Gå til innhold

enkleste måten for å få mer hk?

Ranger emnet


sInnzYk

Anbefalte innlegg

liten liste om hva du kan gjøre hvertfall, er usikker på pris :

 

Mindre ladehjul

Chip

Eksos og luftfilter

bensintrykksregulator

dyser

kam

porting av topp og g-lader

bypassventil

svinghjul

 

Mye dyre saker her, men det blir da litt krutt av det ;)

 

Her i riktig prioritert rekkefølge;)

 

Overhaling av lader, helst med porting

Mindre ladehjul med tilpasset chip og bensintrykk

Luftilter på ISV (plugg igjen hullet på bypass rør)

Luftfilter, orginalboksen er meget bra på alt untatt lyd. Dobble filter gir noe mer effekt (med skikkelig varmeskjold)

 

Grenrør

 

Kam med tilpasset chip og dyser/fpr

 

Hit har bruttern kommet, vi setter sammen i helgen forhåpentligvis. I tillegg har vi portet gass-spjeldet og innsuget, satser på 210-220 ærlige hester.

 

Porting av topp med minimum større eksosventiler

 

Neste steg er da 1,9L blokk med høyere komp. Når du kommer så langt har du brukt ganske mye penger og det hadde vært bedre om du hadde satset alt på 16v eller 20v topp med G-lader, eller aller helst turbo

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom :

 

 

Finnes det to typer topp til g60 ?

 

 

Min hadde en annen bokstav på slutten av nummeret på toppen.

Og i følge noen er dette en type topp som kom på de siste modellene som også hadde større kanaler en den tidligere ?

 

Kan du polo classic bekrefte / avbekrefte dette ?

 

 

Gir dette noe mer hk i så fall ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom :

 

 

Finnes det to typer topp til g60 ?

 

 

Min hadde en annen bokstav på slutten av nummeret på toppen.

Og i følge noen er dette en type topp som kom på de siste modellene som også hadde større kanaler en den tidligere ?

 

Kan du polo classic bekrefte / avbekrefte dette ?

 

 

Gir dette noe mer hk i så fall ?

 

Jeg vet om 3 topper. Rallye toppen (andre bolter), vanlig G60 topp og den såkalte Gr. N toppen. Såvidt jeg vet er det bare Gr.N toppen som har andre kanaler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om 3 topper. Rallye toppen (andre bolter), vanlig G60 topp og den såkalte Gr. N toppen. Såvidt jeg vet er det bare Gr.N toppen som har andre kanaler

 

Det er to forskjellige PG topper. En 373P og en 373A. Disse har og sine respektive innsug, der P-toppen bruker 223AD sug. P/AD løsningen som kom 07/90 flower endel bedre enn den gamle varianten. Finner ikke disse numrene i AKTE, det er interne numre. Det er dog innstøpt fysisk. Forskjellen på kanalene er innlysende ved sammenlikning. Forbehold om at jeg husker feil på delenumrene, sitter uten AKTE her.

 

Enkelte hevder den nye løsningen hadde de grå dysene, men jeg tror de kom på endel av de gamle og. Har jo og tatt ut samme hk, bortsett fra de tidlige Passatene med 150 hk G60.

 

"Rallye toppen" (1H) har og større kjølekanaler. Det er og laget etwa 1200 Rallye med PG motor, tror disse har den "store" toppen og innsuget...

 

Ville heller gått for en 16V topp enn en 20V. Disse kan portes til langt bedre flow og samtidig tåle mer juling en den noenlunde spinkle 20V toppen som er noen tanker skjørere enn 16V.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår