsmods man må gjøre på s13 / ae86 er stort sett akkurat de samme, og akkurat like dyre...

 

Den eneste grunnen jeg tror man lærer mer i ae86, er at den ikke har turbo, og er en mer "direkte" bil en s13. Men hva man velger, bør baseres på hva slags kjørestil man har.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår