Gå til innhold

Tankmåler

Ranger emnet

volvoraaner

Anbefalte innlegg

Har en volvo 740 gl 86 mod med vdo instrument.

Har et problem med tankmåleren som jeg gjerne vil få gjort noe med.

Når jeg slår på tenningen stiger måleren til full tank, men så begynner den å synke nedover til den er helt i bunn på instrumentet igjen. Noen som vet hvordan jeg kan få ordnet dette?

På forhånd takk

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en volvo 740 gl 86 mod med vdo instrument.

Har et problem med tankmåleren som jeg gjerne vil få gjort noe med.

Når jeg slår på tenningen stiger måleren til full tank, men så begynner den å synke nedover til den er helt i bunn på instrumentet igjen. Noen som vet hvordan jeg kan få ordnet dette?

På forhånd takk

kan være spenningregulatoren bak instrumentet... *sitter et liten kondensator som gir en stabil spenning til måleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg, og spenningsregulatoren min er ødelagt. Tråden som er som en spiral har delt seg i to. Derfor ingen kontakt.

Hva kan jeg gjøre med dette? Går det ann å kjøpe en ny spenningsregulator og reparere selv, eller må jeg bytte hele instrumentet?

Hvor selger de evnt slike spenningsregulatorer, og hvilken type er det jeg trenger?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det noen måter som jeg kan feilsøke, for å finne ut det er spenningsregulatoren som er ødelagt? Hvordan ser spenningsregulatoren ut? hvor sitter den?

Håper på raskt svar..

har bilde av en spenningsregulator ifra 240.. sikkert lik utførelse, men plasser litt anderledes...

kan legge ut bilde

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/IMAG0007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider