Gå til innhold

Opel Omega A GL - Banebil

Ranger emnet

Blugh

Anbefalte innlegg

fikk en svær sprekk i ruten min, var inne på blomdals opelhøgg og han mente det var et vanskelig prosjekt på omegaen.. bare det å få løs ruten ute å ødelegge noe var vanskelig.. men tøft prosjekt... hvilke modifikasjoner gjorde dere for å få potten til å passe.. har en potte til bmw selv men så håpløst ut å montere den så jeg droppet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk en svær sprekk i ruten min, var inne på blomdals opelhøgg og han mente det var et vanskelig prosjekt på omegaen.. bare det å få løs ruten ute å ødelegge noe var vanskelig.. men tøft prosjekt... hvilke modifikasjoner gjorde dere for å få potten til å passe.. har en potte til bmw selv men så håpløst ut å montere den så jeg droppet det..

For å få BMW-potta til å passe måtte vi gå gammel-løs med vilkelsliper'n. BMW-potta var mye breiere enn den originale, så vi måtte lage hull i hjulbrønnen(ligger bilder av dette tidligere på tråden). Da det var gjort måtte vi bytte den enden på potta som vender inn mot resten av anlegget, kappa av den som var på den originale potta og sveisa den på BMW-potta. Kan finne frem bilder av dette. Til slutt måtte vi lage fester til vidunderet. Jeg tror G-Racing har bilder av prosessen. Til slutt må jeg si at vi ikke har tenkt på d kosmetiske da vi gjorde dette, det var om å få ting til å passe, og å sitte fast;)

Audi A4 1996

Opel Omega 1997- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om dere er kommet så langt at dere vil tenke MERE hestekrefter men var på bilopphøgginga på mo i går å så at det sto en Opel 3.0 Dual Ram rekkesekser i hylla der, tilstand og utsalgspris er jeg usikker på. kult prosjekt sombrero

Hold på med nå lignaness sjøl bære at det bi bilcross. stå på å mere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, vi får ny topp-pakning på torsdag klokka 12 hehe så da blir det å skru for fult om vi skal rekke treffet.. men vi sliter, det er rura som ødelegger for oss.. problemet blir vel å få tak i ny rute, det bør helst ikke koste så mye hehe

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da var det bestilt ny rute, får den levert fra trondheim klokken 9 i morgen tili ;) nye pakninger til motoren, samt topp bolter og bensinfilter kommer klokken 12 i morgen så det ser endelig ut til at ting skal gå i orden :)

Stolen skal sveises fast NÅ, det skal skiftes bremseveske og servoveske og kjøleveske.. da skal ting begynne å bli klart for morgen dagen, hvor det vel blir skruing dagen lang, må få prøvd å sveiset noen stag bake i bilen osv..

Vi rekker ikke å begynne med plexi glass ruter bak eller lage scoop, får se hva vi får til fremmeover, blir sikkert gjort mer til neste sommertreff ;) om bilen holder hele helgen da hehe

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja da er det kjørt hardt og heftig (Såfremt det er lov å si det med en slik bil) en hel kveld, og mer blir det nokk i morgen =) De stakkarslige få hestene gi ikke mye sjangser til å presse rundetider, men det går mest i sladding på gutta.

Om du ikke kjenner den igjen der oppe, så dreier det seg om den blå klumpen som konstant blir forbikjørt og febrilsk forsøker å få rompa ut i sladd :P

Nå er det bare å etterfylle litt servovæske så fortsettes herjinga i morgen.

Og forresten, til alle dere nye rånere i byen, der er velkommene som bare det, men når vi parkerer på esso, så settes bilene på skrå, ca 45 grader mot vinduene med snuten inn mot esso... Dere slenger jo bilene fra dere hvorsomhelst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider