Gå til innhold

Opel Omega A GL - Banebil

Ranger emnet


Blugh

Anbefalte innlegg

En gjeng glade gutter fra Mo i Rana gikk i dag til innkjøp av en 1986 Opel Omega A GL med hele 115 store illsinte gamp som har ridd 250 000km.

Bilen er lakkert mørkeblå i 1998 og er meget i lakken, og bulker er totalt fraværende, eller var, til Forsmo på forumet skulle demonstrere sin styrke.

Den har stått ute en vinter nå og bærer litt preg av å hat en del vann inni, litt rust, ikke noe seriøst, men det er nokk å ta av. Setene er muggne, men skulle jo uansett ut.

 

Bilen har ellers elektriske speil, varme i setene (som allerede er kasta) og servo.

 

Planene for bilen er som følger:

 

- Nye stoler som støtter litt mer i siden ( Har sett noen fine små Cherry Turbo-stoler på skroten :P )

- Lettes for alt som veier noe (Påbegynnt)

- Bytte bremseklosser og band

- Litt heftig harrystyling

- Enkle motormodifikasjoner (Porte Innsug, Eksos, og luftfilter)

 

Om noen har lekt med disse bilene før, og har tips og erfaringer, så del i vei, alt mottas med takk.

 

Ellers om noen har grom-deler, eller ikke fult så gromme deler til bilen er dere velkommen til å rope ut.

 

omega_002.jpg

 

Her er modifikasjonene allerede i gang, den SVÆRE STYGGE refleksplata er revet av.

omega_003.jpg

 

Motorrommet er grovvasket:

omega_004.jpg

 

omega_005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er ribbing av bilen i full gang, det meste utenom dash'en skal ut. Grovribbing er som alt annet, går det ikke med makt, går det med mer makt.

 

omega_007.jpg

 

Hengerfeste, FYSJ!

omega_009.jpg

 

omega_013.jpg

 

Bassenget under setet fjernes med varmluft, noe som forresten resulterte i meget sprø asfaltplater som nærmest kom av av seg selv.

omega_018.jpg

 

Grillen moddes sombrero

omega_027.jpg

 

Resulatet

omega_028.jpg

 

Rester:

omega_031.jpg

 

Så nå er taket, seter, dørtrekk, hengerfeste, alt av matter og en del av asfaltmattene er vekke.

Diverse Opel, GL og Omega dekor er vekk og bilen er rundt 160kg lettere i forhold til opgitt vekt i vognkortet på 1240kg.

 

Og til slutt et kosebilde av undertegnede

omega_010.jpg

 

Og husk vi er alle nye i game'et så alt av rådgivning er velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe må si jeg koste meg stort mens vi hold på å ribbe den ;) gleder meg til å prøve den på acr :)

Det vil ikke bli byttet motor enda må jo slite livet ut av denne først ;)

Driver å fjerner noen asfalt plater..

omega%20025.jpg

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bakakselen tåler ikke så mye om en sveiser sperre på den. Skal det være herjebil/banebil eller kun herjebil/sladdekjærre?

Hadde jo vært kult med rundehjulbuer bak, stiv bakaksel fra commodore (mye jobb for å få det til å passe) Ser litt dum ut med "Mercedes senking se!! (caber ut av hælvete!!! hehe.)

 

Omega'n er flott å sladde med, bare en får den ut. Sladde mye på våt asfalt med min stv 2,0l. Den klarer det ikke på tørt.. Få litt mere futt i motoren, så vil den gå bra. Er foresten en 2,6 motor til salgs på forumet her til 4500kr. Det hadde vært noe det...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minibusjett er det nok ja, er ute etter litt billig moro, og det blir "bygd" med tanke på ACR i sommer. G-Racing sladda litt utenfor garasjen på asfalt med litt sand, og det lovet godt.

 

Med sveisasperre blir det vell et helvette på bane?

 

Hjulbuene bak vurderer vi å kappe, virkelig grusomt, men vet ikke hvordan en kan gjøre det billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minibusjett er det nok ja, er ute etter litt billig moro, og det blir "bygd" med tanke på ACR i sommer. G-Racing sladda litt utenfor garasjen på asfalt med litt sand, og det lovet godt.

 

Med sveisasperre blir det vell et helvette på bane?

 

Hjulbuene bak vurderer vi å kappe, virkelig grusomt, men vet ikke hvordan en kan gjøre det billig og bra.

 

me sveisaspærre blir den veldi fin å sladde me :) lukeparkering å sånt er ikke så kos me sveisa sperre men på bane funker det nok bra!

 

hjulbuee kan der skjære ut fra en annen bil å mekke på :) men da må det jo lakkes å sånn etterpå men det er vel ikke no problem :)

 

har dere fjærnet ALT av lyddemping og unødvendi ekstrautstyr nå? som f eks varme apparat osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen asfaltplater sitter enda, men de skal såklart vekk. Vi har valgt å beholde dashbordet orginalt, varmeapparatet, ABS og Servo er enda på bilen, men er koblet av.

Prøvde å lakke fangerne men Europrislakken var mer RS-blå enn Marine...

Ellers har vi pella av eksosen fra kat og bak, mulig katten blir dumpa, men får se, blir i alle fall raka rør bak til en potte med dobbelt enderør fra en 318is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår