Gå til innhold

subbing

Ranger emnet

kjebore

Anbefalte innlegg

Har en audi 90 88mod, i vognkortet står dekkdimmen 195x60x14. jeg bestillte 16" felger og fikk beskjed av han hos forhandleren at det var feil dimmensjon som stod i vognkortet, så de dekka jeg har nå har dimmen 205x50x16 og de har jo mye større total dimm en de orginale, det forårsaker at dekka subber borti skjermene bare jeg ser på en sving eller ujevn veg o.s.v Burde ikke jeg hatt 40 eller 45 i profil eller skal det vere sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårn. Jeg kjører 215/40/17 på mine 17"re på min 90.. subber lit i blant det gitt. i hvert fall med full bil!

regner med den er senket... husker ikke hvor mye jeg senket min med senkefjører, den ble mye lavere foran, noe dritt... ser jævlig ut!! Men subbingen er helt ekstrem, tar i bare jeg bremser ned, svinger eller kjører på ujevn veg, alene... kan det hjelpe å skifte til hardere dempere tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardere dempere vil vel hjelpe litt ja. min er kun orginal senket 20mm eller hva det er, men fjærene er ekstremt mjuke, sikkert sittet der siden bilen var ny?

Har lyst på 40mm senkefjærer, da blir vel bilen litt stiver og da slipper jeg kanskje at det subber?

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min var demperene helt gåene, og den subbet ved nedbremsing og svinging. Når jeg hadde på vinterdekka 195/65-15

Sommerdekka subber nesten ikke 225/45-16

Min er orginal senk, med nye dempere.

Så du bør nok bytte dempere på bilen din. Det hjalp ihvertfall mye på bilen min.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dette for en kamerat av meg som kjører Audi 90.

Sitat:

Eg har nå 215/40-17. De subber bare bak. Har bestilt nye 205/40-70, så jeg håper det blir bra da.

Jeg har nye senkefjærer og sachs dempere, men den subber ikke mindre bak for det. Men den skraper ikke så lett under nå, som tidligere med slitte originale demp og fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fra min venn her.

Det er ikke blirr nevnt noe om impress på felgene her. Det er vel kanskje det som betyr mest. Tror det er det som er mest feil på mine felger bak.

Jeg synes det er merkelig at det subber fremme hos dere. Jeg subber ikke fremme, selv om jeg kjører demperen helt i bunn i sving/brems med 215/40-17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inpresse er jeg ikke sikker på? har kjøpt hjula brukte.. men de har godt på audi 90 2 ganger før min, så sku være greit det, kan sjekke det. men opphenget mit er ikke intakt, stappa bilen full med folk, og da var den helt neppå bak i hvert fall, hjula stakk opp i buen...

90 2.3e 20v quattro 91 mod. Solgt.

325i 86 mod. (m-tech styla). Solgt.

Sierra 2.0i dohc 90 mod. Solgt.

Golf 2 1.8i GL 90 mod. helt strøken! Solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

min 90 av gamletypen subber med full tank og 3 i bilen.. jævlig irriterende... noen som vet hva som er riktig impress på disse bilene nå har jeg noen 7,5x16 felger med 20 i impress... senka 35mm gule koni

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider