Gå til innhold

Opel Omega A GL - Banebil

Ranger emnet


Blugh

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hei, jeg skjønner ikke helt motivene med disse bildene dere har tatt.

Kan dere forklare, ser bare en helt vanlig bil?

Har jeg dårlig grafikkkort siden jeg ikke får med meg små detaljer?

 

Med Vennlig hilsen

 

Runar

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er delvis enig med Viking_Mo. Selv med litt vektreduksjon vil den ikke bli noe særlig til fartsmonster? Dere kaller den banebil...syns det bare ser ut som det kommer til å bli litt kjedelig utpå banen.. -Hadde det ikke vært noe å sette i en sexer da?

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=74183

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71570

 

Hva er plan videre da? Senking, avstiving, lavprofil?

 

Støtter at det er kult prosjekt, men bare 115hk ikke all verdens..

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromeste prosjekt da....Omega sladder fint den...lett å jævlig i ræva....:D Kompisen min hadde en 2.0 GLS Automat.....den slapp på tørra;)

 

 

Blugh: No updates el?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe bra kommentar Runar... notin ska kom å vis deg motovet mitt hehe

 

Volvo-Lars: det skjer desværre lite med opel prosjektet, vi er alle russ og har andre ting å gjøre nå.. beer

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromeste prosjekt da....Omega sladder fint den...lett å jævlig i ræva....:D Kompisen min hadde en 2.0 GLS Automat.....den slapp på tørra;)

 

 

Blugh: No updates el?

 

Lite updates som er verdt å nevne, koser med litt småfik, "råner" den litt opp og slikt. Med noen sølvlakkerte detaljer, harrystyling, luftilter og bakpotte regner vi med at Skylinene og Cossiene på ACR kun blir å se i speilet.

 

Frontruta vår har en en liten sprekk vi går å tenker på for tiden, vet det står en lik bil på skroten, men å få noe slikt av en bil og på en annen er vel ikke bare bare for et gjeng nybegynnere?

 

Noen som har noen tips rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite updates som er verdt å nevne, koser med litt småfik, "råner" den litt opp og slikt. Med noen sølvlakkerte detaljer, harrystyling, luftilter og bakpotte regner vi med at Skylinene og Cossiene på ACR kun blir å se i speilet.

 

Frontruta vår har en en liten sprekk vi går å tenker på for tiden, vet det står en lik bil på skroten, men å få noe slikt av en bil og på en annen er vel ikke bare bare for et gjeng nybegynnere?

 

Noen som har noen tips rundt dette?

Vel, har skiftet en del frontruter, og vil si at det er ikke enkelt å få den hel ut.

En del spesial-verktøy er å regne som et must om dere skal få dette til.

Og for all del, start med å ta ut ruta fra den som står på skroten.. :rolleyes:

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skiftet endel ruter jeg også..:) både limt å med gummilist... har sprekket 2 ruter... *da de hadde endel steinsprang* men ellers ikke noe problem med å ta de ut..:) må bare huske på å gjøre rent før man limer inn ny rute, hvis den er limt...

 

menne hvis man ikke har pianotråd kan man bruke nylontråd... er egentlig ganske enkelt å ta ut ei rute, hvis man bruker litt tid å er 2-3 stk

 

lykke til videre..

 

Mvh

Vinjar

 

*er jo ikke så lenge til acr no*:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er ikke lenge igjen, blir kanskje Høsttreffet på oss :P

 

Noen som vet om denne ruta er limt eller med gummilist?, en med gummilist vil vel være en god del lettere å fjerne?

 

Har aldri sett noen fremgangsmåte på slikt bortsett fra da de satte i stand den Mk1 MR2en på Discovery, og de varmet den vell opp og brukte sugekopper til å løfte den, men hele operasjonen så ikke spesielt enkel ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har desværre skjed så alt for lite, må bare krysse fingerne for at vi klarer å få bilen klar til acr, vi har alle endel eksamener i nermeste fremtid sant jobb osv så tiden er egentli alt for knapp men vi får vel ta et skippertak så blir det vel ;)

 

det som må gjøres er:

- bytte topppakning

- bremse klosser rundt hele bilen

- bytte bremseveske og muligens kjøleveske..

- sveise stag ved støtdempertårnene framme samt bake og muligens et stag mellom b stolepene slik at ikke bilen skal oppføre seg som en svær klomp med gele!

- og så var det den ruta.. tror nesten bare vi må håpe på å få kjør med den slik den er..

- ellers mangler vi også stoler hehe

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår